För er som inte känner till fenomenet så kommer först lite bakgrund här.
Det finns företag som startar med eller övergår till någon slags HBTQ-mångfalds-policy där företagets verksamhet övergår från att handla om vinst och bra produkter till att handla om interna strider om HBTQ och mångfaldsfrågor. Man anställer efter sexualitet, kön och härkomst. Det spårar också ut och varje möte handlar inte längre om goda affärer och utveckling utan om aggressivt tjafs om manliga och kvinnliga färger på handukarna på toaletterna. Det är tjafs om att expertmatematikern på företaget ska sparkas för att han kallade en av företagets 3 nya transor för "han".
Ett exempel på hur produkterna sedan brukar se ut (inne på företaget är det rena shitshowen):
Hasbro comics dippar i försäljning efter att en SJW chefar över serietidningen GI Joe.
https://www.youtube.com/watch?v=NMwWV_mE1uw En massa pratbubblor i serien om gender och asexuality. GI Joe ersätts med en överviktig lesbisk kvinna från Papua Guinea eller något, männen får typiska kvinnliga roller osv.
Needless to say så går det åt helvete med dessa företag.
Jag har inte riktigt förstått hur det kan bli så här. Men det brukar vara att en transa får jobbet som sedan blir kompis med chefen och sedan börjar de bara anställa transor, negrer, kvinnor och bögar i mångfaldens namn på bekostnad av kompetens. Och varje möte på jobbet handlar om damtoaletter, prenomen, transism och fan och hans moster, istället för företagets ekonomi och produktutveckling. Varje steg i produktutvecklingen handlar om ifall produkten är en "han" eller "hon" och hur produkten ska göras mer könsneutralt. Ja, detta vansinne är på riktigt.
På senare år tycker jag ändå att det blivit lite mer vanligt med detta. Det brukar gå ganska fort för ett företag att gå under så fort detta sätts i system. Men jag tycker ändå att Sverige varit rätt så förskonat.
Jag har jobbat en hel del i USA och sett detta ske. Just nu är det som hetast tror jag. Jag ser en uppåtgående trend.
Hur ser det ut i Sverige? Är det på väg upp och hur påverkar det svenska arbetsmarknaden?