Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-27, 00:01
Medlem
En undran från mig.

Man har väl rätt att få skriva aggressiva kommentarer utan bli avstängd? Alltså inte personangrepp utan aggressiva kommentarer eller mothugg typ?

Tycker att det har blivit lite svårt att veta hur regler ser ut idag, uppriktigt alltså. Fast regler på FAQ står klart och tydligt men ändå? Jag har vant mig vid gamla Flashback men Flashback har förändrat så mycket på sistone så jag vet inte var gränsen går idag, fast yttrandefrihet gäller än idag :-/

Ps tycker att moderatorer bör vara lite mjukare med att flytta trådar istället för att slänga trådar till papperskorgen. Man kan ju aldrig veta om inlägg man vill ta upp, har redan dragit upp på tidigare tråden men tråden är redan lååååånga. Vem orkar leta/läsa hela tråden? Inte jag iallafall. Jag tror ärligt talat att ni skulle inte heller orka läsa/leta. Många frågor dyker upp dagen in och ut eftersom det kommer nya folk hela tiden som inte har koll på tidigare? Folk är tyvärr dåliga på att läsa FAQ, det är ni inte ensam om. Folk läser inte heller på villkorliga sidor de ger sig på, tex google ja ni fattar. Människor!

Plus var inte så kräsen när det gäller dåliga språkbruk/svenska. Låt folk få prata oavsett språkbruk/svenska, det är upp till folk som vill prata/svara. Jag själv är inte så topp på svenska men inte ska ni hindra mig för va?

Låt Flashback stå som det är: Yttrandefrihet Forum med undantag regelbrott tex HMF och sånt för att Flashback inte ska få böta för. Enkelt?

En annan fråga, har ni slopat bort smiley?

Ps ledsen om jag skriver dåligt, men som sagt så är jag inte så topp på svenska.
Citera
2018-01-27, 00:05
Medlem
Pennansades avatar
För att "muh feelings" inte är ett argument. Åt helvete med vad du känner, klarar du inte av att ha en vuxen konversation så gå in i ett safe space och titta på kattungar och my little pony.
Citera
2018-01-27, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pennansade
För att "muh feelings" inte är ett argument. Åt helvete med vad du känner, klarar du inte av att ha en vuxen konversation så gå in i ett safe space och titta på kattungar och my little pony.

Klarar du inte av såna som mig så ska du skippa Flashback!

Flashback är inte till högutbildad och samhällets hjärntvättad folk, ledsen! (Flashback, har jag fel så får ni kasta ut mig om ni inte gillar såna som mig då ska jag inte vara kvar här.)
Citera
2018-01-27, 00:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Du har rätt till liksom allt. Aggressiva kommentarer, du kan kalla mig dum i huvudet om du vill. Om vi vore i en debatt. Fattar inte vad du fått detta ifrån att vara otrevlig är otillåtet. Det som är otillåtet är om du är off topic som det sägs och sedan om du försöker få fram vad en av dessa du debatterar emot verkligen heter. Då kan du få varning och sedan även bli avstängd men i övrigt så är det ju bara att hata på.
Citera
2018-01-27, 00:17
Citat:
Ursprungligen postat av Schinlidst
En undran från mig.

Man har väl rätt att få skriva aggressiva kommentarer utan bli avstängd? Alltså inte personangrepp utan aggressiva kommentarer eller mothugg typ?

Tycker att det har blivit lite svårt att veta hur regler ser ut idag, uppriktigt alltså. Fast regler på FAQ står klart och tydligt men ändå? Jag har vant mig vid gamla Flashback men Flashback har förändrat så mycket på sistone så jag vet inte var gränsen går idag, fast yttrandefrihet gäller än idag :-/

Ps tycker att moderatorer bör vara lite mjukare med att flytta trådar istället för att slänga trådar till papperskorgen. Man kan ju aldrig veta om inlägg man vill ta upp, har redan dragit upp på tidigare tråden men tråden är redan lååååånga. Vem orkar leta/läsa hela tråden? Inte jag iallafall. Jag tror ärligt talat att ni skulle inte heller orka läsa/leta. Många frågor dyker upp dagen in och ut eftersom det kommer nya folk hela tiden som inte har koll på tidigare? Folk är tyvärr dåliga på att läsa FAQ, det är ni inte ensam om. Folk läser inte heller på villkorliga sidor de ger sig på, tex google ja ni fattar. Människor!

Plus var inte så kräsen när det gäller dåliga språkbruk/svenska. Låt folk få prata oavsett språkbruk/svenska, det är upp till folk som vill prata/svara. Jag själv är inte så topp på svenska men inte ska ni hindra mig för va?

Låt Flashback stå som det är: Yttrandefrihet Forum med undantag regelbrott tex HMF och sånt för att Flashback inte ska få böta för. Enkelt?

Ps ledsen om jag skriver dåligt, men som sagt så är jag inte så topp på svenska.

Flashback är lite som vilda västern

moderatorerna är sherifferna, Admins är the Marshalls.

Finns regler uppsatta, men om dessa följs till punkt och pricka vet jag inte. Man får ta det med en duell som i västern. Sedan hoppas på att sheriffen tar ens sida i fallet
Citera
2018-01-27, 01:24
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
En undran från mig.

Klart att du får vara " aggressiv" men du måste vara noga med hur du utrycker din aggressivitet i trådämnet just för att slippa bli ot.
Jag är konstant frustrerad på vissa områden.

Och du måste kolla, innan du startar en egen tråd , i fall att trådämnet redan finns.
Då ryker det och hamnar i papperskorgen.
Själv tycker jag att det finns så många trådar redan så jag vill inte starta ett ämne.

Varför ska man be om ursäkt för sin stavning?
De får väl ta en för vad man är.
Jag är definitivt inte här inne för att anpassa ihjäl mig.
Och jag struntar högaktningsfullt i gnäll om stavning, grammatik och styckeindelningar hit och dit.
Jag skriver som jag pratar tex.
Har slutat be folk om ursäkt i tid och otid.
Brukar inte vara otrevlig heller.
Sur och frustrerad. Ja!
Citera
2018-01-27, 08:52
Medlem
Citat:
Detta gillade jag...

Tillåt precis allt, förutom de sakerna som kan skapa problem med myndigheter, begränsar andra, eller som förstör rent forumtekniskt.

Mindre godtyckligt förmynderi och mer yttrandefrihet på riktigt!
Citera
2018-01-27, 09:24
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
En undran från mig.

Ja, man får vara aggressiv i sina inlägg MEN man måste också hålla sig till ämnet i tråden. Inlägg som bara består av förolämpningar utan anknytning till ämnet är OT.
Citat:
Om något är oklart kan du alltid fråga en moderator i PM.
Citat:
Finns en tråd om detta du kan fördjupa dig i och fortsätta diskutera frågan i om du vill:
(FB) Fenomenet "Den här tråden passar någon annanstans, så jag slänger den"
Citat:
Det finns inga regler mot bristfällig svenska så länge inlägget i övrigt håller sig inom regelverket.
Citat:
Jag håller inte med. Regelverket är även till för att möjliggöra diskussioner. För att den som vill diskutera ämne X inte ska få sin tråd kapad av den som vill diskutera ämne Y eller förstöra diskussionerna genom att spamma sönder tråden med nonsens eller personpåhopp.
Citat:
Du gör dig förstådd.
Citera
2018-01-27, 09:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Man har väl rätt att få skriva aggressiva kommentarer utan bli avstängd?

Ja, så länge som det hör till ämnet i tråden. Är det bara en rent aggressiv kommentar mot en användare är det självklart 0.03.
Citera
2018-01-27, 11:31
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
En undran från mig.

Så länge man inte bryter mot några regler, så javisst. Det finns ingen regel mot aggressivitet. Men det ska ju inte vara offtopic.

Citat:
Ps tycker att moderatorer bör vara lite mjukare med att flytta trådar istället för att slänga trådar till papperskorgen. Man kan ju aldrig veta om inlägg man vill ta upp, har redan dragit upp på tidigare tråden men tråden är redan lååååånga. Vem orkar leta/läsa hela tråden? Inte jag iallafall. Jag tror ärligt talat att ni skulle inte heller orka läsa/leta.
Skillnaden är att moderatorer i så fall skulle behöva leta upp rätt ställe hundra gånger om dagen för att placera andras trådar rätt. Den som skapar tråden behöver bara leta en enda gång. Om du inte orkar läsa en tråd eller lägga din egna tråd rätt, varför ska moderatorer tvingas städa upp efter dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in