Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-26, 12:38
Medlem
feemaxxxs avatar
Har nu jobbat över 15 år på samma företag. Sista åren har jag mestadels varit omotiverad, lat och tyckt det är tråkigt. Jag avundas de yngre förmågorna som är nya; motiverade, entusiastiska och suger åt sig som svampar.
Har provat att byta arbetsuppgifter och avdelningar par gånger, i början könns det bättre, men går snabbt över til tristess och omotivation. I slutändan är det samma kvarn som ska mala. Sitter mest och tänker på annat och slösurfar...
Jobbet är egentligen bra, produkterna vi jobbar mer är intressanta, bra betalt och arbetstider (max 40h i veckan) och chefen lämnar mig i ro och jag styr mitt jobb som jag vill. Går hem tidigt eller kommer sent om jag könner för det.
Funderat på om det kan hjälpa att byta jobb. Frågan är om det hjälper, kanske man bara blivit gammal (närmare 50 än 40) och bekväm? Någon som varit/är i samma situation. Kan man få motivationen tillbaka?
Citera
2018-01-26, 12:54
Medlem
japanskbruds avatar
gräset är aldrig grönare på andra sidan. Oavsett om du sorterar skruvar eller är raketforskare/hjärnkirurg så är det same shit. I slutändan bara ett jobb där cheferna förväntar sig resultat. Allting blir en grind när man kan det utantill. Noveltykänslan dör fort.
Citera
2018-01-26, 13:00
Medlem
Har du någon morot utanför jobbet ? Hobbys, intressen.
Är inte jobbet stimulerande och inte fritiden heller blir det väldigt trist. Själv måste jag hela tiden ha någon morot att se fram emot. I Vår/Sommar ska jag filma Hoppspindlar (låter säkert aptrist för 99.9% av alla människor). Jag spånar i huvet om utrustning, ljussättning och olika tekniker. Egenbyggd speciallins osv. Då funkar det att ha en "trist" jobb för man vet att pengarna behövs till dom roliga sakerna.
Citera
2018-01-26, 14:13
Medlem
killawifes avatar
Ett jobb är bara en väg till försörjning. När man kan lära sig att stänga av och separera jobbet från sitt riktiga liv så kan man börja leva på riktigt. Idag har vi tyvärr väldigt många personer som ÄR sina arbeten. De vaknar, Jobbar, vilar, sover och Jobbar igen och inget mer. Då blir livet väldigt omotiverande och tillochmed de aktiviteter man sysselsätter sig med på helgen kan ses som endast en distraktion från arbetet.

Jobb ÄR tråkigt, det är därför det kalas jobb och inte "8 roliga timmar".
Citera
2018-01-27, 17:55
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fapboy4life
Har du någon morot utanför jobbet ? Hobbys, intressen.
Är inte jobbet stimulerande och inte fritiden heller blir det väldigt trist. Själv måste jag hela tiden ha någon morot att se fram emot. I Vår/Sommar ska jag filma Hoppspindlar (låter säkert aptrist för 99.9% av alla människor). Jag spånar i huvet om utrustning, ljussättning och olika tekniker. Egenbyggd speciallins osv. Då funkar det att ha en "trist" jobb för man vet att pengarna behövs till dom roliga sakerna.

Jag har några hobbys, gillar att resa och har familj. Vid sidan av jobbet har jag mycket att göra. Skulle inte vara något problem att fylla dagarna utan jobb. Kanske därför det känns tråkigt på jobbet. Är roligare att surfa runt och planera för nästa semester än att skriva ngn rapport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in