Citat:
Ursprungligen postat av
oneofmany
500k tror jag är svårt för en ensam låntagare med dina uppgifter i dagsläget. I och med att din inkomst varierar och ökar ganska kraftigt på senare år så kanske banken vill se lite mer innan de vågar.
Du får tänka på att din inkomst från 2017 kommer inte att synas vid kreditupplysningen förrän deklarationen är godkänd.
Givetsvis går allt att lösa och du kan alltid göra det som en trestegsraket.
Vi kan hjälpa dig med en plan men du behöver ge oss mer att gå på.
Har du skött betalningarna på dina nuvarande lån och hur mycket är de olika lånen på och deras ränta?
Har du några andra lån? Studielån, bil etc?
291k 5.7% sevenday
183k 9.8% remember
80k 8.98% lendify
Aldrig misskött en betalning, aldrig fått en anmärkning.
Tanken är att ansöka om lånet i juni då jag kommer ha möjlighet att helt betala av det minsta lånet i maj, samt amotera de andra en aning tills dess. Men behöver förberedda mig och ja min inkomst har flukturerat en hel del och den kommer som sagt hoppa ytterligare nu nästa års deklaration(2018/2019). Därefter är det nog tyvärr stopp dock. Förhoppningsvis har jag kontroll på min ekonomi då, fått bättre ränta och lyckats amotera av en betydande del så att jag tids nog kan skaffa en vettigare kort utbildning.
Behöver inte 500k, men vore såklart trevligt om man kunde sänka räntan "across the boards". Vill såklart främst bli av med 183k lånet men är heller inte riktigt nöjd med lånet på 5.7%.
Har även kvar 18k i csn, som snart är helt avbetalt.
Mina förutsättningar i sommar kommer som sagt vara en deklarerad inkomst på
445k, inga anmärkningar, 3-4 förfrågningar beroende på tidpunkt samt kvarstående lån på cirka 470-500k, beroende på hur saker och ting utvecklat sig nu under våren. Kommer dröja hela sommaren och hösten innan jag kan ta mig ner under 400k och en bättre ränta hade underlättat extremt mycket.