Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-28, 17:55
Medlem
Jag talar inte så många språk, bara de nordiska, engelska och tyska. Jag har en god vän som var tolk i det militära och lärde sig flytande ryska (han är en naturbegåvning) och sedan tidigare talar han de nordiska språken samt engelska, franska, tyska, spanska, italienska och portugisiska. Nu håller han på att lära sig japanska av alla språk.

Flera kvinnor tycker han är helt oemotståndlig när han babblar på och växlar mellan språken, i övrigt ser han ut som en tanig naturvetare med skägg och långt hår. Hur kan en språkbegåvning göra att man blir attraktiv?

Talar ni själva många språk och i så fall vilka? (Jag menar flytande, inte någon halvkass skoltyska eller liknande).
Citera
2018-01-28, 17:59
Bannlyst
Jag talar fem olika språk och även om det öppnar upp dörrar upplever jag det inte som att man lättare får svenska tjejer i Sverige
Citera
2018-01-28, 18:05
Medlem
grekkoz1s avatar
Ska vi inte bara rakt av dra parallelen att allting plural värderas högre/som högst i andras ögon och tycke.

Och för att göra det ännu simplare - erfarenhet + praktik + repetetion + förståelse = kunskap... det brukar generellt uppfattas som ett attraktivt drag oavsett kön, oavsett som betraktad eller betraktare.

Men om sen det per definition gör trosorna blöta... nej, men det skapar intresse, isbrytare, ökat förtroende... vad du vill

men testa du att enbart göra samma sak hela livet och se om du får bra nettoresultat..
Citera
2018-01-28, 18:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag tycker det är sexigt med kvinnor som talar italienska eller spanska. Man blir lite till sig när man hör dom prata. Själv så snackar jag mest nada. Kan lite tyska och franska men enbart så mycket så jag möjligen kan bestämma mat i en fransk restaurang.
Citera
2018-01-28, 18:14
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det kan bero på att flerspråkiga ses som övermänskliga. Vissa har en naturbegåvning, men troligen i de flesta fallen har det med envishet att göra. Förutom svenska och engelska, kan jag tala grundläggande spanska och esperanto. Jag är nybörjare när det gäller japanska. Jag önskar att jag var en naturbegåvning när det gäller språk.
Citera
2018-01-28, 18:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det kan bero på att flerspråkiga ses som övermänskliga. Vissa har en naturbegåvning, men troligen i de flesta fallen har det med envishet att göra. Förutom svenska och engelska, kan jag tala grundläggande spanska och esperanto. Jag är nybörjare när det gäller japanska.
Citat:
Jag önskar att jag var en naturbegåvning när det gäller språk.

Håller med. Det som de säger som faktiskt är bra på många språk är att det kommer mer naturligt för dom. De behöver bara liksom lyssna på säg japanska en stund för att sedan kunna tala det. Så jävla orättvist. Jag skulle hemskt gärna villa vara flytande på minst fem språk.
Citera
2018-01-28, 18:30
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumptruck
Jag talar inte så många språk, bara de nordiska, engelska och tyska. Jag har en god vän som var tolk i det militära och lärde sig flytande ryska (han är en naturbegåvning) och sedan tidigare talar han de nordiska språken samt engelska, franska, tyska, spanska, italienska och portugisiska. Nu håller han på att lära sig japanska av alla språk.

Flera kvinnor tycker han är helt oemotståndlig när han babblar på och växlar mellan språken, i övrigt ser han ut som en tanig naturvetare med skägg och långt hår. Hur kan en språkbegåvning göra att man blir attraktiv?

Talar ni själva många språk och i så fall vilka? (Jag menar flytande, inte någon halvkass skoltyska eller liknande).

Säkert inte enbart språkbegåvningen som gör den killen populär. Vissa har det och andra inte.
Citera
2018-01-28, 19:32
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Säkert inte enbart språkbegåvningen som gör den killen populär. Vissa har det och andra inte.
Troligen är det så. Det är alltid personligheten som avgör.
Citera
2018-01-28, 19:40
Jag talar svenska, engelska, medel thailändska, grundläggande ryska, tyska, spanska och polska.
Vet inte om jag har haft någon "förtur" direkt, folk verkar tycka att just thailändskan är creepy - det är typ som att deras fördomar växlar upp till 300%.
Annat var det när man var i Thailand och pratade thailändska.
Citera
2018-01-28, 20:34
Medlem
Om vi talar om sexiga språk så tycker jag brasilians portugisiska är sexigt, och italienska. Arabiska låter bara som om den som talar är asförbannad och norska låter som ett bebisspråk, jag kan inte ta norrmän på allvar, låter så jävla roligt.
Citera
2018-01-29, 03:33
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:

Jag skulle absolut tycka att det vore imponerande och intressant. Varför? Kanske för att mina föräldrar struntade i att jag skulle få lära mig min mammas modersmål (annat europeiskt land), har alltid känts sorgligt att man kunde haft ett språk gratis egentligen, utan att få det.
Citera
2018-01-29, 03:41
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:

Hur väl din vän går hem bland svenska kvinnor vågar jag inte ha någon synpunkt på. Men när han väl behärskar japanska är han välkommen hit för rekordskörd och sötebrödsdagar. En 60-årig svensk som behärskar en fem - sex språk utöver japanska kan välja och vraka bland de som är 30 och får säkert skörda även bland de som är 25 om det intresset nu föreligger. Hur han ser ut spelar noll roll. Japanska tjejer jobbar numera lika hårt som männen och har inte tid med relationer och giftermål, istället reser de upp sina pengar. En personlig tolk de kan ta med sig är värd sin vikt i guld.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in