Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-29, 11:14
  #1
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Hej flashback!

Jag har ett litet mysterium som jag vill få löst.

Inatt (01/29-17) vid ca 02:00 tiden så släppte jag ut hunden i trädgården och undertiden rökte jag en cigg. På baksidan av huset där jag släppte hunden så är det ganska inhängnat. Hur som helst, hunden brukar springa runt hörnet för att utföra sina behov, mellan mitt hus och grannens hus (ca 10m emellan). Eftersom att jag ville ha uppsyn på hunden så ropade jag på henne, och hon sprang till mig. I samma ögonblick så ser jag väldigt otydligt en svart silhuett och ungefär i axelhöjd en röd lampa, som springer i full fart mellan husen. Jag vet inte om detta är något paranormalt eller om det var någon som spanar in huset för ett eventuellt inbrott.
Området jag bor i är ganska fint, och grannarna skulle aldrig hålla på med något sådant då vi är goda vänner.
Så min fråga är, vad fan kan det ha varit som sprang mellan husen, och varför? Blev inte rädd eller kände mig hotad på något sätt, utan försökte ta det så lungt som möjligt så jag kan försöka urskilja hur personen eller vad det nu kan ha varit ser ut.

Min personliga teori är att någon försöker spana in huset för ett inbrott eftersom klockan var så pass mycket på en vardag. Annars är detta bara jävligt skumt.

Hoppas inte ni uppfattar texten som löjlig, jag vill verkligen veta era teorier på vad detta kan ha varit och varför.
Ska även tillägga att vi har haft en del inbrott i området, enda sedan 2006.

Mvh // AnonymousUser
Citera
2018-01-29, 12:41
  #2
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Hur reagerade hunden?
Citera
2018-01-29, 12:54
  #3
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Hur reagerade hunden?

Ja juste, hon reagerade inte då hon hade hunnit springa runt hörnet mot mig, så hon kunde inte se "det" i villket fall.

Dock har hon ibland ställt sig helt "på vakt" och fokuserat samt lyssnat, precis som att det är någon i närheten som inte bör vara här. Dock inte denna gången.
Citera
2018-01-29, 14:38
  #4
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Ja juste, hon reagerade inte då hon hade hunnit springa runt hörnet mot mig, så hon kunde inte se "det" i villket fall.

Dock har hon ibland ställt sig helt "på vakt" och fokuserat samt lyssnat, precis som att det är någon i närheten som inte bör vara här. Dock inte denna gången.
Men hunden borde reagerat på lukten.
Citera
2018-06-30, 07:32
  #5
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Har fortfarande inte kommit fram till något, vad tror ni andra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback