2018-01-23, 23:05
Medlem
Lazeeboys avatar
Fick upp ett reklaminlägg tidigare om en tjänst som går under Anyfin, som tydligen kort och gott köper upp ens lån och sänker räntan åt en.

Men, frågan är vad som tillkommer? Känns som att lånet lär bli dyrare i längden, även om man får lägre kostnad för stunden.

Någon får gärna surfa in på deras hemsida och ge något typ av utlåtande.

Det jag menar är att det sjävklart måste finnas en hake eftersom företaget i sig ska tjäna på det hela.
Citera
2018-01-23, 23:45
Medlem
BufordT.Justices avatar
En spontan tanke är ju att de tjänar pengar på att ha dig som befintlig kund.

De betalar det du är skyldig till den ursprungliga kreditgivaren och inkasserar därefter räntan du betalar, om än något lägre än den ursprungliga.

Edit: I mina ögon samma idé som Lendo och motsvarande. Du fyller i vad du betalar, de lägger sig strax under den gränsen/räntam/summan och du som kund sparar några korvören månatligen.

De skrattar, i sin tur, hela vägen till sin bank då de vet att lånet kommer ticka på i evinnerlighet. 😬👌
Senast redigerad av BufordT.Justice 2018-01-23 kl. 23:48. Anledning: Tillägg.
Citera
2018-01-24, 09:02
Medlem
Lazeeboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BufordT.Justice
En spontan tanke är ju att de tjänar pengar på att ha dig som befintlig kund.

De betalar det du är skyldig till den ursprungliga kreditgivaren och inkasserar därefter räntan du betalar, om än något lägre än den ursprungliga.

Edit: I mina ögon samma idé som Lendo och motsvarande. Du fyller i vad du betalar, de lägger sig strax under den gränsen/räntam/summan och du som kund sparar några korvören månatligen.

De skrattar, i sin tur, hela vägen till sin bank då de vet att lånet kommer ticka på i evinnerlighet. 😬👌

Ja. Visst må dom skratta hela vägen till banken, men frågan är ifall man tjänar på det hela eller ej för egen del. I nuläget äter mina lån upp mig med en tusenlapp här och en tusenlapp där varje månad.
Citera
2018-01-24, 09:55
Medlem
Lazeeboys avatar
”Vi kommer aldrig att höja dina befintliga lån. Vi matchar din betalningsplan på lånet och ger en lägre ränta och administrationsavgift. Så det kan aldrig blir dyrare än innan.”
Citera
2018-07-01, 14:42
Medlem
final_cuts avatar
Men säg att jag har kredit/delbetalningar hos Klarna, hur funkar det? De köper summan över till sin tjänst, sänker min månadskostnad och mitt kreditkonto på Klarna blir då nollställt igen och det är fritt fram för mig att köpa massa nytt skit på Klarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in