Citat:
Ursprungligen postat av
Baron21
Ursäkta, frågan har väl redan ställts, men fick Rask betala för slitaget, till Trobo, för den förra lyan?
Frågor är välkomna! Hellre för många än för få. Rask fick höra att han skulle betala 35 tusen, vilket han vägrade acceptera eftersom den nya lägenheten hade brister enligt Rask och att besiktningsmannen måste varit påverkad under besiktningen och Trobo har inte gjort sitt jobb. Dessutom hade Rask fått höra att "fakturan kan bli ännu högre". Efter ett par veckor så får Rask höra att fakturan landar på 60 tusen. Komik på hög nivå. Rask bestrider fakturan genom att posta en video på youtube där han går runt och visar gamla lägenheten och det ser ut som att någon skidåkare har tränat inför Vasaloppet, golvet ser förjävligt ut. Rask låtsas som att han inte ser hur trasigt och skitit allt är. Fler videos kom där Rask påtalade hur dåligt jobb Trobo har gjort, hur kan deras nya lägenhet som är 50 år gammal, vara i sämre skick än deras gamla lägenhet som är 20 år gammal? Det här går inte ihop för Rask. Komik på ännu högre nivå.
Nåväl, sista datumet för att betala fakturan var den 11 Juni, men Rask betalade inte utan kontaktade Hyresgästföreningen och bestred fakturan, och status på det vet vi inte än. Men jag kan verkligen inte se hur fakturan kan vara bristfällig, och det säger jag inte för att jag har något emot karln. Som sagt, gamla lägenheten såg ut som en pundarkvart, och Rasks resonemang till varför är att dom har varit för många personer som bott i den lilla lägenheten och därför är det Trobos fel som inte har sett till att dom fick större lägenhet för länge sedan.