Detta fallet är nog betydligt mer komplicerat än den bilden KF gav i reportaget.
Med den informationen som finns nu med reportaget och domen av falsk tillvitelse så kan jag inte ens skaffa mig en uppfattning om vad som stämmer eller inte, vem som helst kan vara skyldig eller oskyldig.
Jag har många luckor och funderingar som är obesvarade i detta ärende.
Citat:
Ursprungligen postat av
Igni-ferroque
Man skall nog inte fästa för stort avseende vid vad som stått på Facebook eller inte. "Vittnet" lyckades ju lura till sig koden till hyresvärdens(!) bankkort och ta ut en massa pengar.
Måste vara mycket enkelt att få tag på flickvännens inloggningsuppgifter till Facebook relativt sett. Sedan behöver han bara logga på, skriva till sin egen Facebook, radera det han skrivit på exets Facebook och sedan är saken biff.
De räcker med att han installerat en keylogger på sin dator och att hon använt den någon gång när telefonen dött.
Det går även att låta nån låna wifi hemma och sedan sniffa fram inloggningar men det är lite mer avancerat.
Ett annat sett är att kolla sparade lösenord i webbläsaren när man lånar deras dator.
Jag kan inte se att det skulle vara omöjligt att komma över någons inloggningsuppgifter.