Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Vad jag förstår så försöker fastighetsägaren trixa bort ditt besittningsskydd genom att påstå att han/hon personligen och inte bolaget hyrt ut till dig. Tror inte det kommer att gå vägen för fastighetsägaren.
Bankutdragen att du betalat hyra torde vara ett fullgott bevis i brist på ett skriftligt kontrakt.
Precis.
Funtade, finns det någon lag som säger att man inte får inneha en hyresrätt utan att bo i den?
Jag fick tillstånd av värden att hyra ut min lägenhet i ett år när jag flyttade ihop m min sambo för många år sen. Vi bodde då ett par mån i hans lgh o sen köpte vi hus. Då vart jag av med lgh illa kvickt trots att ett år inte gått, då de ansåg att jag inte skulle flytta tillbaka till lgh. Det förstår jag är hyresvärdens bedömning.
Det jag tänker på är det ok o sitta på ett hyreskontrakt i flera år, utan att någonsin bo där, o äga fem fastigheter själv, så risken att man ngnsin skulle bo där är obefintlig? Vanligtvis säger ju värden till, men när värden och hyrestagaren då tydligen ska vara samma person blir det ju en annan femma...
Etisk regler hos hyresvärden eller en tvingande lag?