Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-23, 18:30
  #1
Medlem
526s avatar
Fattar hon vad man säger nu för tiden?
Vad använder ni Siri till? Vad säger ni?

Hur är det med integriteten? Spar de röstfiler på sina servrar?
Citera
2018-06-22, 19:35
  #2
Medlem
526s avatar
Finns det ingen som använder Siri?
Citera
2018-06-22, 20:05
  #3
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Finns det ingen som använder Siri?

Jo för fan, använder den rätt mycket. Sen jag köpte en Apple Watch för ett tag sen använder jag den mer, typ, ”väck mig i morgon kl 6” eller ”påminn mig att åka till affären kl 17” eller ”boka ett möte med en säljare på onsdag kl 9”

Lite sånt, typ. Frågar om matchresultat och väder och annat ibland också. På Apple TV är det rätt smidigt att kunna be henne söka upp en film, tex. Hon förstår svenska väldigt bra nu tycker jag, ibland blir der knas när man frågar efter tex ett konsertklipp med Metallica och Siri gör om det till svenska och tycker att jag säger ”man tar lika” istället för ”Metallica” 😀
Citera
2018-06-25, 13:29
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Jag gillar fan inte Siri. Hon är så klart kompetent men hon är inte alls lika rolig som Goole Assistent.
Citera
2018-06-28, 22:18
  #5
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag gillar fan inte Siri. Hon är så klart kompetent men hon är inte alls lika rolig som Goole Assistent.
På vilket sätt är Google assistent roligare? Gillar hon dirtytalk?
Citera
2019-03-25, 16:44
  #6
Medlem
526s avatar
Är det ingen som använder Siri?
Citera
2019-03-25, 16:51
  #7
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Är det ingen som använder Siri?

Jag gör. Men är besviken. Jag hade förväntningar på henne, men hon hör dåligt och är ganska pantad tyvärr.
Citera
2019-03-25, 16:55
  #8
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Jag gör. Men är besviken. Jag hade förväntningar på henne, men hon hör dåligt och är ganska pantad tyvärr.
Men hon kanske lär sig med tiden. Hur länge höll du på? Vad försökte du få henne att göra?
Citera
2019-03-25, 17:06
  #9
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men hon kanske lär sig med tiden. Hur länge höll du på? Vad försökte du få henne att göra?

Har använt henne sen hon dök upp, allra mest för vägbeskrivningar och personliga anteckningar. Ett problem är att hon har jävligt dåligt och inte-uptodate ordförråd. Jag skäller på henne och ber henne lära sig men hon verkar skita i det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback