Citat:
Ursprungligen postat av
missismister
Kan inte hjälpa det, men känner något slags sorgligt vemod och något som näst intill liknar ’ömhet’ över hur ensamt och sorgligt allt verkar vara för Abbe - djupt existentiellt alltså.
Alltid känt hat och äckel mot honom, igår när jag såg hans video och läste hans vänners meddelande på ig, väcktes det istället sorg hos mig. Hatet försvann. Det största ”straffet” i allt detta är nog han själv.
Svårt att förklara vad jag menar, säkert nonsens för många här i tråden.
Nej då jag håller med dig. Det här monumentala hatet riktat mot honom känns inte helt ok.
Kan inte hans historia men har man inte föräldrar/ bra förebilder som lagt ut en järnvägsräls man kan åka på direkt från BB är det lätt hänt att man gör något dåligt val i unga år, sen rullar det bara på i fel riktning, speciellt när man har halva landet som hejar på via sociala medier.
Alla förtjänar en andra chans, vore jag som honom skulle jag ta den, försöka inse att han kört det här till vägs ände, stänga ner all social media, gå till en psykolog och be om hjälp med att tona ner egot /uppmärksamhetsbehovet och anmäla mig till komvux. Om fem år kan han sitta med fru, barn, ok bostad och en hyfsad lön. Tror ett Svensson liv passar honom avsevärt bättre och att Leos lekland på helgerna är mer hans nivå och ger fullt tillräckligt med spänning.