Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Nej, jag tror fan inte det heller. Jag tror inte han har för avsikt att betala av T:s skulder. Följarna borde fan kräva pengarna tillbaka för hela poängen var ju att det skulle gå till att betala av T:s skulder. Snacka om att föra folk bakom ljuset.
Jag finner det slående hur empatilös han är. Alla hans val och prioriteringar utgår ifrån vad som är bäst för honom samtidigt som det ständigt är på bekostnad av andra. Det sistnämnda (svartmarkerade) är i synnerhet viktigt att understryka och betona. Typiska karaktärsdrag för en parasit.
Det låter dock som att de potentiellt är i en mer pressad ekonomisk situation (utifrån din skildring) än vad jag trodde..
Eftersom Baronen inte har någon vinning av att betala någon annans skulder så kommer han inte göra det. Kan inte tänka mig att han betalar sina egna privata skulder om han inte fick något för det.
Baronen säger att Tessan skulder är från när hon var 19-20. Låter orimligt då skulderna idag är på ca 400 000kr.
Att tänka på är att Baronen aldrig fått ta lån pga ingen inkomst, Baronessan har jobbat heltid inom vården majoriteten av tiden. Nu i sommar jobbade hon 30%, nu jobbar hon mer.
Baronen är uppvuxen att få allt han pekat på av sin far. Sen när pappan inte kunde jobba längre tog farfarn stora Alf över stafettpinnen och försökte lära baronen ekonomi genom lån med avbetalningsplan, gav ett aktiebolag + startkapital till en klädbutik som höll i 3 månader då baronen knarkade och söp hela dagarna.
Skilleras, om pengar och framgång scrolla till 7:40 så går Skillera igenom Baronens ekonomi. I snitt 129 000/år innan skatt senaste 10åren.
Baronen har fått förskott på arv, och pratat om hur rik han kommer bli under flera år innan Alf plötsligt dog. Sen när arvet kom så gick det till 2 elkickbikes, ps5, trumset, hamburgare och ”betala av saker som höll på gå till kronofogden. Sen fick han ett AB som gick i konkurs på3 månader för han fattade inte bokföring.
Vi snackar en snubbe som räknar hur många år han varit gick på fingrarna.