2018-01-28, 14:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Tro mig, det är inte alls bara att säga till snusande moppekillar på skarpen så är allting guld och gröna skogar. Alla svenskar är faktiskt inte froma små lamm som aldrig gjort en fluga förnär i hela sitt liv. Faktum är att just snusande moppekillar är ett klientel som ofta, och historiskt sett, ställt till med en hel del jävelskap. Så försök inte negligera detta. Visst kan man tänka sig att tidningar polerar till vissa scenarion, men så länge detta bara är rena spekulationer från din sida utan att där finns något konkret som pekar mot ditten eller datten så blir det inget matnyttigt av detta alls.

Kan faktiskt tänka mig svenska ungdomar som stökar. Det är inte helt ovanligt ute i mindre byar.

Nja det är ju inte rena spekulationer. Eftersom jag själv varit just en snusande moppekille från landet. Vi som grupp är inte alls så farliga och är inte liksom det stora problem som dagens bibliotek står inför. Vi kallar t.ex inte bliotekarier för horor och spottar åt dom. Vi kan om möjligt får för oss att spotta snus i taket vilket det är högst olämpligt och dåligt men utöver det har är vi inget större problem.
Citera
2018-01-28, 14:33
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Grejen är att massmedia tar en enda incident som denna, och sedan använder den för att med falsk logik bevisa att invandringen inte alls har lett till mer stök på biblioteken.

Slutsatsen blir då att vi inte kan lägga biblioteksstök på invandringens minuskonto.

Samma sak har massmedia gjort med en massa andra samhällsproblem som förvärrats å det grövsta genom invandringen.

Det är väl klart att det finns invandrare som stökar på bibliotek. Det är dock inte ett fenomen som invandrarna har infört. Och just stök på bibliotek får jag ändå säga att svenskar har dominans inom.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nja det är ju inte rena spekulationer. Eftersom jag själv varit just en snusande moppekille från landet. Vi som grupp är inte alls så farliga och är inte liksom det stora problem som dagens bibliotek står inför. Vi kallar t.ex inte bliotekarier för horor och spottar åt dom. Vi kan om möjligt spotta snus i taket vilket det är högst olämpligt och dåligt men utöver det har är vi inget större problem.

Rätt intressant paradox. Om istället byter ut den generella moppepojken mot den generella invandraren. Ska ändra ditt inlägg lite:
Nja det är ju inte rena spekulationer. Eftersom jag själv varit just en invandrare. Vi som grupp är inte alls så farliga och är inte liksom det stora problem som dagens bibliotek står inför. Vi kallar t.ex inte bliotekarier för horor och spottar åt dom.

Mao låter det på dig att moppekillarna är fridfulla små fjärilar..
Senast redigerad av pyro860 2018-01-28 kl. 14:36.
Citera
2018-01-28, 14:35
Medlem
arakas avatar
Puckon finns mer eller mindre överallt och i alla folkgrupper.
Tyvärr för Sverige tycker de styrande att det inte räcker med svennepuckon utan vill importera MENA ditos som per definition är något mer körda och vilda än sina svenska motsvarigheter. Dessutom verkar kördheten inte försvinna med åldern hos många av våra kära MENA män.
Citera
2018-01-28, 14:47
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
För att kringgå deras spärr så uppdaterar du sidan och snabbt som attan trycker du på stopp. Då hinner DNs betaltjänst inte visa sig och artikeln blir läsbar. Ett tips för er alla.

Eller så använder man en arkivtjänst och sparar sidan där. http://archive.is/K1KCi
Citera
2018-01-28, 14:48
Medlem
Men blir lite trött i ögat på DN's eviga apologerande. Jag förstår att man vill nyansera men det blir lite larvigt när man hela tiden försöker vända uppmärsamheten från ett fenomen man inte erkänner existerar.

Problem förknippade med invandring alltså.

"Asså alla tror att det är blattar som stökar, men alla blattar vill bara vara i fred och plugga till statsminister, så det är snuskillarnas fel att bla bla bla"

Medan alla tänkande människor själva kan se att blattarna inte alls är särskilt trevliga utan våldtar och mördar på löpande band. Den informationen står nämligen att finna i de domar och FUP'ar som görs tillgängliga av bla engagerade flashbackare.

Så det blir minst sagt larvigt när det ska hållas på och gulligullas hela jävla tiden.
Senast redigerad av StationOdenplan 2018-01-28 kl. 14:58.
Citera
2018-01-28, 14:53
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Nu är ju ett sånt här reportage inte en nyhetssammanfattning i sig, men med det sagt...

Det står ju uttryckligen att "alla" trodde att det var invandrare som låg bakom stöket på biblioteket i Åmål. Artikeln menar ju inte att invandrare inte stökar eller begår brott, speciellt i de andra artiklarna är det ju ganska lätt att läsa mellan raderna. Syftet är knappast att hänga ut varken de ena eller de andra utan att peka på att fördomar gör att vi direkt tänker "invandrare" när något händer.

Jag förstår att du gör den tolkningen av mitt inlägg, men tänkt lite längre nästa gång
Jo, syftet är ju just det som du säger att det inte är.

Om "alla vet" att något är på ett visst sätt fastän det oftast saknas bevis och man då väljer att direkt styra folks tankar med "snusprillor" och sedan enbart referera till "barn" så handlar det ju överhuvudtaget inte om vad som hände denna gången. Det handlar om alla andra gånger man läser precis samma nyhet fast utan specifik information. Det handlar om att då få läsaren att tveka och stanna upp och säga "men den gången var det ju svenska barn för de snusade". Om man enbart specificerar att det var svenskar de gånger det var svenskar men låter resten vara utan detaljer så gör man det för att alla ska tveka de gånger detaljer utelämnas, det förstår även du.

Föreställ dig nu att media inte hade en agenda. Föreställ dig att du redan hade läst 200 artiklar som uttryckligen specificerade att skäggbarnen luktade kat och tjejerna hade slöja medan de hotade personalen och sa till de kvinnliga bibliotekarierna att skyla sig och stanna hemma. När du då läser denna artikel, en av en handfull, som faktiskt pekar ut förövarna som svenskar, hade det då fått samma effekt på dina tankar och fördomar som den får nu? Hade du då istället varit informerad nog för att förstå att dina "fördomar" inte alls är fördomar utan fakta som baseras på att grupperna är olika varandra? Förstår du inte att det är just detta de försöker undvika och därför har det presenterats precis som det nu har gjorts och du köper det utan att ifrågasätta varför de gör så mot dig.
Citera
2018-01-28, 15:05
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo tillåt mig småle. De kan ju försöka skylla på det. Snusande moppekillar från Åmål är det stora hotet. Dessa snusande moppekillar kan du liksom bara säga till på skarpen och de är inget vidare problem. Men det är klart batixhäxor gärna skyller problem på dessa vita svenskar. För det är ju ok att göra det när de verkliga problemen inte handlar om snusande moppekillar.

Lokalt kan det givetvis vara snusande moppepojkar med rågblond kalufs som ligger bakom problemen i biblioteket. Riksmässigt sett är det sannolikt inte så. Jag kan säga att när jag växte upp under 70-80-talen, var det just snusande moppepojkar (infödda) som stod bakom allt sådant bråk, men detta var länge sedan. Samt så tog de till sig tillsägningar från vuxna, oftast.

(Utom en som hette Johnny, men han blev till slut överkörd när han buskörde med sin trimmade Puch Dakota på järnvägsspåret av snälltåget till Stockholm)

Hela artikeln i DN andas av "hurra! Vi har hittat svensk ungdom som missköter sig!"
Citera
2018-01-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Grejen är att massmedia tar en enda incident som denna, och sedan använder den för att med falsk logik bevisa att invandringen inte alls har lett till mer stök på biblioteken.

Fast nu var det ju en artikelserie i 3 delar som började med sjukvården och slutade med
biblioteken ...
Citera
2018-01-28, 15:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det är väl klart att det finns invandrare som stökar på bibliotek. Det är dock inte ett fenomen som invandrarna har infört. Och just stök på bibliotek får jag ändå säga att svenskar har dominans inom.

Jag tror du skrev fel här. Du menar naturligtvis?:

Citat:
Det är väl klart att det finns svenskar som stökar på bibliotek. Det är dock inte ett fenomen som svenskarna har infört. Och just stök på bibliotek får jag ändå säga att invandrare har dominans inom.

Det känns som en mer korrekt beskrivning av verkligheten.
Citera
2018-01-28, 15:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Lokalt kan det givetvis vara snusande moppepojkar med rågblond kalufs som ligger bakom problemen i biblioteket. Riksmässigt sett är det sannolikt inte så. Jag kan säga att när jag växte upp under 70-80-talen, var det just snusande moppepojkar (infödda) som stod bakom allt sådant bråk, men detta var länge sedan. Samt så tog de till sig tillsägningar från vuxna, oftast.

(Utom en som hette Johnny, men han blev till slut överkörd när han buskörde med sin trimmade Puch Dakota på järnvägsspåret av snälltåget till Stockholm)

Hela artikeln i DN andas av "hurra! Vi har hittat svensk ungdom som missköter sig!"

Växte upp under samma tid och var då en av dessa farliga moppekillar. Inte så farlig egentligen hade en släkting som hette just Johnny. Han var farlig. Blev sedermera pundare som alla med y namn tenderar att bli. Han var ärligt inte så farlig heller. Skulle han kallat bibliotekarien hora hade han åkt på däng (av den lokala polisen).

Det är väl den stora skillnaden av från idag. Folk kan kalla bibliotekarien hora och komma undan med det.
Citera
2018-01-28, 15:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Samma taktik som med Hagamannen. Trots att statistiken ser ut så här:

Citat:
95,6% av alla överfallsvåldtäkter begås av män med utländsk härkomst

(källa)

så är det den svenske Hagamannen man använder som exempel... Eftersom han är en svensk. Detta eftersom det ger en falsk bild av verkligheten.
Citera
2018-01-28, 15:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Alltså, du särskrivare som inte kan stava till biblioteksbråk! Naturligtvis är det inte svenska MOPPE och snuskillar som bär skulden till det inträffade. Det är säkert i minst 90% av fallen invandrarungdomar om är de skyldiga - det vet alla upplysta.
Lär dig ironi. Det finns garanterat ingen (förutom någon enstaka småstadsbo-jagärhär-martyrmiffo) som INTE förstår att en viss grupp killar från MENA ligger bakom en gigantisk majoritet av bråken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in