2018-01-20, 18:01
Medlem
På mitten av 90 talet jobbade jag med en snubbe som ofta var hög på jobbet.
En dag så stog han vid en terminal där man skrev ut etiketter givetvis hög som ett hus.

Plötsligt börjar han titta konstigt på terminalen blev livrädd skrek jag har hackat mig in i kinesiska databasen och säpo kommer och tar mig. Sprang där ifrån och in i fikarummet och gömde sig under ett bord.
Vi såg ut som frågetecken och det var inget fel på terminalen den såg ut som vanligt.

När vi fikade så satt han fortfarande under bordet och våga de inte komma fram för säpo skulle ta honom. Chefen var där och gullade med honom och försökte få honom att komma fram.

Efter den incidenten så fick han reab som det ingick pissprov en gång i veckan. Gick väll bra i två veckor sedan vägrade han pissa och fick sparken.

Sitter här nu lite små full och undrar vilken drog kan han ha tänkas tagit.

Vet inget om droger så??
Citera
2018-01-20, 18:07
Medlem
petolvans avatar
Verkar ju snarare som en psykos till följd av drogerna.
Citera
2018-01-20, 18:12
Medlem
Citat:

Ja det kan ju ha varit så också. För han hade inte varit opåverkad på veckor när det inträffade.
Edit Ja nu skriver jag som jag tänker menar att han hade varit synligt påverkad under flera veckor innan.
Senast redigerad av torba 2018-01-20 kl. 18:15.
Citera
2018-01-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petolvan

Låter som att det var just så.
Skulle gissa på långtids användning av amfetamin.
Citera
2018-01-20, 18:35
Medlem
Hej bra gossar hade inte en tanke på psykos utan tänkte att det måste var nåt typ LSD och snubben hallucinerade blev livrädd och gjorde som han gjorde.
Men varför ta nått sådan på jobbet?
Låter mycket mer logiskt med en psykos efter långtids användande av nått uppåt typ amfetamin.
Citera
2018-01-20, 18:37
Medlem
00sjus avatar
Skulle tippa på att han hade kört ett längre amfetaminrace.
Citera
2018-01-20, 18:38
Bannlyst
En stimulant och eventuellt (gräns)psykos till följd av detta.
Citera
2018-01-20, 18:39
Medlem
Nkpgisits avatar
Amfetamin följt utav vart vaken lite för länge eller taskigt psyke sedan innan
Citera
2018-01-20, 18:55
Medlem
BigFatCones avatar
Jag säger också stimulantpsykos. Låter snarlikt dom jag brukade få, fast istället för en terminal så var det min telefon som jag hackade med och fick kodade meddelanden och what not. Givetvis med en kraftig paranoia till på köpet.
Citera
2018-01-20, 19:30
Medlem
Ja det tycks ha varit en stimulantpsykos så med tanke på att det var 20+ år sedan så tänker jag göra nått annat än att sitta här och övervaka tråden. Bra jobbat ni som har svart.
Nu behöver jag inte tänka på det.
Citera
2018-01-20, 21:07
Bannlyst
Helt vanlig tjacknoja, låter som en skön snubbe
Citera
2018-01-23, 22:43
Medlem
Hupats avatar
skulle också säga lite för mycket amfetamin, låter inte som något annat. antar att han var ganska jätteproduktiv på jobbet med? och såg ut som en yxmördare i blicken?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in