2018-01-31, 09:06
Medlem
Doofsmuchs avatar
Har ett problem, kära medmänniskor. Sent förra året började jag träffa en tjej som jag klickade med så himla väl, vi var verkligen som two peas in a pod, som man säger. Vi spenderade nätter och dagar tillsammans och utbytade fraser och ord med varandra som gav en fjärillar i magen. Sen gick det söder. Hon berättade för mig att hon hade hånglat med två killar bakom ryggen på mig (inkl. en annan sak som jag behåller för mig själv). Jag var förtvivlad men ändå förlåtende, och det visste hon. Hon visste att jag var besviken, arg men ändå så kunde hon be om förlåtelse och jag skulle ha kommit över det.

Men sen tog allt slut. Hon började bli så himla back and forth med mig. ”Jag klarar inte av detta, att vara med dig. Jag gillar dig så himla mycket och VILL vara med dig men jag kan inte. Jag vet inte helt vad jag vill. Jag vill bara leva mitt liv just nu, och utforska mig själv.”

Jag accepterade detta, men det satte mig i en så himla dålig situation att jag inte alls mådde bra av det. Ett tag senare tog jag bort all kontakt med henne, och hon instämde på att det var rätt val för oss båda. Men jag kan fan inte sluta tänka på henne. Jag vill ha henne tillbaka mer än någonting, och det känns som att jag hade kunnat gå genom en armé för att få henne tillbaka.

Jag kan inte sluta drömma om henne, se alla bra stunder med henne rakt framför ögonen. Kvittar om jag festar, tränar eller vad jag gör. She comes back to my thoughts. Stod och hånglade med en tjej i fredags, vem tror ni jag tänker på? Inte fan är det tjejen jag hånglar med.

Behöver some serious hjälp, boys and girls. Ge mig de råd ni har, snälla.
Citera
2018-01-31, 09:19
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doofsmuch
Har ett problem, kära medmänniskor. Sent förra året började jag träffa en tjej som jag klickade med så himla väl, vi var verkligen som two peas in a pod, som man säger. Vi spenderade nätter och dagar tillsammans och utbytade fraser och ord med varandra som gav en fjärillar i magen. Sen gick det söder. Hon berättade för mig att hon hade hånglat med två killar bakom ryggen på mig (inkl. en annan sak som jag behåller för mig själv). Jag var förtvivlad men ändå förlåtende, och det visste hon. Hon visste att jag var besviken, arg men ändå så kunde hon be om förlåtelse och jag skulle ha kommit över det.

Men sen tog allt slut. Hon började bli så himla back and forth med mig. ”Jag klarar inte av detta, att vara med dig. Jag gillar dig så himla mycket och VILL vara med dig men jag kan inte. Jag vet inte helt vad jag vill. Jag vill bara leva mitt liv just nu, och utforska mig själv.”

Jag accepterade detta, men det satte mig i en så himla dålig situation att jag inte alls mådde bra av det. Ett tag senare tog jag bort all kontakt med henne, och hon instämde på att det var rätt val för oss båda. Men jag kan fan inte sluta tänka på henne. Jag vill ha henne tillbaka mer än någonting, och det känns som att jag hade kunnat gå genom en armé för att få henne tillbaka.

Jag kan inte sluta drömma om henne, se alla bra stunder med henne rakt framför ögonen. Kvittar om jag festar, tränar eller vad jag gör. She comes back to my thoughts. Stod och hånglade med en tjej i fredags, vem tror ni jag tänker på? Inte fan är det tjejen jag hånglar med.

Som jag förstår dig tyder allt på att du inte rimligen kan få tillbaks henne, iallafall inte just nu. Då måste du försöka glömma henne. Precis som när man ska bli ren från en drog så måste du se till att du upphör med ALLA händelser som påminner om henne. Kolla absolut inte på gamla foton, undvik platser som påminner dig om henne, tänk inte på henne när du runkar etc. Sen är det bara att vänta ett par månader. Att träffa nya tjejer underlättar förstås.

Finns ingen annan lösning.
Citera
2018-01-31, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doofsmuch

Det sista du ska göra är att ta tillbaks henne eller försöka ta kontakt.
Hon har ingen respekt för dig och verkar vara en trasig människa.
Hon skiter i dig så varför ska du lägga energi på henne?
Du kommer bara ge dig mer smärta om du försöker med henne igen.
Klipp banden helt så ska du se att det blir lättare med tiden och då hittar du också en bättre tjej.
Citera
2018-01-31, 09:29
Medlem
Doofsmuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Som jag förstår dig tyder allt på att du inte rimligen kan få tillbaks henne, iallafall inte just nu. Då måste du försöka glömma henne. Precis som när man ska bli ren från en drog så måste du se till att du upphör med ALLA händelser som påminner om henne. Kolla absolut inte på gamla foton, undvik platser som påminner dig om henne, tänk inte på henne när du runkar etc. Sen är det bara att vänta ett par månader. Att träffa nya tjejer underlättar förstås.

Finns ingen annan lösning.

Uppskattar ett jävligt snabbt svar, tack så hemskt. Problemet ligger ju lite i det att jag inte kan få tillbaka henne. Hon säger själv att hon inte är ”redo” för ett förhållande på grund av personliga anledningar + att vara i ett förhållande med mig får henne att känna sig begränsad och så utan att jag ens gör något, för hon vill inte besvika mig när hon är ute.

Problemet är också att jag kan inte sluta tänka på vad hon gör när hon är ute, med andra män alltså. Det är skitdåligt, I know - men easier said than done att sluta tänka på. Jag undviker alla gamla foton etc, men kan inte undvika platserna... det är fysiskt omöjligt typ.

Det jobbigaste är att den minsta detaljen i en annan tjej som påminner om henne gör att jag nästan ser henne istället för tjejen som står framför mig...
Citera
2018-01-31, 09:32
Medlem
Du är beroende av att ha ont, lida och bli behandlad som luft. Denna tjej verkar kunna ge dig allt detta. Ett annat sätt att få detta är att söka upp en dominatrix som kan hjälpa dig ventilera detta så du kan leva ett normalt liv.
Citera
2018-01-31, 09:35
Medlem
Doofsmuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playton
Det sista du ska göra är att ta tillbaks henne eller försöka ta kontakt.
Hon har ingen respekt för dig och verkar vara en trasig människa.
Hon skiter i dig så varför ska du lägga energi på henne?
Du kommer bara ge dig mer smärta om du försöker med henne igen.
Klipp banden helt så ska du se att det blir lättare med tiden och då hittar du också en bättre tjej.

Håller med så jävla mycket här också. Men saken är det att jag har klippt banden helt med henne redan. Har ingenting kvar av/från henne. Jag vet att jag inte ska försöka med henne igen, men kan fan bara inte sluta se henne framför mig eller tänka på henne.
Citera
2018-01-31, 09:40
Medlem
Fyfan, att få hjärtat krossat är fruktansvärt.. stackare!

Försök tänka att hon ändå inte skulle kunna göra dig lycklig i längden, hon har redan hunnit vata otrogen, dessutom mer än en gång. Och hon respekterar inte dig och dina känslor.

Och börja träffa andra, det är typ det enda som hjälper.

PS. Kärlek ska vara enkelt och fint och roligt. Annars är det inte den rätta kärleken..
Citera
2018-01-31, 10:04
Medlem
Doofsmuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtochdunder
Fyfan, att få hjärtat krossat är fruktansvärt.. stackare!

Försök tänka att hon ändå inte skulle kunna göra dig lycklig i längden, hon har redan hunnit vata otrogen, dessutom mer än en gång. Och hon respekterar inte dig och dina känslor.

Och börja träffa andra, det är typ det enda som hjälper.

PS. Kärlek ska vara enkelt och fint och roligt. Annars är det inte den rätta kärleken..

Eller hur, och just att det var så himla enkelt, fint och roligt fram tills att det gick fel. Hatar detta.

Jag har försökt träffa andra, men det tar fan inte bort henne från mina tankar. Var med en tjej förra veckan, men såg bara den andra framför mig... suger.
Citera
2018-01-31, 10:33
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Vänta vänta här nu lite grannn. Håll i grisen ett tag. Verkar som att alla tar för givet att ni var ihop när hon hånglade runt. Men den känslan fick inte jag. Var ni ihop nör hon hånglade med essa herrar? Sen kan jag tyvärr meddela att om en kvinna säger att hhon hånglade så betyder det i ajälva verket blivit munknullad och stjärtknullad samt sprutad på brösten. Vill inte såra dig men så är det.
Citera
2018-01-31, 10:42
Medlem
Doofsmuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Vänta vänta här nu lite grannn. Håll i grisen ett tag. Verkar som att alla tar för givet att ni var ihop när hon hånglade runt. Men den känslan fick inte jag. Var ni ihop nör hon hånglade med essa herrar? Sen kan jag tyvärr meddela att om en kvinna säger att hhon hånglade så betyder det i ajälva verket blivit munknullad och stjärtknullad samt sprutad på brösten. Vill inte såra dig men så är det.
Detta var ju då nog den mest onödiga kommentaren på denna tråd hittils. Nej, hon blev inte mun/stjärtknullad alls, det vet jag för ett faktum. Inte heller blev hon sprutad på brösten. Ful och onödig kommentar överlag.

Vi hade inte satt någon etikett på någonting när hon gjorde vad hon gjorde, men hade gjort varandra ett löfte att inte gå bakom ryggen på varandra eller träffa andra personer.
Citera
2018-01-31, 11:33
Moderator
Nospheratus avatar
Jag tänkte mest bidra med en mer klinisk observation. Man dör ju lite inombords när sånt här händer. Det blir ett trauma. Många resonerar dock som att just deras trauma sannolikt är enastående unikt i sin klass.

Typ ”Jag har förstått att det är normalt att må dåligt, men just jag mår orimligt dåligt”, ”Andra kommer över sitt brustna hjärta, jag kommer aldrig göra det”, ”Jag tänker på henne hela tiden, mer än någon annan i världshistorien har tänkt på någon” etc.

Det positiva med det hela är att hur extremt jävligt det än känns så är det dock precis så för alla. Det går över. Det kommer läka. Det gör det för alla. Du kommer kunna hångla med tjejer som folk igen om ett tag. Det kan man i princip garantera rent erfarenhetsmässigt.

Just nu måste du däremot låta skiten göra ont. Lite som att man måste ligga i sängen och tycka att influensa suger. Det är liksom meningslöst att låtsas som att snoret inte rinner och huvudet bultar. Influensa går också över och det går tyvärr inte att skynda på förloppen på något vettigt sätt.

Det suger nu. Men det kommer gå över. Låt det ta tid. Bara ge fan i att hångla med random brudar tills vidare om det får dig att bli deppig. Du kommer känna själv när det är dags.
Citera
2018-01-31, 12:26
Medlem
TheStifmeisters avatar
Verkar inte som att tjejen var intresserad av att ha ett förhållande med just dig med ranke på hur hon skrev. MEN! Det är inte kört än, det du ska göra är att gå vidare med ditt liv, träna, res, visa att du skiter i henne och har annat för dig, gärna lägga upp bilder på Facebook eller instagram där hon ser hur bra och framgångsrik du är! Detta kan göra att hon kommer tillbaka då hon saknar uppmärksamheten hon fick av dig. Men då är det upp till dig om du ska dissa eller ge henne en chans
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in