2018-01-29, 22:08
Bannlyst
För er som inte känner till fenomenet så kommer först lite bakgrund här.

Det finns företag som startar med eller övergår till någon slags HBTQ-mångfalds-policy där företagets verksamhet övergår från att handla om vinst och bra produkter till att handla om interna strider om HBTQ och mångfaldsfrågor. Man anställer efter sexualitet, kön och härkomst. Det spårar också ut och varje möte handlar inte längre om goda affärer och utveckling utan om aggressivt tjafs om manliga och kvinnliga färger på handukarna på toaletterna. Det är tjafs om att expertmatematikern på företaget ska sparkas för att han kallade en av företagets 3 nya transor för "han".

Ett exempel på hur produkterna sedan brukar se ut (inne på företaget är det rena shitshowen):
Hasbro comics dippar i försäljning efter att en SJW chefar över serietidningen GI Joe. https://www.youtube.com/watch?v=NMwWV_mE1uw En massa pratbubblor i serien om gender och asexuality. GI Joe ersätts med en överviktig lesbisk kvinna från Papua Guinea eller något, männen får typiska kvinnliga roller osv.

Needless to say så går det åt helvete med dessa företag.

Jag har inte riktigt förstått hur det kan bli så här. Men det brukar vara att en transa får jobbet som sedan blir kompis med chefen och sedan börjar de bara anställa transor, negrer, kvinnor och bögar i mångfaldens namn på bekostnad av kompetens. Och varje möte på jobbet handlar om damtoaletter, prenomen, transism och fan och hans moster, istället för företagets ekonomi och produktutveckling. Varje steg i produktutvecklingen handlar om ifall produkten är en "han" eller "hon" och hur produkten ska göras mer könsneutralt. Ja, detta vansinne är på riktigt.

På senare år tycker jag ändå att det blivit lite mer vanligt med detta. Det brukar gå ganska fort för ett företag att gå under så fort detta sätts i system. Men jag tycker ändå att Sverige varit rätt så förskonat.

Jag har jobbat en hel del i USA och sett detta ske. Just nu är det som hetast tror jag. Jag ser en uppåtgående trend.

Hur ser det ut i Sverige? Är det på väg upp och hur påverkar det svenska arbetsmarknaden?
Senast redigerad av korsangaren 2018-01-29 kl. 22:15.
Citera
2018-01-30, 00:37
Medlem
Helsnurrigs avatar
Kan passa på att upplysa om att Google är ett av dessa företag. Fullständig bisarrt!

https://kiwifarms.net/threads/james-...lc-2017.38208/
Citera
2018-01-30, 23:24
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsnurrig
Kan passa på att upplysa om att Google är ett av dessa företag. Fullständig bisarrt!

https://kiwifarms.net/threads/james-...lc-2017.38208/
Ser du några tecken på att Google är på väg att gå under?
Citera
2018-01-31, 08:26
Medlem
Helsnurrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Med så djupa fickor som Google har lär det dröja ett bra tag, men fortsätter de vandra på denna väg så når de sin undergång.
Citera
2018-01-31, 10:07
Bannlyst
Från aktuella ämnen: (FB) Teknologstudenter på KTH tvingas skriva om minoriteter och checka sitt privilegium ... vad innebär detta nudå? är det illa?
Citera
2018-01-31, 11:12
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsnurrig
Med så djupa fickor som Google har lär det dröja ett bra tag, men fortsätter de vandra på denna väg så når de sin undergång.
Du ser alltså inga tecken på att de är på väg att gå under.
Citera
2018-01-31, 11:29
Bannlyst
Citat:
Du ser alltså inga tecken på att de är på väg att gå under.

Varför i helvete skulle ett HBTQ-företag med monopolställning som Google med miljarder i kassan gå i konkurs?

Men är det kul att arbeta där? Det verkar så djävla hett och eftertraktat för unga att jobba på det där PK-företaget men inte för HQTB eller PK utan för att det har rykte om sig att betala bra, erbjuda en slapp arbetsplats och vara så kul för att det är innovativt.

Inte en enda frisk man eller kvinna söker sig dit pga totalitära påfund och företaget är förmodligen sektliknande inåt.
Citera
2018-01-31, 12:25
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Varför i helvete skulle ett HBTQ-företag med monopolställning som Google med miljarder i kassan gå i konkurs?
Tja, det är ju det som är tesen i trådstarten. Dvs topic.
Citera
2018-01-31, 12:46
Bannlyst
Citat:
Tja, det är ju det som är tesen i trådstarten. Dvs topic.

Nej det är det inte. Det du din dumma pk-djävel försöker få det till är att HTQB innebär stora intäkter, ett nonsens-samband! Var dessutom inte så kaxig. Stora jättar har ibland funnits i 150 år för att sedan gå i konkurs på bara några veckor.
Citera
2018-01-31, 17:38
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nej det är det inte. Det du din dumma pk-djävel försöker få det till är att HTQB innebär stora intäkter, ett nonsens-samband! Var dessutom inte så kaxig. Stora jättar har ibland funnits i 150 år för att sedan gå i konkurs på bara några veckor.
Eh, nej? Jag ställde frågan om det finns några tecken på att google är på väg att gå under, med tanke på att det enligt TS är den vägen alla företag som kör HBTQ-racet ska vandra. Att du sen börjar argumentera mot dina inre demoner är inte riktigt mitt problem.
Citera
2018-01-31, 18:35
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korsangaren
Hur ser det ut i Sverige? Är det på väg upp och hur påverkar det svenska arbetsmarknaden?
Jag har nog inte så stor insikt i huruvida det du uttrycker sker i större skala i svedala men har själv inga som helst problem om företagsledningar prioriterar lila hårkalufs eller hakkors i pannan så länge som de fungerar i teamet. Att dessutom ledningen vågar gå utanför lyktans sken är vågat och gillat.

Människor är, i mången fall goda även om skalet är surt...
Citera
2018-01-31, 19:53
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Inte riktigt. Men kuken verkar ha åkt in i hjulet, enligt somliga. Den här artikeln ramlade in på något ställe för några dagar sedan:

https://www.theregister.co.uk/2018/0...ineer_laments/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in