• 2
  • 3
2019-06-14, 06:31
Medlem
I regel har ju hemförsäkringen en huvudförfallodag en gång per år och det är bara till den man kan avsluta försäkringen.
Å andra sidan ska ju priset vara satt för hela året så det ska inte gå att höja "hela tiden".
Citera
2019-06-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
I regel har ju hemförsäkringen en huvudförfallodag en gång per år och det är bara till den man kan avsluta försäkringen.
Å andra sidan ska ju priset vara satt för hela året så det ska inte gå att höja "hela tiden".

Jo, så är det. Om man inte vill vänta till förfallodagen så kan man låta bli att betala (oftast betalar nog folk månadsvis eller kvartalsvis idag). Då kommer försäkringen att avslutas så småningom. Jag har aldrig hört talas om att fakturorna fram till avslut går till inkasso.
Citera
2019-11-13, 20:29
Medlem
Buhos avatar
En kompis till mig frågade mig när han kom till Sverige för 15 år sedan om han måste ha hem försäkring för 70 kr varje månad, jag så nej, han sa jag ska spara mellan 50 , 100 kr varje månad i en plats hemma i stället i så fall dem vill lura mig, 15 år har gått och han fortfarande sparar, han måste ha 13 tusen sek nu

Jag har börjat göra samma sak för 2 år sedan fast 500 kr i stället, när jag ringde hem försäkring trygghamsa sa dem att jag måste vänta 2 månader eftersom ett år har inte gått, ok så jag ringde tillbaka efter 1 månad och halv och dem så att jag är tvungen att ha hemförsäkring enligt hyresvärden, ok så jag sa ni sade inget sådant 2 månader sedan , till slut jag sa ok men jag vill ha en annan bolag inte er, så han avslutade mitt hemförsäkring och hyresvärden har ej sagt något efter 2 år 😆 så trygghamsa måste ha ljugit då 😎
Citera
2019-11-13, 20:45
Medlem
Man behöver inte ha någon försäkring alls utom trafikförsäkring. Ta bort alla försäkringar !! Lycka till !
Citera
2019-11-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buho
En kompis till mig frågade mig när han kom till Sverige för 15 år sedan om han måste ha hem försäkring för 70 kr varje månad, jag så nej, han sa jag ska spara mellan 50 , 100 kr varje månad i en plats hemma i stället i så fall dem vill lura mig, 15 år har gått och han fortfarande sparar, han måste ha 13 tusen sek nu

Ja, och om bostaden brinner upp så räcker inte 13 000kr långt och har man pengarna hrmma då de också brunnit upp är det ju ännu värre.
Citera
2019-11-13, 21:18
Medlem
Buhos avatar
Han tänkte på det innan så har sparar dem i en helt sluten stål låda som liknar en kassaskåp hans första 50 lapp han provade i skogen en timme med en 2 meters eld låga runt omkring och inget hände 50 sek, han sparar andra pengar via banken också 😁
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in