2018-01-29, 16:18
Bannlyst
Hej

jag är snart utexaminerad ingenjör, ej master utan 3 år, på ett toppuniversitet i Sverige, LTH, chalmers, KTH , något av dom är det

Utbildningen är både elingenjör och en del data + jag har läst programmeringskurser vid sidan om
Jag är således kompetent inom elektro, data, automation

Vad har jag för möjligheter att jobba i låt säga Malaga?
Jag känner både Svenskar och Spanjorer där nere

Ingenjörsjobb som dessa måste väl finnas på typ hel jorden känns det som
Har hittat ett par software jobb men hade helst jobbat med el
Sen kan jag ju inte gå på vad jag hittar online bara. Frågar gärna rundor lite, därav trådstarten.
Så vad tror ni?

Svenska städer är piss imo.. så trött på skiten och det här landet

hade varit gött att ha dessa som alternativ
Spanskan har ju grunderna i, fixas nog på ca 8 månader
Citera
2018-01-29, 16:32
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murpendurpen
Hej

jag är snart utexaminerad ingenjör, ej master utan 3 år, på ett toppuniversitet i Sverige, LTH, chalmers, KTH , något av dom är det

Utbildningen är både elingenjör och en del data + jag har läst programmeringskurser vid sidan om

Sen kan jag ju inte gå på vad jag hittar online bara. Frågar gärna rundor lite, därav trådstarten.
Så vad tror ni?

Ja, alltså känner du någon som jobbar där? Är nog ett bra första steg att ha kontakter om man ska bosätta sig utomlands efter studierna.

Dock går allt att lösa, om du åker dit och söker jobb för fullt hittar du väl ngt till slut. Är dock bra att ha fixat språkkunskaperna innan då det förmodligen är ett krav på de flesta jobb.
Citera
2018-01-29, 16:40
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Hej

Så vad tror ni?

Bara att kolla har https://www.infojobs.net/
Citera
2018-01-29, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Ja, alltså känner du någon som jobbar där? Är nog ett bra första steg att ha kontakter om man ska bosätta sig utomlands efter studierna.

Dock går allt att lösa, om du åker dit och söker jobb för fullt hittar du väl ngt till slut. Är dock bra att ha fixat språkkunskaperna innan då det förmodligen är ett krav på de flesta jobb.

Svårt innan man åker till ett land att lära sig språket, behöver bo där + gå kvällsskola imo
Dock lär ju 99 % av sådana här jobb vara på engelska, mer internationella företag
en gissning

särskilt i södra spanien
Citera
2018-01-29, 21:57
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Svårt innan man åker till ett land att lära sig språket, behöver bo där + gå kvällsskola imo

Yes, det är ett faktum. Helst ska man såklart kunna språket redan när man börjar där. Men inget är omöjligt, finns jobb där kraven är lägre.

Citat:
Dock lär ju 99 % av sådana här jobb vara på engelska, mer internationella företag
en gissning

särskilt i södra spanien

Det tror jag med men risken är såklart stor att rekryteraren föredrar en person som kan det inhemska språket framför en som inte kan det, om de övriga meriterna är lika.
Citera
2018-01-29, 22:01
Medlem
Råder dig att inte åka dit Spanien är verkligen på dekis och lever enbart på turism, dessutom är priserna upptrissade.
Citera
2018-01-30, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Råder dig att inte åka dit Spanien är verkligen på dekis och lever enbart på turism, dessutom är priserna upptrissade.

Det vet jag väl om
Men till och med i Indien kan man jobba som ingenjör liksom
Eller vafan, drar nästan till med valfritt land i Afrika

Spanien är kass, helt rätt men efter att ha undersökt frågan så kan jag få tag på ingenjörsjobb där.
Även i södra spanien som är 99 % turism dom lever på

Lönerna verkade ingen höjdare, men med tanke på skatten tjänar man inte sämre än i Sverige

Finns ingen annan stans jag kan flytta riktigt.
Gillar inte England, är som Sverige + brexit. Östeuropa, meh, och språket lär man sig aldrig

Jag känner folk i Spanien, och södra spanien är väldigt engelsktinfluerat + jag kan grunderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in