2021-02-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Ja den och några bilder som lortens har kvar och sen var det en annan insta som också försvann som jag länkat bild på tidigare i denna tråden men Cees har iaf kvar den posten där han babblar om förra misshandeln av Abbe där Cees också både kn**lar Abbes mamma och helt iskall gärna ger en brap i skallen på Abbe
Det har jag också länkat till innan

Ja den såg jag i går har jag för mig.

Men undrar fortfarande varför man ger honom tram om man vill tortera honom. Jävligt bortkasta måste jag ju säga
Citera
2021-02-14, 12:05
Medlem
theshades avatar
Nu är jag inte alls insatt i världen av influencers och Abbe mer än att verkar vara ett intressant case.

Han verkar ju vara narcissist och har säkert andra personlighetsstörningar också så jag tror inte att man kan resonera om hans ageranden utifrån vanlig logik.

"Varför skulle han fejka detta? Det ger ju ingen status att bli misshandlad."

Jag tror nämligen att han måste ha uppmärksamhet till precis vilket pris som helst. Om detta är fejk så har han ju som ett resultat fått enorm uppmärksamhet. Han verkar ju dessutom försöka plocka de poäng som går på att ha "tagit det som en man" osv. Jag har inte sett några videos av honom men det verkar ju vara så han säger.

Han är nog sådan att han skulle kunna förnedra sig själv ordentligt om det är enda chansen att få likes och views. Typ äta sin egna avföring i nån livestream. Men så länge han kan spela gangster så är det sådana saker han kommer köra med.

Mina två cent.
Citera
2021-02-14, 12:08
Bannlyst
” Polisen vill heller inte uttala sig om bilderna är trovärdiga eller om de nya uppgifterna syftar själva till händelseförloppet.
– Det hör ihop. Vi jobbar fortfarande med händelseförloppet. Och vi ifrågasätter informationen som kommit till oss, säger Åsa Willsund.
Ingen person har dock blivit delgiven misstanke om brott.
Åsa Willsund beskriver det som att fallet ”tagit en vändning”.
– Misstankarna om den synnerligen grova misshandeln eller människorovet har inte kunnat avfärdas. Men det har framkommit uppgifter som tyder på att de kanske inte stämmer.
–Det är ett rörigt ärende med många frågetecken.”

Så det var Fake?
Citera
2021-02-14, 12:10
Medlem
Tryckkokarens avatar
Bara misstanken om falsklarm säger en hel del. Hoppas han hamnar i fängelse igen äckelturken.
Citera
2021-02-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boss4Ossian
Varför bjuda på massa tram om man vill tortera. Hade jag gjort något så skulle jag inte slösa på smärtstillande.
Precis ”tortera” någon men ge han tram så han inte känner av de likaväl.
Citera
2021-02-14, 12:11
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Undrar hur lång tid det tar innan han mördar någon igen. Det kommer ske om han inte tas av daga av någon innan dess. Vilket iofs är fullt möjligt.

Med största sannolikhet kommer det också ske "av misstag". Han kör väl ihjäl en barnfamilj eller liknande.
Citera
2021-02-14, 12:12
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
” Polisen vill heller inte uttala sig om bilderna är trovärdiga eller om de nya uppgifterna syftar själva till händelseförloppet.
– Det hör ihop. Vi jobbar fortfarande med händelseförloppet. Och vi ifrågasätter informationen som kommit till oss, säger Åsa Willsund.
Ingen person har dock blivit delgiven misstanke om brott.
Åsa Willsund beskriver det som att fallet ”tagit en vändning”.
– Misstankarna om den synnerligen grova misshandeln eller människorovet har inte kunnat avfärdas. Men det har framkommit uppgifter som tyder på att de kanske inte stämmer.
–Det är ett rörigt ärende med många frågetecken.”

Så det var Fake?

Fråga Hanif Bali

https://twitter.com/hanifbali/status...41363159756807

Citat:
Förnedringskidnappningar verkar vara en ny trend.
Citera
2021-02-14, 12:13
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Ni som tror att det är fejk är helt otroligt naiva så man knappt orkar diskutera med er. Självklart är bilderna äkta, han har nog haft en riktigt jobbig natt.

Det enda som inte är säkert just nu är om han är i livet fortfarande. Bilderna är äkta släpp det och gå vidare till det viktiga - är han 1) släppt 2) fortfarande fastspänd och under tortyr 3) död?

Ja, eller hur? Bara en idiot skulle anta att Abbe skulle iscensätta sin egen kidnappning va? Att tro att det är fejk är inte det minsta tecken på sund skepticism?

Ditt idiotinlägg åldrades som ljummen mjölk en sommardag.
Citera
2021-02-14, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missismister
Kan inte hjälpa det, men känner något slags sorgligt vemod och något som näst intill liknar ’ömhet’ över hur ensamt och sorgligt allt verkar vara för Abbe - djupt existentiellt alltså.

Alltid känt hat och äckel mot honom, igår när jag såg hans video och läste hans vänners meddelande på ig, väcktes det istället sorg hos mig. Hatet försvann. Det största ”straffet” i allt detta är nog han själv.

Svårt att förklara vad jag menar, säkert nonsens för många här i tråden.

Nej då jag håller med dig. Det här monumentala hatet riktat mot honom känns inte helt ok.

Kan inte hans historia men har man inte föräldrar/ bra förebilder som lagt ut en järnvägsräls man kan åka på direkt från BB är det lätt hänt att man gör något dåligt val i unga år, sen rullar det bara på i fel riktning, speciellt när man har halva landet som hejar på via sociala medier.

Alla förtjänar en andra chans, vore jag som honom skulle jag ta den, försöka inse att han kört det här till vägs ände, stänga ner all social media, gå till en psykolog och be om hjälp med att tona ner egot /uppmärksamhetsbehovet och anmäla mig till komvux. Om fem år kan han sitta med fru, barn, ok bostad och en hyfsad lön. Tror ett Svensson liv passar honom avsevärt bättre och att Leos lekland på helgerna är mer hans nivå och ger fullt tillräckligt med spänning.
Citera
2021-02-14, 12:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Bara misstanken om falsklarm säger en hel del. Hoppas han hamnar i fängelse igen äckelturken.
Han har väl i och för sig inte ringt polisen, så jag vet inte riktigt vad de menar med "falsklarm"?
Citera
Medlem
Förtjänar en andra chans??

Menar du allvar? Han har haft en andra chans, en sjunde chans, en tjugonde chans..
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej då jag håller med dig. Det här monumentala hatet riktat mot honom känns inte helt ok.

Kan inte hans historia men har man inte föräldrar/ bra förebilder som lagt ut en järnvägsräls man kan åka på direkt från BB är det lätt hänt att man gör något dåligt val i unga år, sen rullar det bara på i fel riktning, speciellt när man har halva landet som hejar på via sociala medier.

Alla förtjänar en andra chans, vore jag som honom skulle jag ta den, försöka inse att han kört det här till vägs ände, stänga ner all social media, gå till en psykolog och be om hjälp med att tona ner egot /uppmärksamhetsbehovet och anmäla mig till komvux. Om fem år kan han sitta med fru, barn, ok bostad och en hyfsad lön. Tror ett Svensson liv passar honom avsevärt bättre och att Leos lekland på helgerna är mer hans nivå och ger fullt tillräckligt med spänning.

Han är väl en mördare som kom undan straff? Det är väl själva orsaken till reaktionerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in