Om du har en vit skjorta under så kan du ha i stort sett alla färger på tröjan. Annars är det bara att testa sig fram lite.
Jag skulle hellre använda skjorta än piké då pikékragen känns lite för sladdrig, men det beror helt på. Man kan få det till att se bra ut, som bilden nedan visar:
Bild från Polo Ralph Lauren
Tänk dock på att ALLTID stoppa in kragen.
Undvik sweatshirts, speciellt den där från Tiger.
Det du bör leta efter är en så kallad pullover, gärna i lammull eller något liknande material. Cashmere är mjukt och skönt men väldigt dyrt.
Jag hade satsat på en lite djupare v-ringning. En sådan fungerar även utan slips för jag tror nog inte du är så värst förtjust i att använda det. Rundringad tycker jag kan se lite knöligt ut, speciellt om den inte är så värst djup. Men det ser å andra sidan mer vardagligt ut.
Det finns en hel del märken att välja mellan. Kan lista några:
Lyle & Scott - Slimmad och skön passform men tyvärr har de blivit på tok för vanliga. Men om du är beredd att köpa en Tiger-sweatshirt tror jag inte att du bryr dig så mycket om det.
Pris: 1000 kronor.
Polo Ralph Lauren - Diskreta, snygga och bra kvalitet. Enda nackdelen är väl priset och storlekarna som det kan vara lite problem med.
Pris: ~ 1500 kronor.
Polo Ralph Lauren
H&M / Zara - Finns i massor av färger, former och material. Bland annat merinoull och cashmere. Antar att de har bra passform men kvaliteten kan jag inte uttala mig om.
Pris: Beror på material, Zara är genrellt sett snäppet dyrare än H&M. Cashmeretröjorna kostar till exempel endast 700 kronor på H&M. Merinoullströjorna från Zara går väl på runt 500 kronor.
Det finns massor om du ger dig ut och letar. Filippa-K, Boomerang, GANT, Alan Paine, ACNE, HUGO BOSS och så vidare. Det viktigaste tycker jag är passformen och därför kan det vara en bra idé att söka sig till de lite mer ungdomligare märkena (Filippa/ACNE) som har lite smalare skärningar.
Om jag vore i din sits skulle jag besöka H&M eller Zara och köpa en vit, slimmad skjorta och en lammullströja. Fungerar det inte så är det inte mer med det och du har kommit undan billigt.
MVH,
Fashion Kitten