2018-01-20, 17:22
Medlem
Satt och kollade på en tråd om 800000 invandrare som går på bidrag. Så plötsligt försvann tråden.
Den låg högst upp på övriga ämnen - på nyhetssidan.

Den verkade tillräckligt seriös med en del svar och länkar.
Togs bara bort. Vart tog den vägen?

Något som gått galet?
Känsligt när just invandrarkritiska ämnen försvinner. Mainstream media har i åratal mörkat sanningen.

Så här såg nyhetsidan ut innan den nyheten försvann.
http://www.bilddump.se/bilder/20180120164729-81.231.122.17.jpg
Citera
2018-01-20, 17:25
Medlem
Den försvann helt från I&I också. Synd, även om den var papperskorgad hade jag velat läsa i den.
Citera
2018-01-20, 17:38
Medlem
Hände vid nyår också.
En större tråd om fyrverkeri kaos med väldigt mycket vettiga svar och diskussioner bara gick upp i rök.
2a gången jag ser detta nu på 20 dagar.
Censuren nådde hit också tillslut.
Tråkigt men samtidigt öppnar det upp för nya entreprenörer att starta bra forum.
Citera
2018-01-20, 17:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det verkar ju helt vansinnigt. Flashback som gått ut med att inget ska tas bort från Flashback. Hoppas svar kommer. Läskigt om ett sånt här stort forum som säger sig stå för yttrandefrihet censurerar!
Citera
2018-01-20, 18:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag har iaf pm:at admins admin och admin5 om det. Känner ni till fler admins tycker jag ni ska pm:a dom.
Citera
2018-01-20, 18:14
Medlem
Kapuffs avatar
Om det här stämmer och fler trådar stängs ner, nu när vi är medvetna om. Och det blir bevisats, kommer Flashback dö på några månader.
Citera
2018-01-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har iaf pm:at admins admin och admin5 om det. Känner ni till fler admins tycker jag ni ska pm:a dom.

Bra initiativ av dig 👍
Citera
2018-01-20, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Om det här stämmer och fler trådar stängs ner, nu när vi är medvetna om. Och det blir bevisats, kommer Flashback dö på några månader.

Jag vet om 2 trådar på 20 dagar som jag sett med egna ögon.
Trådarna har inte slagits ihop med någon annan.
Dom har inte flyttats till papperskorgen med kommentarer om varför.
Dom är borta.
Heeelt borta från Internet.

Tråden om nyår och raketkaos va ju ganska stor dessutom.

Den här som försvann nu han jag bara skumläsa fort. Men den är också helt borta.
Det är det väsentliga.
Citera
2018-01-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Tror det gäller 2 - 4 olika moderatorer bara. Kanske bara 1.
Trådar brukar ju annars hamna i papperskorgen åtminstone.
Nu raderas hela trådar och försvinner spårlöst.
Gäller att hitta vilka dessa moderatorer är och skicka ut dom.

Ja, kanske du rätt. Men jag har sett otroligt många intressanta ämnen försvinna. Och väldigt många papperskorgade. Att det skulle bara vara en har jag svårt att tro. Men en dålig förstör för tio andra.

Vill tillägga att majoriteten av
moderatortorerna verkar vettiga men det finns en del som bara verkar vilja förstöra. Eftersom problemet kvarstår och verkar bli större så måste det ju finnas någon form av sanktion uppifrån?. Eller så orkar man helt enkelt inte bry sig.
Senast redigerad av UltraMind 2018-01-20 kl. 18:26.
Citera
2018-01-20, 18:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Bra initiativ av dig 👍
Tack.

För övrigt.
En papperskorgad tråd ska INTE försvinna på direkten, kanske rensas den bort efter ett år eller så, vet inte exakt, men jag vet vad som sagts i forntiden och det var att "ingenting raderas".

Tråden hade fått närmre trettio svar och borde således varit 2-3 sidor lång. Udda att den försvann. Det känns som censur.
Citera
2018-01-20, 18:32
Medlem
Kapuffs avatar
Å andra sidan är Flashback det enda forum vi har, är det bättre att "flush out" dom moderater och avslöja deras planer att stänga vårt forum!
Citera
2018-01-20, 18:40
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Tack. För övrigt.
En papperskorgad tråd ska INTE försvinna på direkten, kanske rensas den bort efter ett år eller så, vet inte exakt, men jag vet vad som sagts i forntiden och det var att "ingenting raderas".

Tråden hade fått närmre trettio svar och borde således varit 2-3 sidor lång. Udda att den försvann. Det känns som censur.

Trådar kan raderas, finns att läsa på dom inledande raderna gällande regler.

"Flashback Forum ställer krav på både kvalitet och läsvärde. Trådar som saknar detta kommer att raderas eller låsas. Forumet ska inte heller användas för att starta eller bedriva trakasserier av icke offentliga personer."
https://www.flashback.org/regler

Antagligen ligger den i pandoras ask i väntan på beslut av åldermannen och hans jurist. Tror den dyker upp med lätt omarbetad rubrik, för yttrandefrihetens skull...

När det gäller moderatorer med agenda är det bara ett fåtal, ingen skugga ska falla över de 98% som sköter sina uppdrag över förväntan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in