Citat:
Ursprungligen postat av
GreenBattery
Givetvis har du rätt! Han erkände senare att den kostade 3000kr och att han köpte den på avbetalning.
Ridå.
Och att han inte hade haft råd att betala delbetalningen.
Något han hade köpt och visade upp kostade alltså 15k, som blev 3k, som blev några hundralappar per månad, och inte ens det hade han råd med. Att köpa en dyr klocka på avbetalning, besegrar inte det syftet lite granna?
Jag har ingen Rolex, och jag vet inte om jag vill ha en Rolex eftersom självklart vill jag ha en Rolex eftersom det är ju Rolex, men samtidigt är jag lite bättre än alla andra och jag har hört att Rolex typ kan neka att sälja dig en klocka ifall du är för mycket av en loser. Jag tänker att jag inte vill tillåta någon göra den bedömningen om mig, iallafall inte där jag står i beroendeställning (vill köpa en av deras klockor). Vilka är dom att döma mig? Jävla fjantar.
Men det är inte hela kruxet. Det finns ju nämligen en saftig prissumma till den där klockan. Om jag köper en Rolex så blir det genast det dyraste jag äger. Jag har aldrig köpt nägot så dyrt. Dessutom har jag inte sådana summor att röra mig med så att jag kan lägga dom på en klocka. Om jag ska ha en riktig dyrgrip på handleden, då behöver den ju matcha resten liksom. Jag har liksom inte en stil som går ihop med att lägga flera tio-tusentals kronor på en klocka. Det skulle se larvigt ut. Som om man har för stora skor, clownskor.
Jag kör endast två märken, Festina och Tissot. Men jag har ögonen på dyrare klockor. Men "dyrt" för mig börjar redan vid 10 tusen. Och jag anser att jag just nu "jobbar mig upp dit". När jag kämpar på jobbet, samt löneförhandlar och sidohusslar, då gör jag ju det för att jag en dag skulle kunna köpa en jättedyr klocka, för det skulle alltså innebära att så mycket annat i mitt liv skulle vara på en sådan nivå att jag skulle kunna lägga sådana pengar.
Dessutom skulle väll Pattknullaren eller Knark-Kungen eller StorTuffBiker rånat mig... Lika bra att inte köpa någon alls.
Alexander Rask tänkte tvärtom. Han tänkte att om klockan ser ut som någonting en rappare skulle kunna använda, samt är guldig, då ska han ha den, han ska ha den så pass att han väljer att köpa på kredit. En säkerligen väldigt fin klocka men som onekligen kostade 3t kronor, inte den fem gånger högre summan han angav. Varför angav han den summan, vad leker han?
Sedan skapar han såklart en video där han ska friskriva sig från ansvar och hans metod är att skrikgråta in i kameran och säga att han är en ny person nu och alla ska acceptera det annars blir dom blockade.
Alla frågor om scams är troll, anonyma hatare.
Alla frågor om T skulder, troll, Flashback, Chrippa