2018-01-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Om vi haft bevis för att konton köps så hade det här inte varit en konspiration längre, fel forumdel för den diskussionen

Det finns däremot gott om intresserade för att förstöra eller nästla sig in hos motståndaren, eliten (om man får kalla dem så) känner sig hotade och de har gott om resurser
Jag tänkte mer på trådar fyllda av oanvända konton. Vet inte. Jag har kallats mycket på forumet. Vänstern kallar mig en sak, högern något annat.

Och jepp jag är åt vänster även om jag behöver plugga innan valet men tänkte skita i partierna och lägga blankröst eftersom inget parti har framställts efter mina motton av att vara normala. Det finns orsaker till att jag inte är politiskt material och det betyder att politikerna ska göra bättre ifrån sig än vad jag själv gör i mitt privata liv.
Citat:
Ursprungligen postat av BubbasBoy
Japp, dags att sluta lurka när jag såg hur jävla många vänstertroll och annat mög som dykt upp den senare halvan av 2017. Noterat att fler än jag tänkt på samma sätt. Får se om det blir en tillströmmning på ”vår” sida ju närmare valet vi kommer.

(Och jag verkar ha dragit i mig mer grappa än jag trodde då tråden skapades i ”konspirationer och alternativa teorier” )

/BubbasBoy
Är ni säkra på att det inte bara är vanliga troll då. Som sagt, jag har anklagats för mycket på forumet utan att själv uppleva det som annat än påhopp utan nyanser.

Det är meningen att man ska kunna diskutera på forum och även om man inte håller med, iaf kolla upp lite av det andra säger om man misstror dem eller inte håller med.

Personligen skulle jag vilja se nya partier. Känns som om de sista ljusen brunnit för dem vi har.
Citera
2018-01-22, 22:32
Medlem
InflatableBoppos avatar
Jag tycker väl att det är samma gamla troll som alltid dyker upp ser inget större inflöde av så kallade nya vänstertroll. Har faktiskt varit kul om exempelvis ssu gjorde slag i saken och tog debatten på flashback. Det var väl ssu som planerade det för massor av år sen?
Citera
2018-01-22, 22:35
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Dom behöver väl inte betala för konton, Aschberg och hans researchgrupp bestående av hackers har ju bevisat att dom haft tillgång till medlemsdatabasen.
Fast det var väl bara konton skapade före 2003, eller något åt det hållet? Och bland dem var de som reggat kontot med en identifierbar e-mailadress, vilket många gjorde på den tiden.
Senast redigerad av Karman 2018-01-22 kl. 22:38.
Citera
2018-01-22, 22:38
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Jag tycker väl att det är samma gamla troll som alltid dyker upp ser inget större inflöde av så kallade nya vänstertroll. Har faktiskt varit kul om exempelvis ssu gjorde slag i saken och tog debatten på flashback. Det var väl ssu som planerade det för massor av år sen?
Tror faktiskt de föresökte en speciell lördagskväll eller något sådant. Men det blev total pannkaka av det hela, för de var så komplett urusla på att argumentera och hade otroligt dåliga källor när de påstod något. Men de hade samtidigt en överlägsen besserwisser-attityd. Precis som vänsterdebattrer brukar bete sig, med andra ord.
Citera
2018-01-22, 22:41
Medlem
Danneliuss avatar
Märkt av dem lite här och var, de har sina förberedelser för valet och det tränas och finslipas på universiteten runt om i landet. Deras största fruktan är att förlora makten, så det kommer plöjas ner åtskilliga miljarder till troll som sprider fake news och trollar runt i trådarna, många kommer självklart skriva som SD:are för att sen kuna göra ett mittuppslag i Slaskmedia och hur mörkerkrafter betedde sig på nätet innan valet...
Citera
2018-01-22, 22:43
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Dom behöver väl inte betala för konton, Aschberg och hans researchgrupp bestående av hackers har ju bevisat att dom haft tillgång till medlemsdatabasen.

Tror också på detta. Gamla hackade konton man använder för att slippa få trollstämpel som när man postar med "skapad igår, 1 post"-konton.

Ska bli intressant att se om man börjar anställa folk för att sprida massa desinformation och Fake News innan valet, likt "Correct the Record" gjorde åt Killary.
Citera
2018-01-22, 22:50
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realdolantrump
Vad kan de ha fått betala per konto?

Folks förmåga att välja lösenord är lika fantasifullt som naivt.
Med tanke på historiken så är det inte landets finest som använt ursprungliga kontot, så skulle säga hackade konton.. går inte erbjuda pengar för konton utan att någon anmäler det.
Ingen har koll på kontona om det går flera år utan användning.
Även fast FB har lösenordsspärr efter 5 försök, så räcker det med 2-3 försök om man utgår från enklaste möjliga varianterna som folk tror är säkert, typ "flashback" och sen betar igenom alla möliga användare.
Citera
bernad_laws avatar

Moderatormeddelande

Postat av bernad_law 2018-01-22, 22:58
Medlem
Detta är INTE tråden för lite allt möjligt, diskutera TS frågeställning eller bli varnade. /Mod
2018-01-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realdolantrump
Flashback brukar vara en konservativ bastion, vänsterhjon brukar hållas kort och deras svamlerier skjuts snabbt ner med fakta, oftast syrligt formulerad så det svider i det röda skinnet.

De senaste två månaderna har dock samtliga trådar inom politik och integration och invandring haft massiv närvaro av konton som likt maniskt pladdrande döva apor trumpetar ut det "goda" och försöker #jagärhär:a alla diskussioner. Kort och gott verkar flashback ha invaderats av vänstertrollfabriken.

MEN, kontona som används är alla skapade minst 1 till 10år sedan och har ofta inte varit mer än lågaktiva och då endast i totalt ofarliga och opolitiska ämnen: "min bil låter konstigt när jag kopplar", "hur får man bort majonäsfläckar", "misstänker att min katt har rymt" osv.

Nu plötsligt har dessa konton exploderat av febril politisk aktivitet. Alla med tokvänster/etablissemangskärleksagenda.

Diskussion: va fan sker? Har vänstern trålat Flashback och budat hem ett gäng ofarliga och totalt menlösa konton att konvertera till SJW-krigare? Vad kan de ha fått betala per konto?

OBS ingen diskussion om vem som ligger bakom kontona, eller utpekande av konton, det strider mot Flashbacks regler och kan leda till avstängning.

Om man kan komma över en hel passord fil och stalka Flashbackmedlemmar så kan man aktivera sig för pengar. För inför Trump så var det massor med troll överallt och dessa kommentarer gjort mig skitnödig. När Trump vann försvann alla. Det är så när man gödslar skattepengar överallt. Plötsligt har man pengar till allt som kan bidra till en kommunistisk seger där aldrig några vallöften hålls. Man undrar vem som rstar fram ett alkoholiserat rövhål med exceptionell låg intelligens.
Citera
2018-01-22, 23:09
Medlem
Så var skulle denna handel med gamla Flashbackkonton ske? På Blocket?

Eller här på Flashback genom mailfunktionen kanske?

-Tjena jag ser att du inte använt ditt konto på 5 år. Vill du sälja det för en tusing?
-Men du har ju ett redan!
-Ähum..jag behöver ett till. Till lillebrorsan. Han är avstängd. Du vet..
-Hmm? Men ok du får du köpa mitt gamla konto då. Swisha till mig nu då. Här får du mitt lösenord.
-Ok färdigswishat! ..Johan, heter du så?
-Tack! Jajamänsan! men vafan ..kommer pengarna från Vänsterpartiet?

Tror ni inte att de som tillfrågats men tackat nej borde ha nämnt detta någon gång, i någon tråd?
Har nämligen inte sett det. Eller har jag missat nåt?
Citera
2018-01-22, 23:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tror faktiskt de föresökte en speciell lördagskväll eller något sådant. Men det blev total pannkaka av det hela, för de var så komplett urusla på att argumentera och hade otroligt dåliga källor när de påstod något. Men de hade samtidigt en överlägsen besserwisser-attityd. Precis som vänsterdebattrer brukar bete sig, med andra ord.

Problemet var väl snarare att de inte fattade regelverket och gick i OT-fällan. Rookies.

Vem fan skulle betala för ett jävla konto utan hög profil? Visst, rent teoretiskt skulle det kunna vara dunder att tex köpa loss en högprofilerad typ som Golonkas konto och berätta för FB att man sett ljuset och börja övertala folk och fä att rösta rött. Men nåt nobody-konto, varför?
Helt orimligt. Och kostsamt. Och riskfyllt.
Citera
2018-01-22, 23:29
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Skulle säga att det har skett sedan längre tillbaka, i ungefär ett halvårs tid.

Samtliga #metoo-trådarna där vänstermän/hen pekats ut (framförallt trådarna om Fredrik Virtanen, Soran Ismail och Lotta Bromè) har blivit totalt översvämmade av dessa enstakapostare som ofta är nyreggade - eller många år gamla med få inlägg och låg aktivitet.

Och väldigt många utav dessa har gått till hejvilt försvar för vänstermän/hennarna ända in i kaklet, även när till och med gammelmedia gått ut med namnen. Alternativt så försöker de medvetet sabotera trådarna genom att dra dem hejvilt offtopic.

Men ja, det är en ganska tydlig skillnad mot hur det varit tidigare, en markant större mängd såna här enstakapostare som går loss hejvilt - och systematiskt.

Alla som jobbar eller har jobbat innom journalestik, media, pr, kultur, politik eller liknande har Flashback konton. På det så är det valår och #metoo

Kan tänka mig att enskilda grupper kan ha mobliserat och bildat en aktiv ”motpool” mot hatet, rasismen, nazismen, kvinnoförnedringen och SD hyllandet.

Det är ett fritt land och vi låter alla blommor blomma som poeten Mao sa på 60-talet. Ingen tar dem på allvar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in