Citat:
Ursprungligen postat av
kristallklar
Verkar troligt, men känns som att vi behöver ett lite starkare bevis för att vara säkra. Christi*n Svarf*r (*=a) har inte stängt sin facebook-sida för offentliga kommentarer ännu. Men det är väl en tidsfråga kan jag tro. Utan att förtala karln står det ju var och en fritt att diskutera den tråkiga nyheten i dagens DN och liknande.. Eller bara ställa den enkla frågan "vem är du egentligen?". Då kommer han antingen att låsa sin sida eller gå ut med en kraftfull dementi. Och då vet vi.
Faktum med att han bör gå ut med denna dementi i detta läge (om det inte är han som avses) eftersom han likväl är uthängt och misstänkliggjord här. Om det istället är han som avses i DN så vore det istället värdefullt att få veta hur DN kan ha så fel? Har SMS förfalskats? Särskilt hotet om att hänga ut nakenbilder tycker jag låter som övergrepp i rättssak och jag har faktiskt lite svårt att förstå varför detta avskrivits av polisen? Troligen kommer DNs publicering att ändra på den saken. Och den som verkligen är oskyldig i ett ärende av detta slag agerar naturligtvis med ett öppet och kraftfullt försvar. (Det är ju bara att tänka er in i en motsvarande situation själva för att inse hur orimligt det är att bli tyst inför anklagelser som är tagna ut luften.) Fortsättning följer...
CS blev av med jobbet på ett musikgymnasium för att han skickat sex-SMS till sina 16-åriga elever. Det är ingen hemlighet, om än kanske inte så välkänt. Han undervisar dessutom på Musikhögskolan i Piteå.
Det passar ju väldigt bra...