• 2
  • 3
2018-01-27, 17:46
Medlem
Något sådant här istället kanske.

http://www.uu.se/utbildning/utbildni...am/?pKod=MBN1K
Citera
2018-01-28, 09:21
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chevroletimpala
Vad är din egna erfarenhet? Jobbat med inhyrning eller? Jag skulle helst vilja vara ekonomiskt oberoende i 30 års åldern då hälsan är på topp och man njuter av livet på riktigt, vid 40 års åldern är det väl svårt att hålla humöret på topp.

Om jag skulle flytta skulle det nog väl bli Schweiz eller Norge, frågan är om jag har goda chanser att kunna jobba som läkare i Schweiz eller om de har speciella krav beroende på vart man läser till läkare.

Psykiatrin låter ganska trevligt! Hur går själva arbetet till, själv har jag mer intresse för psykologprogrammet (men absolut inte med patientkontakt) eftersom att människans hjärna intresserar mig mest av allt, mer än övriga kroppen iallafall. Blir jag ganska duktig inom området finns ju goda chanser till att man kan skriva bra böcker och sälja tusentals exemplar osv.
Som inhyrd går det troligtvis att få en bra peng i månaden. Lev snålt och se till att placera dem väl. Jobba mkt. Jag har ett annat yrke så jag kan inte tala för hur mkt en läkare kan erhålla hos ett bemanningsföretag men 80.000 /mån är väl inte omöjligt (du får googla).

Angående psykiatrin är det nog svårt att komma ifrån någon form av mänsklig kontakt men du slipper ju en massa kroppligt äckel-päckel.
Se till att bli sponsrad av någon medicintillverkare så blir det extra pengar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in