2018-01-31, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Borde ha hittats tidigare i så fall? Förmodar att ingen kommer tillbaka veckor senare för att bära lik. Men ingenting förvånar i dagens läge

Det känns ju jättelångsökt. Dessutom, hur/var har de förvarat kroppen i dryga två veckor? Nedgrävd? Nedfrusen? Förstå omaket att hantera kroppen efteråt isåfall. Nä, troligast är väl att han är skjuten på plats, alt att han fördes till platsen då han redan var skottskadad och sedan avled vid stigen.
Citera
2018-01-31, 12:57
Medlem
Kincops avatar
Att flytta offret ser jag som hyfsat realistiskt. Kan finnas fler anledningar till att man från början ej hinner/kan/vill/lyckas "exponera" offret för att därefter ändra sig..
Att ingen hittat offret tidigare kan ha göra med att den ex. låg några meter avsides stigen och att att det är mörkt/skymning redan vid 1530-1600 tiden (2v sen).. Vilket innebär att de flesta som promenerar där vid dagsljus gjort det under helgtid, dvs vid 5 dagar/tillfällen (sö+lö+sö+lö+sö)?
Senast redigerad av Kincop 2018-01-31 kl. 13:00. Anledning: Syftningsfel
Citera
2018-01-31, 13:44
Medlem
Kincops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Bingo!
Man hör skott för jämnan i trakten pga den skjutbanan.
Att höra skott i Ängårdsbergen är det faktiskt ingen som reflekterar över.

Bra info.
Något jag ofta funderat över då jag passerar där relativt ofta, är att jag aldrig hört skottlossning från skjutbanan. Då jag är intresserad av att börja träna gevärsskytte och bor i området var jag i kontakt nyligen med klubben som i alla fall är aktiv.
Är det ren slump att jag aldrig hört skott därifrån? 🤔

Dock, att det hördes 3 skott natten till 14/1(sön) i detta område är konstaterat av tillförlitliga personer...
Senast redigerad av Kincop 2018-01-31 kl. 13:47. Anledning: Komplettering av text
Citera
2018-01-31, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kincop
Att flytta offret ser jag som hyfsat realistiskt. Kan finnas fler anledningar till att man från början ej hinner/kan/vill/lyckas "exponera" offret för att därefter ändra sig..
Att ingen hittat offret tidigare kan ha göra med att den ex. låg några meter avsides stigen och att att det är mörkt/skymning redan vid 1530-1600 tiden (2v sen).. Vilket innebär att de flesta som promenerar där vid dagsljus gjort det under helgtid, dvs vid 5 dagar/tillfällen (sö+lö+sö+lö+sö)?

Självklart kan de ha flyttat kroppen men det är ett väldigt välbesökt område vilket gör det osannolikt.

Enligt en god vän som bor i området används den stigen dagligen, både av gymbesökare men även folk som går och cyklar till sina arbetsplatser i industriområdet. Det finns många hundägare som tar dagliga promenader där dessutom. Det finns ett hunddagis alldeles i närheten som rastar hundarna där flera ggr/dag. Så tillfällena som kroppen kunnat ligga oupptäckt är mycket begränsade, anser jag.
Citera
2018-01-31, 14:07
Medlem
Kincops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Självklart kan de ha flyttat kroppen men det är ett väldigt välbesökt område vilket gör det osannolikt.

Enligt en god vän som bor i området används den stigen dagligen, både av gymbesökare men även folk som går och cyklar till sina arbetsplatser i industriområdet. Det finns många hundägare som tar dagliga promenader där dessutom. Det finns ett hunddagis alldeles i närheten som rastar hundarna där flera ggr/dag. Så tillfällena som kroppen kunnat ligga oupptäckt är mycket begränsade, anser jag.

Intressant info. 👍🏼
Så chansen att flytt av kropp skulle kunnat ske natten till igår är alltså liten då den borde upptäckts tidigare, dvs igår förmiddag?
Vet vi exakt tid när upptäckten skedde, dvs 15:50?
Märkligt, dumpning från bil från parkeringen intill ser jag som ännu mer osannolikt.
Logiska för mig är:
¹ Flytt under natten/mörkret före dagsljuset igår.
² Flytt strax innan upptäckt under dagtid.

Själva flytt kan ha rört sig om några fåtal meter. Från dunkel plats till mer exponerat...
Citera
2018-01-31, 14:37
Medlem
Från andra hållet är det ju ingen parkering men däremot längre

Liten väg i industriområde
Citera
2018-01-31, 15:48
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Intressant info. 👍🏼
Så chansen att flytt av kropp skulle kunnat ske natten till igår är alltså liten då den borde upptäckts tidigare, dvs igår förmiddag?
Vet vi exakt tid när upptäckten skedde, dvs 15:50?
Märkligt, dumpning från bil från parkeringen intill ser jag som ännu mer osannolikt.
Logiska för mig är:
¹ Flytt under natten/mörkret före dagsljuset igår.
² Flytt strax innan upptäckt under dagtid.

Själva flytt kan ha rört sig om några fåtal meter. Från dunkel plats till mer exponerat...

Platsen där kroppen hittades är belägen precis nedanför en ganska brant bergssida, det är heller inte så jättemycket utrymme som är någorlunda plant just där - mest en stig som går längs med bergssidan så att man skulle ha dolt kroppen längre in tidigare är väl inte så troligt, det lutar väl mer åt att man svängt upp och hystat ur kroppen ur en bil från parkeringen och sedan stuckit från platsen och en timme eller så senare har kroppen hittats.
Visst är det möjligt att personen bragts om livet på plats och sedan legat till tisdagen men det låter ju konstigt att ingen då lagt märke till kroppen om den legat öppet i två hela dagar? Än mindre troligt är väl att någon flyttat kroppen, varför i helskotta skulle man dit och fippla med kroppen om ingen hittat den på hela måndagen?
Citera
2018-01-31, 17:36
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Fakta

Mötte dottern på gymmet
Har du mer fakta än så?
Namn?
Citera
2018-01-31, 18:09
Medlem
Citat:
Bra info.
Något jag ofta funderat över då jag passerar där relativt ofta, är att jag aldrig hört skottlossning från skjutbanan. Då jag är intresserad av att börja träna gevärsskytte och bor i området var jag i kontakt nyligen med klubben som i alla fall är aktiv.
Är det ren slump att jag aldrig hört skott därifrån? 🤔

Dock, att det hördes 3 skott natten till 14/1(sön) i detta område är konstaterat av tillförlitliga personer...

Nä. Dom skjuter ju inte jätte ofta. Men man hör att det pangas ibland. Så om man är där ofta å hör skott så reagerar man inte.
Däremot reagerar väl alla om man hör 3 skott mitt i natten. Då är det knappast från skjutbanan.
Men jag har hört samma som du. Inte just om natten till söndag visserligen men däremot att det är mycket skottlossningar som det aldrig rapporteras om i media i trakten.
Citera
2018-01-31, 19:33
Medlem
Kincops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Platsen där kroppen hittades är belägen precis nedanför en ganska brant bergssida, det är heller inte så jättemycket utrymme som är någorlunda plant just där - mest en stig som går längs med bergssidan så att man skulle ha dolt kroppen längre in tidigare är väl inte så troligt, ...
Ah, då har jag kanske missuppfattat var kroppen hittades. Trodde den hittades längre in på stigen från början/hörnet av den närliggande parkeringen.

Hur långt uppskattar du att det från fyndplats till närmaste del av parkering?
Citera
2018-01-31, 19:49
Medlem
Kincops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
....
Visst är det möjligt att personen bragts om livet på plats och sedan legat till tisdagen men det låter ju konstigt att ingen då lagt märke till kroppen om den legat öppet i två hela dagar? Än mindre troligt är väl att någon flyttat kroppen, varför i helskotta skulle man dit och fippla med kroppen om ingen hittat den på hela måndagen?

2dagar?
Min hypotes var att BO skjutits natten mellan lördag/söndag 13-14/1.
Kanske GM och BO träffats vid stigen utanför gymmet efter träning för att ordna nån affär..Men föga troligt då gymmet stänger redan kl.17 på lördagar.
Hmm..
Finner fyndplatsen märklig, varför dumpa nån där under dagtid när det vore klart mindre risk för upptäckt att köra nån halvannan mil söderut till Sisjön/Oxsjön området för dumpning?
Citera
2018-01-31, 20:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
2dagar?
Min hypotes var att BO skjutits natten mellan lördag/söndag 13-14/1.
Kanske GM och BO träffats vid stigen utanför gymmet efter träning för att ordna nån affär..Men föga troligt då gymmet stänger redan kl.17 på lördagar.
Hmm..
Finner fyndplatsen märklig, varför dumpa nån där under dagtid när det vore klart mindre risk för upptäckt att köra nån halvannan mil söderut till Sisjön/Oxsjön området för dumpning?

Mannen kanske är skjuten i en bil, inne i skogen eller på annan närbelägen plats men inte dött genast utan stapplat till fyndplatsen och fallit ihop just där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in