Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-02, 10:13
Medlem
Visst finns det säkert en del FB:are som njuter lite extra mycket i detta case när det är en invandrare som trampat i klaveret. Hade inte varit samma typ av kommentarer om det var t ex Johan Glans som gjort bort sig på detta vis. Det jag, och många med mig, stör sig på (man blir förbannad på) är att det är så uppenbart att:
1. Han skriver nyligen i Expressen om hur viktigt det är med moral och att man betalar skatt o s v.
2. Han gör precis tvärtom, d v s betalar ut pengar direkt till en hantverkare (Akilov). Trots att han haft ett par månader på sig att ta fram faktura och skatteinbetalningskvitton.
3. Han skyller ifrån sig under en hel intervju och försöker dessutom ge sig på Janne Josefsson på det mest primitiva sätt.
4. Han lägger ut denna intervju på nätet och tror att han ska få sympati för denna. De som tycker att Nujen beter sig lämpligt i denna intervju har jag mycket svårt att förstå.

Tolkar detta som att Nujen är rejält pressad och inser att hela hans karriär står på spel.

Tänk om han istället i intervjun som några redan skrivit sagt något i stil med.
"Det har nu kommit till min kännedom att vi som äger huset via vår projektledare anlitat svart arbetskraft för en del av vår renovering på vårt sommarhus i Gotland. Vi har därför redan tillsammans med Skatteverket gjort en bedömning hur mycket skatt vi skulle ha betalt och betalt in den summan om x x pengar. Så här i efterhand skäms jag över att det blev som det blev, detta får bli en lärpenning för mig och min syster. Jag och vi vill ju självklart göra rätt för oss, vilket jag bl a skrev om i Expressen för någon vecka sedan."

Då bedömer jag att hela denna diskussion hade varit död och att hans karriär eventuellt hade kunnat fortgå. Tror dom flesta inklusive jag själv har betalt polare eller varför inte firmor/hantverkare svarta pengar. Vi är också alla människor som gör misstag, och vi blir ofta förlåtna om vi står för dessa misstag. Det som blir ett hyckleri är att han skriver en sak och gör precis tvärtom.
Citera
2018-05-02, 10:20
Medlem
TumTums avatar
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/sverige-bryr-sig-inte-om-folkmordet-egentligen/

Krönika eller historielektion?
Ofattbart att Özz använder sitt uppdrag som krönikör som plattform till detta dravel.
Vem fan bryr sig?
Kolla era krönikörer Expressen!
Håll ordning i leden för fan.
Citera
2018-05-02, 10:30
Medlem
TumTums avatar
http://www.nujen.nu/sveriges-historia/
Och biljettförsäljninen går bra?
Den störste förloraren är Måns Möller
Förvisso är han pantad som umgås med Usch
Men att göra affärer med Usch är vansinne
Kul att stå brevid och se sin affärspartner kuka ur nåt så förjävligt
Citera
2018-05-02, 10:34
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/sverige-bryr-sig-inte-om-folkmordet-egentligen/

Krönika eller historielektion?
Ofattbart att Özz använder sitt uppdrag som krönikör som plattform till detta dravel.
Vem fan bryr sig?
Kolla era krönikörer Expressen!
Håll ordning i leden för fan.
Vem har störst förtroendekapital hos det svenska folket? Özz eller Janne?
Citera
2018-05-02, 10:35
Medlem
TumTums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Janne hoppas jag.
Citera
2018-05-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater

Säskilt som kurderna deltog med liv och lust i folkmordet på armenierna.
Citera
2018-05-02, 10:44
Medlem
TumTums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Säskilt som kurderna deltog med liv och lust i folkmordet på armenierna.

Özz`version av det hela
Citera
2018-05-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum

Özz`version av det hela

Jo jag läste den. De stackars kurdena tvingades att delta i folkmordet enligt Özz.
Citera
2018-05-02, 10:52
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Kom ni ihåg skogsturken, (Vem Var Det Som Kasta?),
https://www.youtube.com/watch?v=t6_S5Ym1Nj4
Prata med min svåger, da da da!, Prata med min svåger, bom bom bom!, Prata med min svåger,
bam bam bam!, hörrdu Janne Josefsson prata med min svåger!, Ha ha ha!

Jag postade den tidigare i tråden men den är värd en repris:

https://pbs.twimg.com/media/Dbx72v0XkAAVXmC.jpg:large

"Prata-med-min-svåger!" kommer att bli en landsplåga!

Mördaren i rätten "prata-med-min-svåger, det är hans pistol".

Özz har sannerligen visat vägen!
Senast redigerad av Utflyttad 2018-05-02 kl. 10:54. Anledning: tillägg:
Citera
2018-05-02, 10:57
Medlem
0.999...s avatar
Det skall bli intressant att se vad utfallet av ekobrottet blir. Akilovs svartarbete är som tidigare nämnt självklart bara toppen på isberget. Att man betalar en person vid ett tillfälle som sedan visar sig vara en terrorist är en slump så otrolig att kan uteslutas.

Men säg att man tidigare är ostraffad. Vart ligger smärtgränsen ungefär vad man kan blåsa staten på utan att få sitta i finkan? Skall bli intressant att se om svågern är så lojal att han är beredd på lite randig semester som målvakt för en kurdklan.
Citera
2018-05-02, 10:58
Medlem
madsolars avatar
Va e problemet, han har ju svarat att han inte har något med det å göra vad mer ska han svara på?
Citera
2018-05-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Brukar du göra en säkerhetskontroll av hantverkare som du anlitar? Brukar du ringa SÄPO, eller vad?
Nej, varför skulle jag behöva göra en säkerhetskontroll, kolla med SÄPO, jag skulle bara anställa svenskar.
Sannolikheten att en etnisk svensk begår terrorbrott är lika med 0.
Sannolikheten att en özzbek, arab, mena, begår terrorbrott närmar sig däremot stadigt 1,
dvs det kommer att hända. Ju fler såna jag anställer, ju större blir sannolikheten för att jag sponsrar terrorbrott.
Men svenskar, det kan jag anställa hur många som helst och sannolikheten blir ändå noll.

--Sådär kan du inte säga, dittan dattan mena-modellen skulle aldrig göra nåt sånt, dom har ju själva flytt från terrorn!
Men jag kan visst säga så, och för allas vårt bästa krävs det att jag agerar så.
För, för mig ser dom likadana ut.
Dom kan ljuga sig blåa om sitt ursprung utan att jag upptäcker det.

Det faktiska skälet till att jag aldrig skulle anställa icke-nordiska hantverkare är att det inte skulle falla mig in att gynna kulturer som är kvinnofientligare än vår.

Häromåret var jag i Polen, bedrövades av alla vackra byggnader och hus som stod och förföll, om inte redan, så snart bortom räddning.
Elen där jag bodde var livsfarligt dragen.
--Alla våra duktiga hantverkare har dragit till Sverige, sa hon som hade hand om det.

Och skulle jag vara frestad att anställa svart är det på sin plats att jag minns en december-eftermiddag för 30 år sen.
Tre män står tysta på asfalten.
Fallet var från första våningen, det blev ett garage eller ett centrum.
Han ligger på mage, man ser det för att benen sticker ut under presenningen dom har lagt över honom.
Vi kör tysta vidare.

Och har man inget personligt minne som leder en rätt, om man inte kan tänka själv, så bör man vända sig till facket, såg ett tv-program om det häromåret.
En ung man från Norrland dog när nån slags trappor skulle på plats här i Stockholm, fallet var från 5:an, 6:an, trapp-modulerna fick han över sig.
Han offrades på girighetens altare.
Och det hänger ihop, svart arbete dödar indirekt andra arbetare.
Senast redigerad av eva88 2018-05-02 kl. 11:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in