2018-01-22, 21:56
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Den sanna klassikern är tillbaka, föroppningsvis kommer den till Sverige 2018.
Den visas på mc-mässan i Göteborg så det blir till att åka dit och känna på den.
Riktigt rolig nyhet tycker jag, som definitivt gillar gamla klassiker i ny tappning.
125 cc och lite större format borgar för en kul och användbar pendlarhoj.
Vad säger ni?

http://www.bike.se/nyheter/hondas-nya-monkey-125
Citera
2018-01-22, 22:00
Bannlyst
haha nu får du byta märke TS
Citera
2018-01-22, 22:02
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife
haha nu får du byta märke TS
Nej då, men det blir ett tillskott.
Ett hypersnabbt lok och en rolig leksak kan inte vara fel. 😉 Och det blir mitt livs första Honda.
Citera
2018-01-22, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Nej då, men det blir ett tillskott.
En hypersnabb och en rolig leksak kan inte vara fel. 😉 Och det blir mitt livs första Honda.

nja inget för mej i alla fall , hypersnabb får du allt förklara lite ?
Citera
2018-01-22, 22:07
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
nja inget för mej i alla fall , hypersnabb får du allt förklara lite ?
Jag skulle ju byta märke skrev du ju. Antog att du menade att jag skulle byta bort ZZR:en mot en tjejhonda.
Kommer icke ske.
Citera
2018-01-22, 22:09
Bannlyst
Citat:
Jag skulle ju byta märke skrev du ju. Antog att du menade att jag skulle byta bort ZZR:en mot en tjejhonda.
Kommer icke ske.

haha jodå , vi syns nog i vår efter vägarna
om du är snäll så kan du få tolka , så kan vi kolla hur mycket den varvar när vi passerar 250 ?
Senast redigerad av adrenalinlife 2018-01-22 kl. 22:12.
Citera
2018-01-22, 22:14
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
haha jodå , vi syns nog i vår efter vägarna
Ta dig till Gbg till helgen så lär du också skriva order på aphojen.
Jag gillar den skarpt.

Smidigare verktyg är svårt att hitta i trafiken. Runt tio hästar ger prestanda som räcker till jobbet och de flesta vespamoppar/scooters som är så sjukt fula syns endast i backspegeln. Kan en dag börja bättre?
Citera
2018-01-22, 22:20
Medlem
Kennethkvartings avatar
En jättenackdel är väl att den är så låg att man syns ännu sämre i trafiken än på en fullstor hoj.

Du får väl sätta en vimpel på den så inte bilisterna missar dig.
Citera
2018-01-22, 22:26
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
En jättenackdel är väl att den är så låg att man syns ännu sämre i trafiken än på en fullstor hoj.

Du får väl sätta en vimpel på den så inte bilisterna missar dig.
Det funkar säkert, men iom att den växt i storlek så tror jag inte att den är så låg jämfört med andra småhojar.
Jag tror att man kan jämföra den med fenomenet när hundkojan kom tillbaka. Jätteliten bil som kom tillbaka efter en dos anabola. Men jag vet inte...får kolla till helgen.

Men visst verkar den trevlig?
Citera
2018-01-22, 22:36
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:

Men visst verkar den trevlig?

Afföffan, den verkar vara fin. Jag har kört en original monkeybike och jag är 187 cm lång, om den här har just lite högre sadelhöjd funkar den säkert klockerz som pendlarcykel.

Den riktiga monkeybiken har ju nån slags halvautomat-låda. Vad är det för låda på den här nya?
Citera
2018-01-22, 22:43
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Afföffan, den verkar vara fin. Jag har kört en original monkeybike och jag är 187 cm lång, om den här har just lite högre sadelhöjd funkar den säkert klockerz som pendlarcykel.

Den riktiga monkeybiken har ju nån slags halvautomat-låda. Vad är det för låda på den här nya?
Hittar ingen spec mer än att den är fyrväxlad. Är det halvautomat så är det kanon. Ram och motor bygger på crosshojen MSX 125, men motorn är kraftigt nedbantad.

Hade Dax kommit tillbaka så hade jag föredragit den faktiskt. Även den hade halvautomat men 70 cc istället.
Citera
2018-01-23, 06:28
Medlem
Bara nu inte Honda sätter en person med afrikanskt ursprung på reklambilder för den. Orkar inte med mer rage.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in