2020-10-12, 17:34
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elver
Dom ska göra upp I rätten om tre veckor på onsdag.

Allt tyder på att det blir Rask som kommer få stå för fyllekärringens alkoholkonsumtion hela 2021, grattis till det Rask!

Ajdå inte bra, vilken fyllekaja snacka om att ha tomtar på loftet. Glad man inte bor bredvid en sån efterbliven fyllekaja. Får väl se om rask uppdaterar oss om situationen sen.
Citera
2020-10-12, 18:06
Medlem
Viper08s avatar
Okej angående senaste videon, rask har ett par gånger sagt att han har kameror som filmar utanför hans dörr och kan se det i en app på mobilen, de har jag också hemma. Men de är väldigt märkligt att han då inte tog fram det film materialet nu när det var "inbrottsförsök" så antingen ljuger han om kamerorna eller inbrottsförsöket, jag tror på det första, annars borde ju fistessan sagt åt han att kolla videomatrialet. Punkt två, så när man handlar i rask bluff o båg butik då TJÄNAR man BOKSTAVLIGEN hundralappar på det. Märklig affärsidé det där att ge kunder pengar när dem handlar....
Citera
2020-10-12, 18:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ajdå inte bra, vilken fyllekaja snacka om att ha tomtar på loftet. Glad man inte bor bredvid en sån efterbliven fyllekaja. Får väl se om rask uppdaterar oss om situationen sen.
Hur känner du henne? Givet att du påstår att du vet så mycket men inte finns i närheten av henne?

Tomtar på loftet hade hon haft om hon hade tagit ut hämnd istället för att vända sig till polis och rättsväsende. Rättegången är ett uttryck för att åklagare och polis inte delar din uppfattning om att det skulle handla om tomtar på loftet.

Ditt lilla hatkissande får mig dock att undra. Varför är du så sur? Har hon nobbat dig eller nåt?
Citera
2020-10-12, 18:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Okej angående senaste videon, rask har ett par gånger sagt att han har kameror som filmar utanför hans dörr och kan se det i en app på mobilen, de har jag också hemma. Men de är väldigt märkligt att han då inte tog fram det film materialet nu när det var "inbrottsförsök" så antingen ljuger han om kamerorna eller inbrottsförsöket, jag tror på det första, annars borde ju fistessan sagt åt han att kolla videomatrialet. Punkt två, så när man handlar i rask bluff o båg butik då TJÄNAR man BOKSTAVLIGEN hundralappar på det. Märklig affärsidé det där att ge kunder pengar när dem handlar....
Om du lägger ut bilderna från en övervakningskamera så är det brottsligt även om kameran är laglig.
Du får inte spara/lagra och inte publicera eller ens visa bilder från en ÖVK om det visar personer el dyl ... undantaget är om det har begåtts ett brott och polisen tar del av bilderna - då får du givetvis visa bilderna för dem.

Just nu har han ju kontakt med en advokat - så denne kanske har guidat honom rätt.
Citera
2020-10-12, 18:24
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du lägger ut bilderna från en övervakningskamera så är det brottsligt även om kameran är laglig.
Du får inte spara/lagra och inte publicera eller ens visa bilder från en ÖVK om det visar personer el dyl ... undantaget är om det har begåtts ett brott och polisen tar del av bilderna - då får du givetvis visa bilderna för dem.

Just nu har han ju kontakt med en advokat - så denne kanske har guidat honom rätt.

Vart skrev jag att han skulle lägga ut dem? Packad eller? Jag har själv övervakningssystem hemma och är väl insatt i lagen. Han och fistessan jiddrar fram och tillbaka i klippet att "om du hade gått ut så hade du sett vilka det var". Kolla klippen från kameran om en sån nu finns som rask hävdar så får dem svaret på frågan.
Citera
2020-10-12, 18:40
Medlem
Citat:
Solklar lögn för att försöka hålla sig relevant var min första tanke, samma sak som med gevärskulorna för två år sedan som vi skulle få en update på som vi aldrig fick, nu är det brist på content.

Sen varför skulle någon göra inbrott hos Baronen? Han har ju inte mkt av värde förutom lite teknik (vem har inte det?) som det dessutom är skitdåligt andrahandsvärde på, tom en pundare vet att han skulle ha större chans till utdelning vid en kopparstöld i ett gammalt ödehus.

Nog för att narcissister är skitjobbiga men om Kapten Klänning får vara ifred lär ingen ge sig på Rask heller.

Estonia del 8 samt live utlovad ikväll!
Citera
2020-10-12, 18:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vart skrev jag att han skulle lägga ut dem? Packad eller? Jag har själv övervakningssystem hemma och är väl insatt i lagen. Han och fistessan jiddrar fram och tillbaka i klippet att "om du hade gått ut så hade du sett vilka det var". Kolla klippen från kameran om en sån nu finns som rask hävdar så får dem svaret på frågan.
Sorry missförstod dig.

Det fetade; har man kamera så behöver man väl inte gå ut?
Citera
2020-10-12, 18:54
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Sorry missförstod dig.

Det fetade; har man kamera så behöver man väl inte gå ut?

Det var ju det jag skrev från början.... Har dem kameror så kan han ju bara se det i appen, så antingen finns det inga kameror eller så är det ett påhittat inbrottsförsök, eller bägge delarna. Lögner rakt igenom i den herren.
Citera
2020-10-12, 19:03
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Hur känner du henne? Givet att du påstår att du vet så mycket men inte finns i närheten av henne?

Tomtar på loftet hade hon haft om hon hade tagit ut hämnd istället för att vända sig till polis och rättsväsende. Rättegången är ett uttryck för att åklagare och polis inte delar din uppfattning om att det skulle handla om tomtar på loftet.

Ditt lilla hatkissande får mig dock att undra. Varför är du så sur? Har hon nobbat dig eller nåt?

Får man fråga varför du är sånt fan av fyllekajan då? Min åsikt är att hon verkligen har tomtar på loftet. Det får jag ha lika mycket som du har åsikter. Och tomtar på loftet kan man såklart ha ändå fast man vänder sig till Polisen. Det gör ju bara att personen är ännu mer korkad. Känner till historien tillräckligt. Hjälpte själv Rask då han bad om hjälp, när det vart en hämndaktion mot ett troll som hade ställt till det för Rask. Vilken sörja med en sån fyllekaja till granne, glad att det blir utrett snart. Kan hoppas dom spärrar in fyllekajan, för allas bästa verkar inte klok.
Senast redigerad av henkess 2020-10-12 kl. 19:12.
Citera
2020-10-12, 19:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Får man fråga varför du är sånt fan av fyllekajan då? Har Rask varit dum mot dig eller? Min åsikt är att hon verkligen har tomtar på loftet. Det får jag ha lika mycket som du har åsikter. Och tomtar på loftet kan man såklart ha ändå fast man vänder sig till Polisen. Det gör ju bara att personen är ännu mer korkad. Känner till historien tillräckligt. Hjälpte själv Rask då han bad om hjälp, när det vart en hämndaktion mot ett troll som hade ställt till det för Rask. Vilken sörja med en sån fyllekaja till granne, glad att det blir utrett snart. Kan hoppas dom spärrar in fyllekajan, för allas bästa verkar inte klok.
Polisen brukar sortera bort anmälningar från med folk med tomtar på loftet. I det här fallet har det istället lett till åtal.

Så du har hjälpt rask förut i ett annat ärende och känner dig som hans "kompis" och därför sitter du och tycker illa om och spär på skit om någon du inte ens vet vem det är ....

Känns ju logiskt .. eller inte i normala umgängen.

Du tycks trots din goda "kamratskap" med Rask inte ha fattat att det inte handlar om någon granne till honom.

Så grattis - du verkar vara ute i kylan.
Citera
2020-10-12, 19:16
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Polisen brukar sortera bort anmälningar från med folk med tomtar på loftet. I det här fallet har det istället lett till åtal.

Så du har hjälpt rask förut i ett annat ärende och känner dig som hans "kompis" och därför sitter du och tycker illa om och spär på skit om någon du inte ens vet vem det är ....

Känns ju logiskt .. eller inte i normala umgängen.

Du tycks trots din goda "kamratskap" med Rask inte ha fattat att det inte handlar om någon granne till honom.

Så grattis - du verkar vara ute i kylan.

Kompis nej ingen jag vill vara kompis med, men vi har snackat och han tackade för hjälpen. Jag vet mycket väl vilken granne det är och hur Rask är inblandad. Det vet dom flesta i tråden redan. Och det verkar tydligen också du göra. Det är inget snack om att personen har tomtar på loftet, det är dom flesta i tråden överens om har man sett.
Citera
2020-10-12, 19:23
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Får man fråga varför du är sånt fan av fyllekajan då? Min åsikt är att hon verkligen har tomtar på loftet. Det får jag ha lika mycket som du har åsikter. Och tomtar på loftet kan man såklart ha ändå fast man vänder sig till Polisen. Det gör ju bara att personen är ännu mer korkad. Känner till historien tillräckligt. Hjälpte själv Rask då han bad om hjälp, när det vart en hämndaktion mot ett troll som hade ställt till det för Rask. Vilken sörja med en sån fyllekaja till granne, glad att det blir utrett snart. Kan hoppas dom spärrar in fyllekajan, för allas bästa verkar inte klok.

Nu råkar det ju vara Rask som är åtalad och ingen annan, mao ord är det Rasks grova förtal som skall utredas Du får väl komma in på dina vita häst och rädda bajsisen från trollen även denna gång! Mer åtal kommer så du har mycket att göra du vita knekt!
Senast redigerad av Mikkka 2020-10-12 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in