2018-01-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ingen fattar alla dom asteriskerna. Ska du maska typ "Niklas" skriver du: "Nikl*s, *=a" så man förstår vem det pratas om.

Okej då:

Chr*st*an Sv*rf*ar

Tilläggas kan att han hängde en del på Forum (dvs "Klubben" som den så fint hette i media) som ju bekant drevs av Jean-Claude Arnault.
Senast redigerad av pravus 2018-01-24 kl. 13:47. Anledning: jag läser inte innan jag skickar.
Citera
2018-01-24, 13:51
Medlem
SpecialEditions avatar
Då får vi anta att sponsorer som Sven Hagströmer och Oscar Engelbert (vd på Oscar Properties) inte är så glada i dag!

https://weekend.di.se/nyheter/tar-ton-pa-dyrgrip
Citera
2018-01-24, 14:39
Medlem
derAltmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pravus
Okej då:

Chr*st*an Sv*rf*ar

Tilläggas kan att han hängde en del på Forum (dvs "Klubben" som den så fint hette i media) som ju bekant drevs av Jean-Claude Arnault.
Jobbar en del med Pöntinen som får anses vara en centralgestalt där.
Citera
2018-01-24, 15:17
Medlem
Killer-queens avatar
Okej, det senaste namnet C.S som dök upp låter ju inte orimligt. Jag spekulerade om det antingen var han eller någon i hans krets. Kanske kommer det fler avslöjanden…
Citera
2018-01-24, 16:44
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Det finns några stycken som äro rätt bekanta för den större allmänheten tror jag som
Martin Fröst,Staffan Scheja,Göran Schöllser,Roland Pöntinen,Håkan Hardenberger.
Med det sagt menar jag inte att det är någon av dessa som är anklagade för ämnet i tråden.
Fast dessa gissar jag faktiskt lever på sin musik. Tycker det är konstigt att "en av sveriges främsta solister" måste jobba som musiklärare vid sidan av.
Citera
2018-01-24, 16:48
Medlem
kristallklars avatar
Verkar troligt, men känns som att vi behöver ett lite starkare bevis för att vara säkra. Christi*n Svarf*r (*=a) har inte stängt sin facebook-sida för offentliga kommentarer ännu. Men det är väl en tidsfråga kan jag tro. Utan att förtala karln står det ju var och en fritt att diskutera den tråkiga nyheten i dagens DN och liknande.. Eller bara ställa den enkla frågan "vem är du egentligen?". Då kommer han antingen att låsa sin sida eller gå ut med en kraftfull dementi. Och då vet vi.

Faktum med att han bör gå ut med denna dementi i detta läge (om det inte är han som avses) eftersom han likväl är uthängt och misstänkliggjord här. Om det istället är han som avses i DN så vore det istället värdefullt att få veta hur DN kan ha så fel? Har SMS förfalskats? Särskilt hotet om att hänga ut nakenbilder tycker jag låter som övergrepp i rättssak och jag har faktiskt lite svårt att förstå varför detta avskrivits av polisen? Troligen kommer DNs publicering att ändra på den saken. Och den som verkligen är oskyldig i ett ärende av detta slag agerar naturligtvis med ett öppet och kraftfullt försvar. (Det är ju bara att tänka er in i en motsvarande situation själva för att inse hur orimligt det är att bli tyst inför anklagelser som är tagna ut luften.) Fortsättning följer...
Citera
2018-01-24, 17:32
Medlem
King Pins avatar
Är inte han ihop med den där ekonomitjejen på TV4?
Citera
2018-01-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristallklar
Verkar troligt, men känns som att vi behöver ett lite starkare bevis för att vara säkra. Christi*n Svarf*r (*=a) har inte stängt sin facebook-sida för offentliga kommentarer ännu. Men det är väl en tidsfråga kan jag tro. Utan att förtala karln står det ju var och en fritt att diskutera den tråkiga nyheten i dagens DN och liknande.. Eller bara ställa den enkla frågan "vem är du egentligen?". Då kommer han antingen att låsa sin sida eller gå ut med en kraftfull dementi. Och då vet vi.

Faktum med att han bör gå ut med denna dementi i detta läge (om det inte är han som avses) eftersom han likväl är uthängt och misstänkliggjord här. Om det istället är han som avses i DN så vore det istället värdefullt att få veta hur DN kan ha så fel? Har SMS förfalskats? Särskilt hotet om att hänga ut nakenbilder tycker jag låter som övergrepp i rättssak och jag har faktiskt lite svårt att förstå varför detta avskrivits av polisen? Troligen kommer DNs publicering att ändra på den saken. Och den som verkligen är oskyldig i ett ärende av detta slag agerar naturligtvis med ett öppet och kraftfullt försvar. (Det är ju bara att tänka er in i en motsvarande situation själva för att inse hur orimligt det är att bli tyst inför anklagelser som är tagna ut luften.) Fortsättning följer...

CS blev av med jobbet på ett musikgymnasium för att han skickat sex-SMS till sina 16-åriga elever. Det är ingen hemlighet, om än kanske inte så välkänt. Han undervisar dessutom på Musikhögskolan i Piteå.

Det passar ju väldigt bra...
Citera
2018-01-25, 10:25
Medlem
tailorsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Fast dessa gissar jag faktiskt lever på sin musik. Tycker det är konstigt att "en av sveriges främsta solister" måste jobba som musiklärare vid sidan av.
Det är inte alls ovanligt att musiker undervisar. Han klarar nog alldeles utmärkt att leva på sin musik, men det ses som prestigefyllt att undervisa vid en musikhögskola.
Citera
2018-01-25, 10:25
Medlem
tailorsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Är inte han ihop med den där ekonomitjejen på TV4?
Separerade. Surprise.
Citera
2018-01-25, 16:49
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pravus
CS blev av med jobbet på ett musikgymnasium för att han skickat sex-SMS till sina 16-åriga elever. Det är ingen hemlighet, om än kanske inte så välkänt. Han undervisar dessutom på Musikhögskolan i Piteå.

Det passar ju väldigt bra...
Talade med en bekant som gästundervisar vid mhsk i Piteå. Hen sa att CS mkt riktigt undervisat där som timlärare, men att det är många år sedan. Den musikhögskola som nämndes i artikeln måste vara en annan.
Citera
2018-01-25, 21:14
Medlem
tailorsoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Talade med en bekant som gästundervisar vid mhsk i Piteå. Hen sa att CS mkt riktigt undervisat där som timlärare, men att det är många år sedan. Den musikhögskola som nämndes i artikeln måste vara en annan.
Ja. Det är Örebro. Piteå var nog när han hade anställning i Norrbotten Neo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in