2025-03-18, 17:16
Citat:
Ursprungligen postat av Laidbackwoff
Rask skicka ett röstmeddelanden till mig där han prata om otroheten, han pratar ur den vinkeln att dem möjligtvis har öppet förhållande och att han och Therese skickat/skickar bilder till andra. Också att Therese knappt blev ledsen nu när den senaste otroheten hände.

Vad fan, har han börjat sextrakassera dig nu också? Har han beordrat dig att sära på fittan än?
Citera
2025-03-18, 17:32
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det finns inte på kartan att det Baronen blivit ”utsatt för” faller under allmänt åtal, även om vissa saker rent tekniskt skulle kunna vara förtal. Han har själv varit sju resor värre, och är därigenom inte skyddsvärd överhuvudtaget.

Möjligen att inte heller Chrippa skulle ha någon framgång med en polisanmälan rörande förtal mot Bajsmannen. För han har själv varit bra på att fäkta tillbaka. Detta kan han däremot inte peka på i förhållande till Jacke, eller någon av hans familjemedlemmar. Även Linnea har inte hållit på att sprida massa skit om Rask i den utsträckning han har gjort mot henne. Det är nog snarare så att det är idioten som ligger pyrt till.

Jag tycker det lutar åt att Anjo och Rask kan åka på jobbiga konsekvenser för sitt beteende under det senaste året. Det talar det kommande reportaget i SvD för, som, vad det verkar, kommer att handla om drevet mot Chrippa och Linnea. Det finns inte en chans att det inte kommer beröra laglighetsaspekten beträffande de här människornas beteende och vad de valt att publicera i videor, med tanke på att det är en seriös publicist som har koll på de här bitarna. Jag tänker mig att det är precis i sådana fall som det från allmän synpunkt är påkallat att väcka åtal. När det blir omtalat i en stor dagstidning och staten behöver sätta ned foten för att statuera exempel.

Det Baronen bör göra är att radera samtliga sina förtalsvideor, inte producera några nya, och hoppas på att inget hunnit bli rippat och polisanmält och att YouTube inte hinner göra manuella granskningar av materialet när det blir påtryckningar efter reportaget. Han riskerar att både straffas och bli av med det han håller som allra mest kärt, sin kanal. Det är min bedömning av den här situationen.

Jag har tänkt på en sak på tal om detta, det hade varit intressant att ta fram och sammanställa allt Chrippa sagt/pikat Rask med innan dramat drog igång. Har förstått att det inte alls är ens i närheten av samma magnitud som det Rask spottat ur sig nu. Men det hade varit spännande att sätta ihop en kompilation bara för att jämföra och se exakt vilken nivå det faktiskt rörde sig om.
Citera
2025-03-18, 18:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Det verkar så enligt realrask i ett enda ord

https://ibb.co/Rpbg11FJ

Edit: 😇❤️
Varför samlar inte latarslet ihop sitt eget material.
'
Citera
2025-03-18, 18:14
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
'

Rask har inte tid, han måste hinna skicka nakenbilder till andra kvinnor med Therese tillåtelse.

Det märks för övrigt mer och mer hur sinnessjuk Baronen är.
Han driver någon personlig vendetta mot en hel familj fast han inte ens har med det att göra.
Citera
2025-03-18, 18:58
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
'

Tycker det är bra att han lägger ut det på sina efterblivna följare. De tror liksom att allt taskigt är förtal. Der är det inte, men baronen har begått solklara och systematiska fall av förtal mot familjen berg. Och tillskillnad från baronen är vi många som både besitter kunskap, tid och motivation att hjälpa familjen berg.

Och nej baronen det räcker inte att byta namn på titlar för att komma undan.
Senast redigerad av Hillsongsekt 2025-03-18 kl. 19:34.
Citera
2025-03-18, 19:15
Citat:

Utgår från att det där var en retorisk fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Tycker det är bra att han lägger ut det på sina efterblivna följare. De tror liksom att allt taskigt är förtal.

Dom tror ju t.ex. att Legio ska få kicken som lärare pga att han har en YT-kanal så ja, tväridioterna som utgör Carl-Fuckheads följe lär nog göra ett kanonjobb.
Åtminstone om det gäller att få Carl-Fjollrik att framstå som ännu mer sinnesjuk inför polisen än han redan gör.
Citera
2025-03-18, 19:17
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Vad fan, har han börjat sextrakassera dig nu också? Har han beordrat dig att sära på fittan än?
Faktiskt inte, han har väll nog varit inne på min profil och sett att jag inte är äldre än 20, han kanske har nån skam och inte skriver till de som inte fyllt 20. Men ett röstmeddelanden är väldigt obekvämt att få oavsett, kände mig trakasserad.

Sen så är man ju sjuk i huvudet om man ens skickar bilder till dendär mannen.
Citera
2025-03-18, 20:02
Tänk när Baronen tappar det totalt innan sommaren och han går in i Lennart Bladh mode 2.0
Citera
2025-03-18, 20:05
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Utgår från att det där var en retorisk fråga?

Dom tror ju t.ex. att Legio ska få kicken som lärare pga att han har en YT-kanal så ja, tväridioterna som utgör Carl-Fuckheads följe lär nog göra ett kanonjobb.
Åtminstone om det gäller att få Carl-Fjollrik att framstå som ännu mer sinnesjuk inför polisen än han redan gör.

Normala människor pratar med sitt fackförbund, hyresgästföreningen HR eller läkare.

Youtubes Nurgle frågar chstgpt och sina följare.
Citera
2025-03-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Rask har inte tid, han måste hinna skicka nakenbilder till andra kvinnor med Therese tillåtelse.

Det märks för övrigt mer och mer hur sinnessjuk Baronen är.
Han driver någon personlig vendetta mot en hel familj fast han inte ens har med det att göra.
Det är en variant på Oidipuskomplex där baronen ser Joakim Lundells bröder som antagonister eftersom han själv vill vara Jockes brorsa. Så för att nå sitt undermedvetna mål måste han röja någon eller helst alla bröderna ur vägen för att kunna orma sig in i lundellfamiljen... Baronen är sjuk, det ska man ha klart för sig.
Citera
2025-03-18, 21:25
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Inget nytt från garderoben?

Hur låter det på instagram, någon lokalpolitiker som förtalas eller är det mest memes och höstlängtan?
Citera
2025-03-18, 21:34
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laidbackwoff
Faktiskt inte, han har väll nog varit inne på min profil och sett att jag inte är äldre än 20, han kanske har nån skam och inte skriver till de som inte fyllt 20. Men ett röstmeddelanden är väldigt obekvämt att få oavsett, kände mig trakasserad.

Sen så är man ju sjuk i huvudet om man ens skickar bilder till dendär mannen.
Vad sa han då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in