Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-21, 18:08
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Vi hade lite driftstörningar nu under eftermiddagen på grund av hårdvarufel. Det är temporärt löst så alla ska komma åt forumet som vanligt. Men vi kan inte utesluta ytterligare korta störningar när problemet löses permanent. Vi återkommer när vi har mer exakta besked när det i så fall gäller.

admin4
Citera
2018-01-21, 18:15
Medlem
bongsongs avatar
Sånt som händer.
Citera
2018-01-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi hade lite driftstörningar nu under eftermiddagen på grund av hårdvarufel. Det är temporärt löst så alla ska komma åt forumet som vanligt. Men vi kan inte utesluta ytterligare korta störningar när problemet löses permanent. Vi återkommer när vi har mer exakta besked när det i så fall gäller.

admin4

Är det hårdvarufel är det ändå snabbt jobbat.

Bra Flashback.
Citera
2018-01-21, 18:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

admin4
Bara för info:

* flashback.se säger att ni blev av med en internetleverantör eller nåt ditåt, det stämmer alltså inte.

* forumet var nere för mig från 13.30 till nu 18.00 ca - connection error timed out

Bra jobbat iaf
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-01-21 kl. 18:21. Anledning: stavfel
Citera
2018-01-21, 18:26
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Bara för info:

* flashback.se säger att ni blev av med en internetleverantör eller nåt ditåt, det stämmer alltså inte.
Så här står det:
Citat:
Flashback Forum saknar för tillfället internetförbindelse. Forumet använder ett flertal olika internetleverantörer i världen, och räknar med att vara tillbaka på nätet inom kort. Vi återkommer med en uppdatering senare under kvällen, när vi vet mer om händelsen och har uppgifter om när Flashback Forum kan förväntas vara tillbaka på nätet.
Exakt vad det är vet jag inte utan vi har tekniker på plats. Låter de göra sitt i första hand för forumets funktion så analyserar vi problemet i efterhand. Låter väl som en klok prioritering?
Citera
2018-01-21, 18:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Bra jobbat alla som fick det att funka igen. Guldstjärna till er! Jobbigt när det händer, men tack och lov stod livet inte stilla. Bara nästan. Se nedan...

https://minfil.org/p8J20edbbe/1520B5DD-E2A3-42B1-AB9A-FC0A83CCDE44.png
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2018-01-21 kl. 18:32.
Citera
2018-01-21, 18:29
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Bara för info:

* forumet var nere för mig från 13.30 till nu 18.00 ca - connection error timed out

Bra jobbat iaf

Vid tidpunkten som artikeln på Flashback.se publicerades så var det oklart vad som var felet, och det ansågs bättre att informera om det som var känt än att inte berätta något alls. Men det är helt korrekt att problemet inte berodde på någon internetleverantör.

admin
Citera
2018-01-21, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vid tidpunkten som artikeln på Flashback.se publicerades så var det oklart vad som var felet, och det ansågs bättre att informera om det som var känt än att inte berätta något alls. Men det är helt korrekt att problemet inte berodde på någon internetleverantör.

admin

Fast jag kom aldrig in på flashback.se heller. Men den domänen har alltså fungerat för alla andra? Ibland har man otur alltså...

edit: iofs så testade jag bara en gång innan jag gav upp på den domänen.
Citera
2018-01-21, 19:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Fast jag kom aldrig in på flashback.se heller. Men den domänen har alltså fungerat för alla andra? Ibland har man otur alltså...

Jag kom in. Kanske var många som ville in vid det tillfället du försökte?
Citera
2018-01-21, 19:14
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

admin4

Det vore klädsamt om ni kunde informera via andra medier eller sajter, T ex Flashback.se eller Facebook/flaschback eller feber.se. Helst skulle jag vilja höra hesa Fredrik och ett medelande på alla radiokanaler.

Hur som helst så är det skönt att ni är online igen.. Det gick åt många Whisky och sittandes i ett hörn med ett frenetiskt reload…
Senast redigerad av trickydick 2018-01-21 kl. 19:17.
Citera
2018-01-21, 19:21
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det vore klädsamt om ni kunde informera via andra medier eller sajter, T ex Flashback.se eller Facebook/flaschback eller feber.se. Helst skulle jag vilja höra hesa Fredrik och ett medelande på alla radiokanaler.

Hur som helst så är det skönt att ni är online igen.. Det gick åt många Whisky och sittandes i ett hörn med ett frenetiskt reload…

Det var ju precis det som gjordes? Från Flashback.se idag:
Citat:
Flashback Forum ligger tillfälligt nere

2018-01-21 • Flashback Forum saknar för tillfället internetförbindelse. Forumet använder ett flertal olika internetleverantörer i världen, och räknar med att vara tillbaka på nätet inom kort. Vi återkommer med en uppdatering senare under kvällen, när vi vet mer om händelsen och har uppgifter om när Flashback Forum kan förväntas vara tillbaka på nätet.
Citera
2018-01-21, 19:23
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory

Jag kom inte heller in den gång jag testade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in