Ångest är inte jätteovanligt.
Men att det är så starkt kopplat till ätande känns väl lite mer ovanligt. Den kopplingen kan väl inte undgå någon efter din beskrivning. Har du någon ätstörning? Vad säger psykologen?
Mitt tips är:
Ge fan i drogerna som läkaren föreskriver. När det kommer till psykologi så är läkare som föreskriver droger för behandling av psykologiska besvär i bästa fall inkompetenta och i värsta fall korrupta (betalda). Gå till psykolog och lyssna på psykologen. Överväg varenda tips och fundera allvarligt på det. Säger psykologen åt dig att flytta, säga upp dig från jobbet, göra slut med din partner så bör du förmodligen också överväga att på allvar göra det. Jag gjorde allting och mer därtill. Skitttunga beslut, men det bästa jag gjort.
Och tipset alla hatar för att det är så jävla bra att man får höra det jämt och ständigt:
Träna! Ta hand om dig själv
Så om psykologen säger åt dig att äta, så bör du nog äta. Är rådet att berätta för en särskild kollega eller chef så bör du nog berätta. Det lär väl snarare komma tips på hur du kan komma till rätta med det, så lyssna på tipsen.
Citat:
Det borde knappast vara farligt att äta en gång per dygn? Kan det uppstå problem av detta beteende i längden?
Vad ska man säga? Läs ditt inlägg och fundera igen. Har du inte redan problem (om ditt kriterie för "problem" att du ska vara döende så bör du nog höja din ribba en aning)? Har metoden med att undvika ätande fungerat väl hittills? Verkar det som att ditt problem kommer att ordna upp sig om du fortsätter på samma spår? Har det blivit bättre eller värre med tiden? Dags att bryta skiten och kunna uppleva och få tid med trevligare grejer, eller?