Citat:
Ursprungligen postat av
scip
Men tröghuvud fortfarande innehåller motorn smörjolja och kinesiska fabriksoljor är av väldigt dålig kvalitet samtidigt så är efterkontrollen vid monteringen av motorn dålig så det finns en massa mikroskopiska smutsavlagringar kvar även metallspån kan förekomma som blivit kvar sedan bearbetningen.
Igen, vem, eller vad jag är har du ingen aning om. På Flashback är alla anonyma. Om jag är ett tröghuvud eller inte har du ingen aning om. Du ger sken av att fatta trögt, men om du verkligen är dum, eller bara trollar kan vi andra här inte veta.
Om du ska citera mig så klipp inte i texten. Som jag skrev så levereras Julas större snöslungor med fyrtaktmotor UTAN smörjolja, så någon smörjolja från fabrik av tvivelaktig kvalité att byta ut där innan användning finns inte. Samma gäller för Clas Ohlsons och Biltemas kinatillverkade snöslungor. Jag tror faktiskt att det gäller ALLA kinatillverkade snöslungor. Säljs såna i Sverige gissar jag att det är säljaren som fyllt på olja i Sverige. Motbevisa mig gärna om jag har fel, med källa.
Intressant uppgift du kommer med att kinesiska "fabriksoljor" är av väldigt dålig kvalité. Vilka slags motorer levereras med sån olja? Berätta gärna mer om kinaoljan, med källhänvisning, t ex till oberoende tester, men starta en ny tråd då den här handlar om ts lilla tvåtaktsslunga från Jula. Den som skar efter några timmar trots att han kört den på oljeblandad bensin enligt instruktion.