Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 20:43
  #1
Medlem
pcboxs avatar
Till er som undrar vart det finns övergivna ställen i jämtland området:
1: Furuhagen i bräcke
2: gamla militär hus/fråd bakom östersunds arena om man åker på grus vägen bakom arenan det ska finnas ett par stycken där
3: Transformator Torn vid lugnvik det ligger nära gamla havremagasinet
4: i Bynäset ska det finnas massa små stugor vid parkeringen inte mycket och se men det finns lite små stugor där
5: vid Frösöflygplats finns det gamla militär fråd och lite annat man åker ner vid grus vägen vid fältjägarnas ställe
6: Hållstakvarn i Hållsta där finns det en förfallen damm som är ganska risig dock men det har varit en kvarn och en kraftstation det finns inte mycket kvar men man kan se dammen och gamla turbin huset tror att någon äger det vet ej om kommunen gör det eller om en privat person gör det men det är som en stugby i området.
7: Gimån vid bräcke där ska det finnas massa gamla timmerflottnings dammar men dom mesta är borta/trasig och borttagna av länsstyrelsen.
8: Vålbacken vid brunflo (finns ej kvar!) där ska det ha varit ett tegelbruksfabrik men tyvärr brann den ner tror det bara finns en skorsten kvar (det mesta var i trä).
9: Bispgården i ragunda där finns det massa ''övergivna'' lägenheter och mer byn där blev mindre efter i början på 2000 talet flera flyttade osv.
10: det ska finnas något vattentorn i tegel längst inlandsbanans räls (tror dom som låg nära är rivna).
#JämtlandUE #Övergivetjämtland #Övergivet
#övergivnaplatser #UE #ÖstersundUE
Citera
2018-01-17, 20:54
  #2
Medlem
flyingbys avatar
Övergivna är dem nog inte då dem är ägda av någon om det är kommunalt/statligt eller privat.

Och när sedan gör man # på Flashback?
Citera
2018-01-17, 23:40
  #3
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcbox
Till er som undrar vart det finns övergivna ställen i jämtland området:
1: Furuhagen i bräcke
2: gamla militär hus/fråd bakom östersunds arena om man åker på grus vägen bakom arenan det ska finnas ett par stycken där
3: Transformator Torn vid lugnvik det ligger nära gamla havremagasinet
4: i Bynäset ska det finnas massa små stugor vid parkeringen inte mycket och se men det finns lite små stugor där
5: vid Frösöflygplats finns det gamla militär fråd och lite annat man åker ner vid grus vägen vid fältjägarnas ställe
6: Hållstakvarn i Hållsta där finns det en förfallen damm som är ganska risig dock men det har varit en kvarn och en kraftstation det finns inte mycket kvar men man kan se dammen och gamla turbin huset tror att någon äger det vet ej om kommunen gör det eller om en privat person gör det men det är som en stugby i området.
7: Gimån vid bräcke där ska det finnas massa gamla timmerflottnings dammar men dom mesta är borta/trasig och borttagna av länsstyrelsen.
8: Vålbacken vid brunflo (finns ej kvar!) där ska det ha varit ett tegelbruksfabrik men tyvärr brann den ner tror det bara finns en skorsten kvar (det mesta var i trä).
9: Bispgården i ragunda där finns det massa ''övergivna'' lägenheter och mer byn där blev mindre efter i början på 2000 talet flera flyttade osv.
10: det ska finnas något vattentorn i tegel längst inlandsbanans räls (tror dom som låg nära är rivna).
#JämtlandUE #Övergivetjämtland #Övergivet
#övergivnaplatser #UE #ÖstersundUE


Räckte det inte med EN tråd om samma ämne?
Citera
2018-01-21, 19:31
  #4
Medlem
pcboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Räckte det inte med EN tråd om samma ämne?
la ut det på facebook för ett tag sen kopierade bara texten och la upp här till dom som ville veta
Citera
2018-01-21, 19:32
  #5
Medlem
pcboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyingby
Övergivna är dem nog inte då dem är ägda av någon om det är kommunalt/statligt eller privat.

Och när sedan gör man # på Flashback?
Sorry jag kopierade ett inlägg från facebook som jag la ut för ett tag sen tänkte ej på det
Citera
2018-01-22, 13:36
  #6
Medlem
pcboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyingby
Övergivna är dem nog inte då dem är ägda av någon om det är kommunalt/statligt eller privat.

Och när sedan gör man # på Flashback?
Alla jag sa är jag inte säker på vilka/vem som äger byggnaderna men furuhagen ägs av kommunen och det är lätt att ta sig in dit alla fönster är sönder satt man kan gå in utan problem och ingen verkar bry sig där pga alla har redan klottrat massa och spelat airsoft osv där inne samma med dom andra som jag sa, satt många av dom ställerna jag berätta om kan man ta sig in i utan att behöva förstöra något om dom inte har fixat det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback