2018-01-20, 04:02
Medlem
AnOldBeginnings avatar
(FB) Tips till soldater som sätts in i förorten.

Ärligt, vad är nyheter med att en användare tycker att militären ska döda i ett hypotetiskt scenario där militären sätts in i förorter?

Är den lagd där av misstag? Eller är "korrekta" åsikter nu tillräckligt underlag för att bli flyttad till highligh-lista döpt till Nyheter?

Det är inte Åkessons uttalande tråden handlar om. Även om TS säkert fick idén till trådstarten från detta uttalande.
Är det inte ett misstag är det rent pinsamt.
Citera
2018-01-20, 08:26
Medlem
herrcarlssons avatar
Vad menar du med nyheter? Lagd var?

Tråden ligger ju under militär var skulle den annars ligga?
Citera
2018-01-20, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Vad menar du med nyheter? Lagd var?

Tråden ligger ju under militär var skulle den annars ligga?
Den tråden ligger under aktuella ämnen: nyheter.
TS tycker inte att det är bra eftersom det inte är en nyhet.

Såhär fungerar aktuella ämnen:
(FB) Aktuella ämnen: synpunkter om den nya funktionen
Senast redigerad av frasselito 2018-01-20 kl. 09:16.
Citera
2018-01-20, 10:53
Moderator
Tinuviels avatar
Man kan alltid diskutera enskilda trådar men ämnet om militär skulle kunna sättas in i förorterna har efter statsministerns uttalande (efter riksdagsdebatten) varit aktuellt i veckan och tråden i fråga drog en del trafik. I den offentliga diskussionen stannade samtalet vid att man konstaterade vad statsministern sagt och det politiska spelet kring detta - på Flashback togs samtalet ett steg längre, OM man som soldat sätts in i förorterna vad ska man tänka på.

Man kan som sagt diskutera enskilda trådar, men i samband med att frågan diskuterades lyftes även denna tråd.
Citera
2018-01-28, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Är det inte ett misstag är det rent pinsamt.
Det är den sedvanliga politiska aktivismen. Allt dessa tycker är livsviktiga ämnen som skall lyftas till trådämneskategorin "Nyheter"...
Citera
2018-01-29, 00:42
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartatkatten
Det är den sedvanliga politiska aktivismen. Allt dessa tycker är livsviktiga ämnen som skall lyftas till trådämneskategorin "Nyheter"...

Tråden låg där pga att det var så pass många som besökte den att den per automatik flyttades dit.

Det är ytterst ovanligt att moderatorer manuellt petar in trådar där, sånt ger sig av sig själv i och med antalet besökare per tråd.

admin5
Citera
2018-10-03, 20:41
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Tråden låg där pga att det var så pass många som besökte den att den per automatik flyttades dit.

Det är ytterst ovanligt att moderatorer manuellt petar in trådar där, sånt ger sig av sig själv i och med antalet besökare per tråd.

admin5
Gick genom mina starta ämnen och såg inte detta inlägg förrän nu så därför svarar jag otroligt långt efter.

Är det verkligen så?
Vad är då skillnaden mellan "Nyheter" och "Övriga ämnen"? Många trådar i övriga ämnen har ju fler visningar än trådar i Nyheter.

Trodde Nyheter var redaktionellt ditlagda trådar.

Eller missuppfattades jag att jag menade Aktuella ämnen, och inte Aktuella ämnen: Nyheter.
Citera
2018-10-04, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Gick genom mina starta ämnen och såg inte detta inlägg förrän nu så därför svarar jag otroligt långt efter.

Är det verkligen så?
Vad är då skillnaden mellan "Nyheter" och "Övriga ämnen"? Många trådar i övriga ämnen har ju fler visningar än trådar i Nyheter.

Trodde Nyheter var redaktionellt ditlagda trådar.

Eller missuppfattades jag att jag menade Aktuella ämnen, och inte Aktuella ämnen: Nyheter.
Nej, dom ljuger troligen för att täcka upp för moderatorn som klantat sig.

"nyheter" innehåller oftast artiklar och riktiga nyheter, medans övriga ämnen är sånt som den aktuella tråden.

Alltså skulle orginalartikeln där statsministern uttalat sig hamnat på "nyheter" medans tråden som denna tråd handlar om skulle legat på "övrigt"

Så har det iaf fungerat hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in