Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-10, 16:41
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Jag fick upp en reupload av Rask där han säger att han startar företag, de gällde en städfirma.
Hans personal skulle tjäna 32 tusen i månaden och allt var nästan klart, de var lite fix med banken, han tog även emot cvn för anställning. Jag undrar varför han själv inte tar en anställning av sig själv och börjar där med tanke på att han har det väldigt knapert. 32 i månaden för rask skulle ju kanske bringa in lite stålar till skadestånd osv.

Han skulle Chefa på städkvaliteten på firman om jag inte minns fel, åka runt med Baltmercan och göra stickprov där han med vita handskar gick runt och drog med fingret över de städade ytorna
De lustiga i kråksången är att han har en anmärkning hos rättsväsendet gällande just städning av en lägenhet han skulle flytta från, den var så dåligt gjord enligt hyresvärden alltså att han valde att göra rättssak av det

Och i Dagdrömmarbaronens föreställningsvärld skulle den egna lönen för detta ansträngande arbete antagligen inbringa miljoners miljoner om året ....
Citera
2021-06-10, 17:49
Medlem
123....s avatar
Ny video från Baronen:
https://www.youtube.com/watch?v=tP9Fr2AeKFU

5:49 in i videon, citat:
-Ska jag vara helt ärlig så tror jag det bara är en tidsfråga innan någon Youtuber tar livet av sig..

Det har redan skett gubben, Lennart Bladh dog enligt uppgifter för egen hand av orsaker vi bara kan spekulera om, men enligt din egna fostrande logik du för här så KAN du ha varit med och orsakat det..
Jessika satte du åt så hårt att det skulle kunnat skett även där om människan varit tillräckligt labil..
Din egen far som du fortfarande uppmanar allmänheten om att filma och skicka alla hans förehavande till dig om som du sedan publicerar på din kanal skulle också till slut kunna knäcka en människa så den ger upp och avslutar sitt liv, han må knarka och ljuga hur mycket han vill -Det Finns Inga Ursäkter..

Man kan inte ta dig på allvar så länge du inte själv lever upp till moralen du dikterar till andra utan tvärtom kanske är värst av dom alla..

Gör rent framför din egen dörr där det ser ut som Dresden efter andra världskriget innan du lägger energi på hur andra har framför sina dörrar ....
Senast redigerad av 123.... 2021-06-10 kl. 17:52.
Citera
2021-06-10, 17:57
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Ja, hans avsaknad av lön lär ju inte ställa till några bekymmer eftersom han bor hyresfritt i huvudet på folket i den här tråden.

Onekligen.

Och snacket i tråden om att göra en orosanmälan till soc blev till verklighet. Luktar raidtråd, kolla senaste videon. https://youtu.be/tP9Fr2AeKFU

Stackars Rask, han vill egentligen inte vara en offentlig person. Och trots omfattande specialregler och villkor för tråden, så har det gått så här långt. Osis att han har 5000 följare, hade han bara startat nya kanaler när troll och haters finner honom hade han inte kvalificerat sig för en tråd på flashback, trots trådens omåttliga popularitet sett till antalet visningar och inlägg den har. Är inte ens speciellt många unika användare som postar i tråden, men forumsregler är regler.
Citera
2021-06-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Ny video från Baronen:

-Ska jag vara helt ärlig så tror jag det bara är en tidsfråga innan någon Youtuber tar livet av sig..

Det har redan skett gubben, Lennart Bladh dog enligt uppgifter för egen hand av orsaker vi bara kan spekulera om, men enligt din egna fostrande logik du för här så KAN du ha varit med och orsakat det..
Jessika satte du åt så hårt att det skulle kunnat skett även där om människan varit tillräckligt labil..
Din egen far som du fortfarande uppmanar allmänheten om att filma och skicka alla hans förehavande till dig om som du sedan publicerar på din kanal skulle också till slut kunna knäcka en människa så den ger upp och avslutar sitt liv, han må knarka och ljuga hur mycket han vill -Det Finns Inga Ursäkter..

Man kan inte ta dig på allvar så länge du inte själv lever upp till moralen du dikterar till andra utan tvärtom kanske är värst av dom alla..

Gör rent framför din egen dörr där det ser ut som Dresden efter andra världskriget innan du lägger energi på hur andra har framför sina dörrar ....

Är lite ironiskt att han blivit orosanmäld till socialen med tanke på hur han uttalat sig i videos om att han ska orosanmäla folk han inte har ett skvatt med att göra. God works in mysterious ways.
Citera
2021-06-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Är lite ironiskt att han blivit orosanmäld till socialen med tanke på hur han uttalat sig i videos om att han ska orosanmäla folk han inte har ett skvatt med att göra. God works in mysterious ways.
"Jag behövde bara ringa dom, det avskrevs på en gång, dom fattade ju liksom"

Rask bedyrar, jag gör inte drama content, jag gör inte såna videos längre det var flera år sedan, jag har skärpt mig jag har förbättrat mig.
Citera
2021-06-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ny video från Baronen:

Det är så svårt att känna sympati för en kille som Baronen, som håller på och okynnesanmäler folk till soc på löpande band själv. Jag hatar honom inte, jag har bara så fruktansvärt lite respekt för människor som honom. Som sitter på sitt feta arsle och myser hela dagarna medan hans fru arbetar och hans barn är i skolan. Som tror sig göra något viktigt men som i själva verket bara sitter och tycker saker. Rask kommer generera min respekt den dagen han slutar identifiera sig som en "influencer" och istället tar sig ett kneg och arbetar för sin familj. Jag är inte den som tycker att man blandar in socialtjänsten i barns uppfostran. Däremot kan jag, om jag använder Rasks egna moraliska kompass, se det som helt befogat att han får sig en orosanmälan. Här har vi en lat viktigpetter som knullat fram tre barn utan att jobba, som sitter och lipar på Instagram-story, som har ett osunt förhållande till alkohol och som missbrukar sociala medier till den grad att han gör sig skyldig till brottsliga handlingar i sin användning utav det. Han är en sådan människa som han själv skulle anmält till socialen, om han hamnade i klinch med en sådan person. Inget snack om den saken.
Citera
2021-06-10, 18:26
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag hade glömt bort den här plantan, så viktig är han, men hur gick det med den där jättefina "AMG"-mercan? Jag har för mig att han fortsatte att försvara sitt köp och handlaren trots att han insåg att han blivit blåst.
Citera
2021-06-10, 18:31
Medlem
KungPungPats avatar
Jag kommer ihåg när Rask blev vuxen och förklarade att dramavideos bara leder till deppighet och massa problem..

sen krympte han och blev barn på nytt och började ladda upp dramavideos.

Förevigt ung den där Rask äro.
Citera
2021-06-10, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag hade glömt bort den här plantan, så viktig är han, men hur gick det med den där jättefina "AMG"-mercan? Jag har för mig att han fortsatte att försvara sitt köp och handlaren trots att han insåg att han blivit blåst.

Den där mercan köpte han på impuls av några araber. Försökte senare att lura någon annan stackare på bilen till ett högre pris än det han själv blev lurad på. Då på blocket. Han är liksom en skojare ut i fingerspetsarna med dålig empati. men han sätter ju sig själv och sin familj i så dålig sits hela tiden. hela tiden med tanken att han är smartare än alla andra.
Citera
2021-06-10, 20:47
Medlem
Dagens socialstyrelsen-video är ju en karbonkopia av idolen Jockes instastory från tidigare idag plus en massa återupprepningar.
Han säger i videon att han är en bra förälder. Kortsiktigt så kanske han visar kärlek och ger ungarna mat även om det är i form av pulvermos och Dennis-korv.
Men hur påverkar exploateringen barnen egentligen?
Det är ju ganska nytt med sociala medier och forskningen hänger väl inte riktigt med men många påpekar att det finns en stor risk,så varför tar man då den?!
Den äldre grabben har det redan jobbigt så är är det extra viktigt att han får lugn och ro.

När jag var yngre så fick klasskompisarna som bodde trångt åka iväg på kollo på sommaren varför har inte Rask ombesörjt med det? Den äldsta grabben fick en räksmörgås på kvarnen förrförra sommaren och nu ska de eventuellt åka till "High chaparall".
Men om jag känner Baronen rätt så blir det inställt med kort varsel p.g.a. något diffust sjukdomssymptom.
Citera
2021-06-10, 21:19
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Jag fick upp en reupload av Rask där han säger att han startar företag, de gällde en städfirma.
Hans personal skulle tjäna 32 tusen i månaden och allt var nästan klart, de var lite fix med banken, han tog även emot cvn för anställning. Jag undrar varför han själv inte tar en anställning av sig själv och börjar där med tanke på att han har det väldigt knapert. 32 i månaden för rask skulle ju kanske bringa in lite stålar till skadestånd osv.
Hur gick det med det där, var det ens någon som anställdes tillslut?
Citera
2021-06-10, 21:39
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Han skulle Chefa på städkvaliteten på firman om jag inte minns fel, åka runt med Baltmercan och göra stickprov där han med vita handskar gick runt och drog med fingret över de städade ytorna
De lustiga i kråksången är att han har en anmärkning hos rättsväsendet gällande just städning av en lägenhet han skulle flytta från, den var så dåligt gjord enligt hyresvärden alltså att han valde att göra rättssak av det

Och i Dagdrömmarbaronens föreställningsvärld skulle den egna lönen för detta ansträngande arbete antagligen inbringa miljoners miljoner om året ....
Hahaha det är tamejfan FÖR dumt bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in