2018-01-25, 15:55
Medlem
Hej,

har en kompis som har en i20 där däcksensorn inte är nåt problem med sommarhjulen, men med vinterhjulen varnar den för fel däcktryck.. på min Audi A6 så kan man nollställa inne i mmi... men är det någon som vet om det går på i20?? står inget om det i instruktionsboken

tacksam för svar
Citera
2018-01-25, 16:05
Medlem
Vinterdäcken saknar kanske TPMS?

Ta en bit eltejp och klistra över lampan om den stör.
Citera
2018-01-25, 16:50
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Vinterdäcken saknar kanske TPMS?

Ta en bit eltejp och klistra över lampan om den stör.

Tänk om han ska besikta bilen med vinterdäcken på
Citera
2018-01-25, 17:06
Bannlyst
Den bilen är bra tills de börjar spöka. Har en sån som åka-på-byn-bil, men tror bestämt at det inte går att stänga av ngt system, har försökt allt, till slut tejpde jag svart eltejp över symbolerna,

ser ju såklart rätt kul ut,
Citera
2018-01-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andrejameson
Hej,

har en kompis som har en i20 där däcksensorn inte är nåt problem med sommarhjulen, men med vinterhjulen varnar den för fel däcktryck.. på min Audi A6 så kan man nollställa inne i mmi... men är det någon som vet om det går på i20?? står inget om det i instruktionsboken

tacksam för svar

Borde ju gå att stänga av med rätt diagnosverktyg som auktoriserade verkstäder har kan man tycka. Sen är ju frågan om de dels vill eller vet att det går själva.

Har samma problem på min bil, skippade sensorer till nya fälgarna och däcken. Kan man inte som vissa andra ta information av abs-sensorerna ska man heller inte ha några pengar för sensorer och inkodning.

Funderar till sommaren att ta bort tpms-ventilerna och ersätta med vanliga och sedan lägga alla 4 i handsfacket. Blir ju bra mycket enklare att byta batteri i de efter 5 år också då.

Lycka till.
Citera
2018-01-25, 19:57
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Tänk om han ska besikta bilen med vinterdäcken på
Det har ingen betydelse, den behöver inte fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in