2018-01-20, 18:44
Medlem
najass avatar
Alltså vad är detta?

Menar ni på fullt allvar att ni trodde att det inte raderades trådar på Flashback. Du milde! Det har det gjorts i decennier och givetvis får ni PM:a admins (de finns 3 st och de finns i listan med moderatorer längst ner till höger på sidan) men de blir nog rätt förvånade över att det fanns någon som inte begrep det.

Så här är det:
- Vi har alltså ett regelverk https://www.flashback.org/regler
- Inlägg som inte följer reglerna raderas.
- Om det sker ett regelbrott mot någon av nettikettreglerna i startinlägget så papperskorgas det (och därmed hela tråden)
- Om det sker ett regelbrott mot någon av 1.xx-reglerna så raderas det (och därmed hela tråden)

Det raderas tiotals trådar varje dag, pga att startinlägget bryter mot en 1.xx-regel
Senast redigerad av najas 2018-01-20 kl. 19:02.
Citera
2018-01-20, 18:47
Moderator
Lobengulas avatar
Jag har nu undersökt saken. Tråden hade 28 svar på TS, de flesta svaren one-liners och inte speciellt läsvärda.

Det finns olika anledningar till att trådstarter raderas men de har ingenting med innehållet att göra om det inte bryter mot de fåtal regler som finns på forumet. Det finns inget hinder att en medlem startar en tråd i I&I om invandrare och bidrag, läs gärna riktlinjerna först.
Citera
2018-01-20, 18:48
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Hände vid nyår också. En större tråd om fyrverkeri kaos med väldigt mycket vettiga svar och diskussioner bara gick upp i rök. 2a gången jag ser detta nu på 20 dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Jag vet om 2 trådar på 20 dagar som jag sett med egna ögon.
Trådarna har inte slagits ihop med någon annan. Dom är borta.
Tråden om nyår och raketkaos va ju ganska stor dessutom.
Nej. Tråden om raketerna försvann inte. Den nämns i denna tråd.
(FB) Varför togs tråden "Blattar skjuter raketer mot poliser, - Full KAOZ" bort ?

Den bytte bara namn. Här är den.
(FB) Raketkaos över hela landet, 2017-12-31
Citera
2018-01-20, 19:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag har nu undersökt saken. Tråden hade 28 svar på TS, de flesta svaren one-liners och inte speciellt läsvärda.

Det finns olika anledningar till att trådstarter raderas men de har ingenting med innehållet att göra om det inte bryter mot de fåtal regler som finns på forumet. Det finns inget hinder att en medlem startar en tråd i I&I om invandrare och bidrag, läs gärna riktlinjerna först.
Aha! Då har Flashback gjort helt om sen sist jag kollade. Man tar alltså numera bort en HEL TRÅD för att x antal svar är ofullständiga eller oneliners? Inte som förr, låta trådstarten vara kvar men bara ta bort de undermåliga svaren.
OKELYDOKE, sir *honnör* - då vet jag. - _-
Citera
2018-01-20, 19:10
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Aha! Då har Flashback gjort helt om sen sist jag kollade.
Nej
Citat:
Man tar alltså numera bort en HEL TRÅD för att x antal svar är ofullständiga eller oneliners?
Nej

Citat:
Inte som förr, låta trådstarten vara kvar men bara ta bort de undermåliga svaren.
Jo
Citat:
OKELYDOKE, sir *honnör* - då vet jag. - _-
Nej

Läs: (FB) Vart tog tråden vägen? 800000 invandrare som går på bidrag
Citera
2018-01-20, 19:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej

Nej

Jo

Nej

Läs: (FB) Vart tog tråden vägen? 800000 invandrare som går på bidrag
På vilket sätt bröt trådstarten mot reglerna? Vilka regler?

Har ni någonsin hört uttrycket "throwing out the baby with the bathwater"?
Citera
2018-01-20, 19:29
Medlem
najass avatar
Citat:
På vilket sätt bröt trådstarten mot reglerna? Vilka regler?

Har ni någonsin hört uttrycket "throwing out the baby with the bathwater"?

Japp, och det är därför det är ok att posta en ny tråd och diskutera sakfrågan.
Citera
2018-01-20, 20:30
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Det är väl inget nytt att Flashback har börjat censurera det fria ordet.
Kolla bara hur hårt dom nyper i konspirationsteorier. Sanningen får inte komma fram.

Sedan försöker dom ju hitta på div ursäkter. Som det finns redan tråd, dålig faktabas osv.. Listan kan göras lång och i eran enfald tror ni Flashback ska kunna stå emot när allt annat är kontrollerat på ett eller annat sätt.

Delen värdelösa moderatorer växer ju för varje dag som går. Dom bra går och dom dåliga består.
Det stora problemet är att "dom nyper hårt i konspirationsteorier"? Du vet definitionen på konspirationsteorier väl? Tror du att ordet konspiration betyder sanning? De enda som tror på sådan smörja är muslimer, östeuropeer och outbildade tonåringar. Jag tycker tvärt om att konspirationsonanisterna får på tok för stort utrymme och jag skäms över det svenska folket när jag noterar att så få vågar kalla idioter för idioter.
Citera
2018-01-20, 20:36
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Det verkar ju helt vansinnigt. Flashback som gått ut med att inget ska tas bort från Flashback. Hoppas svar kommer. Läskigt om ett sånt här stort forum som säger sig stå för yttrandefrihet censurerar!

Haha varför tror du inte att FB skulle vara orörd
Citera
2018-01-20, 20:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Det verkar ju helt vansinnigt. Flashback som gått ut med att inget ska tas bort från Flashback. Hoppas svar kommer. Läskigt om ett sånt här stort forum som säger sig stå för yttrandefrihet censurerar!

Var har du fått det ifrån?

Självklart raderas brott mot t.ex. 1.01. Hur skulle det se ut annars?

Sådant har ju absolut inget med censur att göra heller.
Citera
2018-01-20, 21:01
Medlem
Mike.Andersens avatar
Jag hittade en del inlägg i Google cache, men fann ingenting graverande som motiverar detta. Tråden är inte ens tillgänglig i papperskorgen.

https://www.flashback.org/t2909752
Senast redigerad av Mike.Andersen 2018-01-20 kl. 21:03.
Citera
2018-01-20, 21:20
Medlem
Tog en titt på googles cachade version och jag tror jag förstår varför den låstes, däremot inte varför den helt raderades. Trådstarten är för spekulativ, hur tusan får han ihop det här till 800000? Helt klart en tråd med låg kvalitet. Här är Hebetzirs trådstart, bedöm själva:

Hebetzir
Citat:
Bidrag bra för integrationen?

https://www.svd.se/dubbelt-sa-manga-...lsundervisning

Citat:
Barnen med flerspråkig bakgrund, som därmed är berättigade att läsa modersmål i skolan, har ökat i antal, från runt 155 000 läsåret 2007/2008 till 275 000 läsåret 2016/2017. Andelen av de berättigade som läser modersmålet har under samma period legat runt 55 procent.

http://www.gp.se/nyheter/ekonomi/fly...shet-1.4273770

Citat:
208 300 av dessa är födda utomlands, 21 000 fler på ett år. Det är en direkt effekt av den stora flyktingtillströmningen hösten 2015. Dessa människor börjar nu i allt större utsträckning söka jobb, men det tar av naturliga skäl tid för många att få in sina fötter på den svenska jobbmarknaden.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6124778

Citat:
Martti Laitila är en av nästan 250 000 utlandsfödda personer i Sverige som är 65 år eller äldre. Om tio år beräknas de vara närmare 100 000 fler.

https://www.sydsvenskan.se/2017-10-2...s-pa-kort-sikt

Citat:
Inskrivna i mottagningssystemet vid årsskiftet 2017/18: 76 000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in