2018-01-27, 23:27
Medlem
https://www.expressen.se/gt/tre-knivskadade-efter-storbrak-30-tal-inblandade/

Tre personer har knivskurits – varav en allvarligt – efter att ett storbråk med ett 30-tal inblandade utbrutit i Skara, skriver NLT.
– Vi har ingen gripen i nuläget och tre är införda till sjukhus. Men läget förändras hela tiden och fler personer kan vara skadade, säger Margita Johansson vid polisen, till tidningen.

Nån som vet vad det handlat om för grupperingar?
Citera
2018-01-27, 23:31
Medlem
dysterqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson

Tre personer har knivskurits – varav en allvarligt – efter att ett storbråk med ett 30-tal inblandade utbrutit i Skara, skriver NLT.
– Vi har ingen gripen i nuläget och tre är införda till sjukhus. Men läget förändras hela tiden och fler personer kan vara skadade, säger Margita Johansson vid polisen, till tidningen.

blandade asylvassa ensamkommande i större formering.troligen sådana som våldskapitalet inte ens lagför.
Citera
2018-01-27, 23:38
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Bert blir politiker – igen

Är det möjligen antibert- och probertgruperingar som har rykt samman? Eller är det månne så att det är folk från där Bertan tjänat storkovan som har haft vissa meningsskiljaktigheter?

Senast redigerad av sajebis 2018-01-27 kl. 23:46.
Citera
2018-01-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson

Jaha , så har även denna tidigare idylliska stad förstörts . Jag blir så ledsen varje gång jag läser om bråk /kaos i denna stad då den ligger mig varmt om hjärtat.
Citera
2018-01-27, 23:46
Medlem
sittmuskelns avatar
Skara har under ett antal år varit drabbat av diverse konflikter mellan olika grupper. Yxmord, knivningar, och diverse slagsmål och inte minst bilbränder. Folk har för länge sedan tröttnat på detta, så Bert kan nog få gehör i vissa kretsar. Även Cecilia Widegren (M) har nu vaknat.
Citera
2018-01-27, 23:58
Medlem
sittmuskelns avatar
Inte det bästa vädret i trakten. Konstigt att så många "stridstuppar" var ute.
Citera
2018-01-28, 00:04
Medlem
Spännande att folk orkar vara ute och slåss i ösregnet. Undrar vilka det var som gav sig på varandra. lågoddsare olika asylsökare.

Till han som sa att skara har varit idylliskt så nej det var inte ens idylliskt för 20år sen när jag växte upp. Har alltid varit massa problem med droger och WT'n raggare och juggar.
Citera
2018-01-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broderskap
Vad jag hört så är det afghaner mot NMR.

Tror inte du ljuger, men om NMR var inblandade hade det väl omnämnts i kvällstidningen. De brukar aldrig missa såna detaljer då det drar fokus från mångkulturen.
Citera
2018-01-28, 00:05
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:

Skulle det visa sig stämma lär de bli krigsrubriker att vänta i morgon.. Har nmr mkt anhängare runt skara?
Citera
2018-01-28, 00:05
Medlem
sittmuskelns avatar
Polisen hade föraning om att det var något på gång, men inget tydde på att det skulle urarta i en sådan omfattning. En man knivskars i ryggen, sidan och i benet.
Citera
2018-01-28, 00:09
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Nej, det är det inte, då skulle det vara krigsrubiker i alla tidningar. Det är det inte.

Den kulturmarxistiska lokaltidningen för södermalm och vasastan, DN, skriver
Citat:
De två skadade är utländska medborgare och den ena är i 20-årsåldern.

Stort slags mål + kniv => zigenare. Leif D vibbar att det är "EU-migranter" som gör upp om tiggarplatser, stöldgods, horeri och annat.
Citera
2018-01-28, 00:10
Medlem
snurre-spratts avatar
Citat:
Haha, hälften rätt där! Men NMR har inte tid eller lust att slåss mot afghaner! Mycket mer troligt att den andra parten är mörkare i hyn och kpmmer från trakten av Afrikas horn!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in