2021-10-26, 09:30
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Du försöker i alla dina inlägg i den här tråden
(mot bättre vetande?) försvara syskonen Nujens bygglovsbrott och miljö- och byggnämndens myndighetsfel. Varför?

Om du verkligen anser att både länsstyrelsens jurister och domstolarnas domare har haft helt fel i sina bedömning av Nujens bygglovsbrott, ja, då är du definitionsmässigt en rättshaverist, även om själva rättssaken inte gäller dig själv. Eller gör den det?

Brott enligt brottsbalken (t.ex. tjänstefel) ska i första hand anmälas till polisen. En JO-anmälan kan inte inges anonymt.

Du får nog träna på din läsförståelse.
Jag har på intet sätt försvarat någon i den här tråden eller tagit ställning i sakfrågan.
En JO-anmälan är mest lämpligt. Att den inte kan göras anonymt borde inte hindra någon.
Citera
2021-10-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Jag har på intet sätt försvarat någon i den här tråden eller tagit ställning i sakfrågan.
En JO-anmälan är mest lämpligt. Att den inte kan göras anonymt borde inte hindra någon.

Det framgår klart och tydligt av dina tidigare inlägg i tråden, att du faktiskt har tagit ställning i sakfrågan. Du inte bara försvarar Nujens bygglovsbrott. Du tycker också att Debbie Nujens förklaring i sitt brev till den korrupta byggnadsnämnden är rimlig och trovärdig, d.v.s. att en högavlönad advokat efter flera års sökande till slut 2012 fann sitt drömhus på Gotland - i form av ett av försvarsmakten sedan länge övergivet och nedgånget gammalt ammunitionsförråd. Det behövs nog ingen extra träning för att förstå hur den fina "släktgården" var tänkt att användas.

Vill man få någon enskild politiker eller tjänsteman utredd för ett misstänkt brott (t.ex. tjänstefel) är det bättre att vända sig till polis och åklagare. JO har inte dessa myndigheters befogenheter. Vill man få ett felaktigt kommunalt beslut prövat, är det bättre att anmäla saken till förvaltningsrätten för laglighetsprövning.
Citera
2021-10-26, 18:16
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Det framgår klart och tydligt av dina tidigare inlägg i tråden, att du faktiskt har tagit ställning i sakfrågan. Du inte bara försvarar Nujens bygglovsbrott. Du tycker också att Debbie Nujens förklaring i sitt brev till den korrupta byggnadsnämnden är rimlig och trovärdig, d.v.s. att en högavlönad advokat efter flera års sökande till slut 2012 fann sitt drömhus på Gotland - i form av ett av försvarsmakten sedan länge övergivet och nedgånget gammalt ammunitionsförråd. Det behövs nog ingen extra träning för att förstå hur den fina "släktgården" var tänkt att användas.

Vill man få någon enskild politiker eller tjänsteman utredd för ett misstänkt brott (t.ex. tjänstefel) är det bättre att vända sig till polis och åklagare. JO har inte dessa myndigheters befogenheter. Vill man få ett felaktigt kommunalt beslut prövat, är det bättre att anmäla saken till förvaltningsrätten för laglighetsprövning.
Mannen, du tränade inte tillräckligt, försök igen.
Då ser vi framemot att du polisanmäler brotten eller är det bara tomt prat?
Citera
2021-10-26, 22:47
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:

Fast det har du ju.

Om du har glömt så finns dina inlägg sökbara.
Citera
2021-10-26, 23:41
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Fast det har du ju.

Om du har glömt så finns dina inlägg sökbara.
Har läst mina gamla inlägg och kan inte se att jag försvarar någon.
Citera gärna och visa vem och hur jag försvarar någon.
Citera
2021-11-05, 07:37
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Har läst mina gamla inlägg och kan inte se att jag försvarar någon.
Citera gärna och visa vem och hur jag försvarar någon.

Prova att läsa dina gamla inlägg igen. Du tycks väldigt mycket inne på att försvara terrorist-finansiärerna och relativisera kritiken mot de slappa myndigheterna.

Du tycker säker att du är smart som ifrågasätter kritiken mot det rimliga i att svågern har hela ansvaret eller att en (avregistrerad) städfirma kan klara hela den olagliga ombyggnaden.

I din värld försvarar du inte den ljugande advokaten eller den (återigen) skattesmitande ”komikern”.

Jättebra.
Citera
2021-11-05, 12:04
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Prova att läsa dina gamla inlägg igen. Du tycks väldigt mycket inne på att försvara terrorist-finansiärerna och relativisera kritiken mot de slappa myndigheterna.

Du tycker säker att du är smart som ifrågasätter kritiken mot det rimliga i att svågern har hela ansvaret eller att en (avregistrerad) städfirma kan klara hela den olagliga ombyggnaden.

I din värld försvarar du inte den ljugande advokaten eller den (återigen) skattesmitande ”komikern”.

Jättebra.

Men du lyckas inte hitta några citat som stödjer dina påståenden.
Och istället för att besvara min frågor och förklara så anklagar du mig för att försvara de istället.
Bra där...

I alla fall, du/ni ska få ett tips pro bono.
På grund av komplexiteten samt att det är en händelsekedja som behöver utredas så är en polisanmälan inte optimalt. Troligen läggs de ned rätt snabbt. En JO anmälan passar bättre, de har mer kompetens att hantera liknande utredningar.
Men ni måste vara mer tydliga på vad som hänt, beskriva hela händelsekedjan och peka på var de brustit.
Var faktabaserad, att använda värdebaserade fraser som "rimliga i att svågern har hela ansvaret" förlöjliganden "den ljugande advokaten eller den (återigen) skattesmitande ”komikern”." gör bara att ni framstår som rättshaverister.
Citera
2021-11-05, 18:28
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Men du lyckas inte hitta några citat som stödjer dina påståenden.
Och istället för att besvara min frågor och förklara så anklagar du mig för att försvara de istället.
Bra där...

I alla fall, du/ni ska få ett tips pro bono.
På grund av komplexiteten samt att det är en händelsekedja som behöver utredas så är en polisanmälan inte optimalt. Troligen läggs de ned rätt snabbt. En JO anmälan passar bättre, de har mer kompetens att hantera liknande utredningar.
Men ni måste vara mer tydliga på vad som hänt, beskriva hela händelsekedjan och peka på var de brustit.
Var faktabaserad, att använda värdebaserade fraser som "rimliga i att svågern har hela ansvaret" förlöjliganden "den ljugande advokaten eller den (återigen) skattesmitande ”komikern”." gör bara att ni framstår som rättshaverister.

Du får försöka att komma ihåg vad du skrivit och inse att du är genomskådad som apologet för familjens fräcka försök att med ett olagligt och stressat fuskbygge medelst svart arbetskraft profitera på flyktingvågen.

Det slutade med en (ofrivillig) terroristfinansiering som samhällets företrädare nu tävlar om att stuva undan.

Dina inlägg kunde vara en del av denna mission.

(Skenskrivningar är familjens metod sedan tidigare - se Özz skattesmäll - så att pappan låtsas bo på Gotland ger dem en liten kompensation. Liksom den olagliga hotellverksamheten.)
Citera
2021-11-24, 16:03
Medlem
Motorprinsens avatar
Det verkar som om familjen Nüjen ännu en gång kommer undan med att öppet bryta mot lagen, blåljuga och profitera på det svenska folk som en gång gav dem en fristad.

Det är faktiskt lite konstigt att fallet/fallen består av så klart dokumenterade olagligheter men myndigheterna tävlar om att stoppa huvudet i sanden.

Sad.
Citera
2021-11-24, 18:14
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Det verkar som om familjen Nüjen ännu en gång kommer undan med att öppet bryta mot lagen, blåljuga och profitera på det svenska folk som en gång gav dem en fristad.

Det är faktiskt lite konstigt att fallet/fallen består av så klart dokumenterade olagligheter men myndigheterna tävlar om att stoppa huvudet i sanden.

Sad.
Du kan ju faktiskt göra något åt det. Anmäl myndigheternas hantering av fallet/fallen, det är en bra början.
Citera
2021-11-25, 08:30
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Du kan ju faktiskt göra något åt det. Anmäl myndigheternas hantering av fallet/fallen, det är en bra början.

Tack för tipset.

Men enligt tråden så ska man tydligen vara direkt berörd eller skriven på Gotland för att som privatperson kunna göra en anmälan som åtminstone i teorin - i ett normalt samhällsklimat - kunde få något slags dämpande effekt på gangsterfamiljens exempellösa eskapader.

Denna anmälan skulle dessutom vara jävligt meningslös eftersom makten och medierna sammanslutit sig för att den kurdiska nomenklaturan ska få härja fritt.

Svenska Dagbladet lät till och med Lars Berge stapla lögner på några sidor till försvar för terroristfinansiärerna. Och Region Gotland gav klartecken till raserandet av kulturminnen. För vissa alltså.

Tråkigt, som sagt, men detta visste klanen Nüjen redan innan de med svarta pengar anlitade slavdrivaren som gav terroristen Akilov medel att mörda medborgare i Stockholm.

Nu vet vi också - och det där med samhällskontrakt känns rätt långt borta för mig personligen faktiskt.
Citera
2021-11-25, 08:36
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
<bara massa gnäll>
JO-anmälan kan göras anonymt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto