Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
En tragisk människa som det gått snett för. Den saken är väl uppenbar.
Sen den juridiska sidan av detta är oklar. Kans kanske utredas för åverkan. Men verkar inte finnas någon anmälare (än).
Försvaret för honom eller hans gärningar är till en del, att detta inte behöver påverka hans jobbsituation.
Utan vara en del av hans privatliv.
Den juridiska sidan borde väl snarare vara rätt klar. Som nyhetsuppläsare är ens offentliga personlighet en del av yrket och den har JB totalbränt. Fortsätter han jobba kommer varje person som ser honom associera arbetsgivaren med att runka på offentlig plats, bögsex i joggingspåret, jättedildos i röven och allt vad fan han nu mer hittat på. Tänk dig att han vore pressekreterare eller något för Volvo eller riksdagsparti så blir det kanske lite tydligare att hans privatliv blivit alldeles för stor del av hans offentliga avtryck för att han ska funka i sådana roller. Han kan helt enkelt inte utföra sin yrkesroll på fullgott sätt längre.
Rent moraliskt vet jag inte om jag är så benägen att tycka att han är tragisk och att det
gått snett för honom. Han visar på riktigt jävla ordentligt gränsöverskridande beteende där han försöker dra in ofrivilliga människor i det egna sexlivet och han är inte en hormonstinn tonårspojke som inte kan kontrollera sig. Det skulle inte förvåna mig det minsta om det så småningom visar sig att han försökt ragga upp fjortonåringar med löften om sprit, pengar eller droger eller något liknande så småningom. Det vore liksom inte ett otypiskt beteende för en bög om man säger så.