Igår, 12:27
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallalaercp
Säkerligen för alla tusentals inlägg mongot har skrivit i tråden. Det är väl inte så konstigt?
Det är inte förtal att skriva att någon är en idiot.
Citera
Igår, 12:39
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugntsimma
Ryktet säger att rask jobbar på en stämning mot micro. Lär komma fram offentligt snart, eller om hon frågar rask själv.
Jockiboi betalar? Den porrskadade ÄckelBaronen har ju själv sagt att han inte har råd.

Oavsett så är det pengar i sjön.

Allt Gott,! ❤️
Citera
Igår, 12:48
Medlem
cinmiks avatar
Det är väl i oktober som Rask ska upp i tingget mot skilleras?

Det blir kul.
Citera
Igår, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Så om han inte var dömd eller om hon inte var hans brottsoffer hade det varit ok att kritisera och raljera?

Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Och ändå är det enbart Rask som är dömd i domstol.

Rask övertygar sig själv om att det enbart var en liten konflikt mellan honom och hans brottsoffer och på så vis anser han att det är konstigt att de inte vill hälsa på honom i affären.

Det är sjukt svårt att få till ett allmänt åtal rörande grovt förtal och olaga integritetsintrång.

Att han dömdes till skyddstillsyn glömmer han också plus att det motsvarade ett fängelsestraff.

Btw - är det någon som vet när Rasks villkorliga dom går ut för hans ekobrott?

Att han är dömd ligger i det förflutna. Det ger inte hans offer rätt att förtala/kränka honom i nutid.

Det ultimata hade ju varit ifall ingen sida nämner den andra, detta verkar ingen sida klara av.

Att Rask tror att hans tidigare offer skulle vilja hälsa vänligt på byn är ett tecken på att han intellektuellt svag. Det ger dock inte dessa rätten att förtala/kränka honom.

Hans offer är inte nöjda med domen som han fick, men det ger dom fortfarande inte rätten att förtala/kränka honom.
Citera
Igår, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Var har du hört det ryktet? Ge sju exmpel på inlägg som kan vara brottsliga.

Vart har jag nämnt något om ett rykte? Jag skrev att jag har förståelse ifall Rask skulle välja att polisanmäla användaren för hennes postande om honom i diverse trådar.

Är du så intresserad så kan du gå in ssjälv och se post historiken.
Citera
Igår, 13:09
Medlem
Citat:
Vart har jag nämnt något om ett rykte? Jag skrev att jag har förståelse ifall Rask skulle välja att polisanmäla användaren för hennes postande om honom i diverse trådar.

Du kör samma taktik som ANJO och Jocke när dom ska "exposa" temu, hänvisa till en mapp med nästan 7000 dokument som innehålla allt mellan himmel och jord och även massa dubbletter. Bara ren kaos.

Du tycker vi ska läsa en posthistorik på tusentals inlägg och leta efter brottsliga inlägg som du hävdar finns.
Citera
Igår, 13:13
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Att han är dömd ligger i det förflutna. Det ger inte hans offer rätt att förtala/kränka honom i nutid.

Det ultimata hade ju varit ifall ingen sida nämner den andra, detta verkar ingen sida klara av.

Att Rask tror att hans tidigare offer skulle vilja hälsa vänligt på byn är ett tecken på att han intellektuellt svag. Det ger dock inte dessa rätten att förtala/kränka honom.

Hans offer är inte nöjda med domen som han fick, men det ger dom fortfarande inte rätten att förtala/kränka honom.
Ingen av dem hade nämt Rask om inte han oavbrutet i video efter video fortsatt att smutskasta familjen.

Han har aldrig upphört med detta så därför är det inte att anse att hans dom ligger i det förflutna.

Hade han upphört i låt säga ett par år och hans brottsoffer istället varit de som provocerat honom oavbrutet så skulle jag ha resonerat annorlunda.
Citera
Igår, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Du kör samma taktik som ANJO och Jocke när dom ska "exposa" temu, hänvisa till en mapp med nästan 7000 dokument som innehålla allt mellan himmel och jord och även massa dubbletter. Bara ren kaos.

Du tycker vi ska läsa en posthistorik på tusentals inlägg och leta efter brottsliga inlägg som du hävdar finns.

Nu är ju inte jag Rask. Varför skulle jag sitta och posta länkar till en annan användares posthistorik? Är ni intresserade av varför Rask skulle vilja anmäla specifika användaren får ni själva gå genom historiken eller prata med Rask.

Jag hävdar ingenting, jag säger att jag förstår Rask. Sen om något brottsligt har skett är upp till polis/åklagarmyndigheten.

Hänger du med?
Citera
Igår, 13:26
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:

Jag förstår inte hur du tänker. Menar du att om han INTE var dömd så hade de rätt att "förtala" honom? Det spelar väl ingen som helst roll om det är hans brotts offer eller ej som raljerar, kritiserar och driver med honom?
Citera
Igår, 13:29
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:

¨
Jag ber om ursäkt. Jag citerade fel person, det var inte du som nämnde ryktet.
Och nej, jag ska inte gå in och leta rätt på något. Du påstår att det är pga "ALLA TUSENTALS INLÄGG" personen har skrivit i tråden. Räknar du in de inlägg som varit till Baronens fördel och där denne försvarat honom? Eller menar du bara det som kan vara brottsligt?

Isåfall vill jag att du ger mig sju exempel. Annars tror jag inte på dig. Du påstår något och har bevisbördan.
Citera
Igår, 13:31
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Säkerligen för alla tusentals inlägg mongot har skrivit i tråden. Det är väl inte så konstigt?

Citat:
Nu är ju inte jag Rask. Varför skulle jag sitta och posta länkar till en annan användares posthistorik?

För att du påstår att dennes ALLA TUSENTALS INLÄGG i tråden kan vara skäl att anmäla/stämma. Idiot.
Citera
Igår, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ingen av dem hade nämt Rask om inte han oavbrutet i video efter video fortsatt att smutskasta familjen.

Han har aldrig upphört med detta så därför är det inte att anse att hans dom ligger i det förflutna.

Hade han upphört i låt säga ett par år och hans brottsoffer istället varit de som provocerat honom oavbrutet så skulle jag ha resonerat annorlunda.

Bara för att du säger att familjen inte postat på nätet om honom så betyder det inte att det stämmer.

Oavsett så spelar det ingen roll, trakasserar någon dig på nätet har du inte rätt att göra samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in