2018-01-19, 18:17
Medlem
Det är så att jag har lånat ut 2500 kr till en annan privatperson. Personen skulle ha återbetalat skulden igår men är plötsligt helt okontaktbar, trots att personen vart aktiv (Messenger).
Jag har personnummer och tillgång till att ansöka om kredit med hjälp av detta. Men problemet är att jag bara får tillbaka ett temporärt kortnummer från kreditbolaget.
Vart eller hur kan jag använda kortnumret för att jag ska få pengarna i fickan?
En annan fråga, jag använder ett företags inloggningsuppgifter på kreditföretaget, bör jag skaffa VPN och inte använda min privata dator vid kreditansökan? Företaget kan inte kopplas mot mig på annat sätt.

Tack på förhand!
Citera
2018-01-19, 18:34
Medlem
Gå till fogden med ditt krav. Om du inte har skriftligt kan de bli problem om vederbörande bestrider, men det är ändå det korrekta sättet.
Citera
2018-01-19, 18:42
Medlem
Eller så hälsar du på med ett baseball trä och frågar hur det var om han lånat eller...
Citera
2018-01-19, 18:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Gå till fogden med ditt krav. Om du inte har skriftligt kan de bli problem om vederbörande bestrider, men det är ändå det korrekta sättet.

Thats the way to do it!

Se alltid till att ha en skuldsedel.
Den som inte skriver på skuldsedeln tänker inte betala tillbaka. Och har man skuldsedel så går det att driva in.
Citera
2018-01-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields

Klart jag kan göra det men det känns omständigt... Jag har skriftligt bevis genom messenger där jag har specificerat utlånat belopp och senaste datum för återbetalning.
Citera
2018-01-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Eller så hälsar du på med ett baseball trä och frågar hur det var om han lånat eller...

Mycket bra förslag! Dock bor den här personen en bra bit bort från mig.
Citera
2018-01-19, 21:02
Medlem
jori9900s avatar
Ta kontakt med den lokala Hell Angles gruppen och be om hjälp. Risken är förstås att dom förväntar sej gentjänster i form av arbetsuppgifter typ knarktransporter och liknande av dej
Citera
2018-01-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Ta kontakt med den lokala Hell Angles gruppen och be om hjälp. Risken är förstås att dom förväntar sej gentjänster i form av arbetsuppgifter typ knarktransporter och liknande av dej

Nja snarare så kostar en enkel indrivning ca 25k och uppåt,

Och dom pengarna frontar du upp direkt innan dom påbörjar något

Enligt en medlem i liknande gäng dock ej HA
Men en konkurrent kan man säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här