2019-08-28, 10:37
Medlem
En arbetartjej från röda Götet som med starkt självförtroende jobbat sig fram i fackvärlden för lågavlönade kvinnor inom stat och kommun, är i full enlighet med köns och geografiskt kvottänkande i partiet för ministeruppdrag, och Annika Strandhäll blev som klippt och skuren som minister för sossarna och Löfven.

För mig är Annika Strandhälls jobb som socialminister eller socialförsäkringsminister inte en black om foten för henne, eftersom både tidigare ministrar på området inom egna partiet och i alliansregeringar absolut inte varit bättre.
Begler sparkades inte av Strandhäll eller knappast ens av Löfven utan av starkare krafter inom SAP - Ylva Johansson t e x som nu flyr till Bryssel, den skatan - men Annika Strandhäll fick bli budbärare och på det också bära hundhuvudet.
Det var starkt och lojalt av henne att ta den rollen med påföljande gatulopp, medan Löfven sin vana trogen stod vid sidan av och inte riktigt förstod skeendet som utspelades framför honom, eftersom han knappast ens var invigd i planen från början.

Det är Strandhälls temperament i spontantwittrande i ämnen utanför hennes egid som ställer henne i blåsväder helt i onödan.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2019-08-28 kl. 10:50.
Citera
2019-08-28, 10:42
Medlem
Kan något ha hänt hennes barn..?

https://mama.nu/mamaliv/socialminist...ste-valfragan/

https://www.expressen.se/nyheter/str...hon-ar-kvinna/
Citera
2019-08-28, 10:55
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Instämmer med dig! Men är inte förvånad om ljugmedia mörkar. Det är dom bra på, ingen litar en sekund längre på svensk media.
Men något verkar ha hänt av allvarlig art eftersom hon tagit time out så och ställer in uppdrag som hon skulle utfört eller medverkat vid. Behöver dock inte vara maken, kan vara en förälder eller liknande också.

Ryktet om otrohet är nog ingen rök utan eld i alla fall, hon skall enligt lösa rykten bli rejält slampig vid alkoholhaltiga drycker.

Vet inte vad det är men på något sätt syns det på henne.
Citera
2019-08-28, 11:02
Medlem
Julskinkatos avatar
Strandhäll ser slampig ut redan utan alkohol. Inget fel iofs men minister? Nej tack.

Sossarna kommer spinna det här så att det absorberar uppmärksamhet från babbevåldet.

Sen kallar man det tragedi och strandhäll får avgå med nytt soft jobb nånstans. Mkt praktiskt
Citera
2019-08-28, 11:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vore helt sjukt om det nu stämmer att sambon tagit livet av sig och media verkar mörka. Jag är skeptisk tills det framkommer mer.

Han dog till följd av sjukdom. Kanske stressrelaterat. Kan inte vara så kul att jobba för AF.
Citera
2019-08-28, 11:07
Medlem
Jag som hoppades att det var Strandhäll själv som valde att avsluta sitt liv.
Citera
2019-08-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Han dog till följd av sjukdom. Kanske stressrelaterat. Kan inte vara så kul att jobba för AF.

Hette sjukdomen Annika?
Citera
2019-08-28, 11:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Kan inte vara så kul att vara tillsammans med Annika heller. Så det kan ju vara 50/50 när det kommer till orsaken.
Citera
2019-08-28, 11:20
Bannlyst
Luddig tråd, vad har hänt nu?
Citera
2019-08-28, 11:24
Medlem
junks avatar
När jag ser henne så tänker jag alltid på allra affären något som aldrig kommit riktigt upp till ytan i september så står hon med allras VD på bild och redan året därpå så briserar allra i premiepensions skandalen.

Citat:
Våren 2017 stoppade Pensionsmyndigheten möjligheten att välja Allras fonder genom premiepensionssystemet.[3] I samband med detta avgick Ebba Lindsö som styrelseordförande och Tomas Bodström som ledamot ur styrelsen. Anton Abele lämnade också posten som kommunikationschef i samband med Pensionsmyndighetens meddelade om avregistrering från premiepensionsmyndighetens fondtorg.[8] Under hösten 2017 genomförde Ekobrottsmyndigheten efter beslut av åklagare ett tillslag hos bolaget och dess företrädare på grund av misstanke om brott.[9] Tillslaget kom att leda till att ett flertal av bolagets företrädare häktades misstänkta för bl.a. grov trolöshet mot huvudman. Brottsmisstankarna rör bolagets affärer under åren 2012 - 2016, och har sin grund i att företrädare vid köp av komplicerade derivatinstrument för pensionssparares pengar skall ha berikat sig själva genom användande av onödiga mellanhänder.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Allra
http://www.mynewsdesk.com/se/allra/p...aell-s-1557331
Citera
2019-08-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666

Läs tråden bara, varför ska någon skriva en sammanfattning till dig när det tar 2 min att läsa igenom det senaste?
Citera
2019-08-28, 11:29
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Strandhälls diskare, förlåt - jag menade ”man”, har kolat vippen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in