2018-01-27, 18:05
Bannlyst
Chefen har begått kontraktsbrott. Jag får ingen sjukpenning vid sjukdom och någon löneförhöjning blev det inte som avtalat. Jag är inte ansluten till facket och jag har inget förtroende för de ockerförbunden ändå. Han är hotfull och narcissistisk. Jag får ingen ersättning när jag åker på resor trots att jag har rätt till det och blev sist förbannad när jag inte ställde upp. Jag har tidigare gjort det trots att jag nästan går back.

Vad händer om jag bara lämnar stället? Han bröt kontraktet och kan ju knappast anklaga mig för konttaktsbrott.
Citera
2018-01-27, 18:13
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Har ni kollektivavtal?
Citera
2018-01-27, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Har ni kollektivavtal?
Nej.
Citera
2018-01-27, 18:28
Medlem
Sheen999s avatar
Lämna en lapp vid hans kontor om att du säger upp dig, skriven med din egen avföring. När du ser att han går in på sitt kontor barrikaderar du hans dörr och fjuttar eld på stället så att det sista han ser innan han blir bränd levande är lappen skriven med din avföring och hans företag som går upp i lågor.
Citera
2018-01-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Lämna en lapp vid hans kontor om att du säger upp dig, skriven med din egen avföring. När du ser att han går in på sitt kontor barrikaderar du hans dörr och fjuttar eld på stället så att det sista han ser innan han blir bränd levande är lappen skriven med din avföring och hans företag som går upp i lågor.

Skön plan, men lite väl drastisk?

OnT: han verkar vara en gris, är det resemontörbranchen? Har varit ute med säkert ett 20-tal olika företag å haft en å annan som varit dum i huvet.

Lyckligtvis (låter som skryt, å de är det väl lite &#128514 så har jag "gjort mig ett namn" så har aldrig haft problem med att skaffa nytt jobb om dom krånglar.
Har aldrig satt eld på nån, men har mitt i ett nybygge sagt: du är fan helt jävla slut i huvet, jag drar hem! Sen åkte jag.

Chefer som aldrig jobbat på riktigt i hela sitt liv och bara suttit vid skolbänkar och dataskärmar ska man undvika. Chefer som "börjat på golvet" är i regel riktigt bra, dom vet vad det handlar om.

Detta är min åsikt, god kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in