2025-03-01, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag är fortfarande förvånad att Rask inte åker på ett pissprov! Finns det inte poliser i Trosa? Jag ser ibland polis plocka in random tjackisar eller misstänkta för urinprov. Jag menar det lyser amfetamin missbruk om Rask, säger inte att han är det, men hade jag varit polis så hade jag tagit in honom, det är uppenbart intag av något, sen recept eller inte det vet inte jag.

Han är nog inte på platser snutarna är på helt enkelt. Han sitter mest hemma, när han är ute fjuttad är det inte på krogen, utan mitt på dagen när alla vanliga människor är på sina arbeten. Polisnärvaron på en ort som Trosa lär inte vara hög vid den tiden på dygnet.

Det skulle väl vara om någon tipsar. Men tror inte det är speciellt högprioriterat. Snutarna skulle säkert kunna göra en sån sak om de fick tips om att ungdomar tar droger. Är förmodligen inte tillräckligt starka misstankar att han sitter och ser påtänd ut i ett videoklipp för att de ska få ta ett pisseprov på honom.
Citera
2025-03-01, 20:02
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Finns inga festina-klockor för 15 papp. Säger han det, så ljuger han som vanligt.

Edit: Det finns tydligen. Men skitsamma, varför skaffar du inte ett riktigt jobb Rask?
Givetvis har du rätt! Han erkände senare att den kostade 3000kr och att han köpte den på avbetalning.

Ridå.
Citera
2025-03-01, 20:43
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Givetvis har du rätt! Han erkände senare att den kostade 3000kr och att han köpte den på avbetalning.

Ridå.
Och att han inte hade haft råd att betala delbetalningen.

Något han hade köpt och visade upp kostade alltså 15k, som blev 3k, som blev några hundralappar per månad, och inte ens det hade han råd med. Att köpa en dyr klocka på avbetalning, besegrar inte det syftet lite granna?

Jag har ingen Rolex, och jag vet inte om jag vill ha en Rolex eftersom självklart vill jag ha en Rolex eftersom det är ju Rolex, men samtidigt är jag lite bättre än alla andra och jag har hört att Rolex typ kan neka att sälja dig en klocka ifall du är för mycket av en loser. Jag tänker att jag inte vill tillåta någon göra den bedömningen om mig, iallafall inte där jag står i beroendeställning (vill köpa en av deras klockor). Vilka är dom att döma mig? Jävla fjantar.

Men det är inte hela kruxet. Det finns ju nämligen en saftig prissumma till den där klockan. Om jag köper en Rolex så blir det genast det dyraste jag äger. Jag har aldrig köpt nägot så dyrt. Dessutom har jag inte sådana summor att röra mig med så att jag kan lägga dom på en klocka. Om jag ska ha en riktig dyrgrip på handleden, då behöver den ju matcha resten liksom. Jag har liksom inte en stil som går ihop med att lägga flera tio-tusentals kronor på en klocka. Det skulle se larvigt ut. Som om man har för stora skor, clownskor.

Jag kör endast två märken, Festina och Tissot. Men jag har ögonen på dyrare klockor. Men "dyrt" för mig börjar redan vid 10 tusen. Och jag anser att jag just nu "jobbar mig upp dit". När jag kämpar på jobbet, samt löneförhandlar och sidohusslar, då gör jag ju det för att jag en dag skulle kunna köpa en jättedyr klocka, för det skulle alltså innebära att så mycket annat i mitt liv skulle vara på en sådan nivå att jag skulle kunna lägga sådana pengar.

Dessutom skulle väll Pattknullaren eller Knark-Kungen eller StorTuffBiker rånat mig... Lika bra att inte köpa någon alls.

Alexander Rask tänkte tvärtom. Han tänkte att om klockan ser ut som någonting en rappare skulle kunna använda, samt är guldig, då ska han ha den, han ska ha den så pass att han väljer att köpa på kredit. En säkerligen väldigt fin klocka men som onekligen kostade 3t kronor, inte den fem gånger högre summan han angav. Varför angav han den summan, vad leker han?

Sedan skapar han såklart en video där han ska friskriva sig från ansvar och hans metod är att skrikgråta in i kameran och säga att han är en ny person nu och alla ska acceptera det annars blir dom blockade.

Alla frågor om scams är troll, anonyma hatare.
Alla frågor om T skulder, troll, Flashback, Chrippa

Citera
2025-03-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Sorry, det var inte min mening att vara otrevlig. Ber om ursäkt.
Men detta har bevisats många gånger tidigare i tråden hurvida Postnord delade ut dom dagarna Carl-Fredrik sa att han fått försändelserna.

Paket <- det är försändelser som har en fraktlapp på sig.
det vill säga, inte frimärken.

Det får jag då be om ursäkt för. Hade missat att det diskuterats redan. Kunde jag iofs kollat innan jag postade.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Vilka paket kan du skicka med PostNord genom att sätta på frimärken?

Allt under 60X60X3 cm tydligen.

Dock tror jag att kassörskan i min lokala Ica-butik gjort fel, för jag vill minnas att jag postade 2 st paket som var närmare 6 cm höga - med just frimärken, och dessa anlände som planerat hos mottagarna.

Så det verkar inte ristat i sten.

Har det framkommit tidigare i tråden varför Rask inte studerar? Jag tänker att om han är folkskygg osv - så kan han studera till otroligt mycket olika saker på distans. Eller i alla fall på flex.

Då får han ju in en liten summa per månad, och kan lära sig riktigt svåra ord på kuppen.

Win win.

Eller har han redan bränt av sina möjligheter till studielån? Har han utbildat sig tidigare? Om ja - till vad?

Får inte riktigt ihop vad han är egentligen?
Citera
2025-03-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokhett
Det får jag då be om ursäkt för. Hade missat att det diskuterats redan. Kunde jag iofs kollat innan jag postade.

Allt under 60X60X3 cm tydligen.

Dock tror jag att kassörskan i min lokala Ica-butik gjort fel, för jag vill minnas att jag postade 2 st paket som var närmare 6 cm höga - med just frimärken, och dessa anlände som planerat hos mottagarna.

Så det verkar inte ristat i sten.

Har det framkommit tidigare i tråden varför Rask inte studerar? Jag tänker att om han är folkskygg osv - så kan han studera till otroligt mycket olika saker på distans. Eller i alla fall på flex.

Då får han ju in en liten summa per månad, och kan lära sig riktigt svåra ord på kuppen.

Win win.

Eller har han redan bränt av sina möjligheter till studielån? Har han utbildat sig tidigare? Om ja - till vad?

Får inte riktigt ihop vad han är egentligen?
Han är ingenting. Enligt tråden hoppade han av gymnasiet väldigt tidigt.

Du ska inte ha för höga förhoppningar, det är klart att man kan studera till mycket. Grejen är att han inte VILL. Han ska bli YT kändis punkt slut. Och ingenting kommer någonsin att förändra det.
Citera
2025-03-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Han är ingenting. Enligt tråden hoppade han av gymnasiet väldigt tidigt.

Du ska inte ha för höga förhoppningar, det är klart att man kan studera till mycket. Grejen är att han inte VILL. Han ska bli YT kändis punkt slut. Och ingenting kommer någonsin att förändra det.

Det är väldigt sorgligt faktiskt. Speciellt när han har 3 barn som behöver goda förebilder att se upp till. Inte bara en ”Pippi-pappa” och en mor som sliter, som det verkar.

För övrigt - utan en uns av dryghet i tonen - är hans fru inte riktigt 100?

Får den uppfattningen när jag såg henne vlogga. Hur hon pratar till sitt barn och någon vän - men även vad som uppfattas som content.

Kan självklart vara så att hon bara är annorlunda mot vad jag är van vid. Därav min fråga till er andra här - som verkar ha lite bättre koll än jag.

Är hon utbildad? Inte inom mikrobiologi då - enligt tidigare inlägg - men kanske något annat?
Citera
2025-03-01, 22:09
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan112
Tycker tessan ser helt ok ut faktiskt. Hon är väl charmig som fått rask att bli kär. Men kärlek är ju mer än utseende.

Konstigt att therese accepterar att rask bara går hemma och bara dagdriver. När han kan ta vilket jobb som helst, har hon inga krav på sin man? Han får göra vad han vill rask.
Om tessan var singel o vart med på tinder, tror ni hon hade fått mycket matchningar då?

Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Att du orkar. Ge fan i att sabba tråden. Eller ska du börja räkna upp olika hantverkaryrken igen?

Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Tycker det är gulligt hur människor tror att Rask är man nog att komma ut och etablera sig på arbetsmarknaden.

Han har liksom dagdrivit i 20 fucking år, han är sinnessjuk och tror att han är en entreprenör och har ansiktet fullt med tatueringar, kom igen liksom, hans skepp har seglat.
Det är också gulligt att han tror att Rask är kär i Tessan.
Han älskar inte henne. Han älskar ingen annan människa än sig själv, människor med personlighetsstörningar kan inte älska andra människor. Han valde henne enbart pga att det som du själv skriver: hon är en av få, en på miljonen, kvinnor som accepterar att ha en man som inte bidrar till hushållskassan eftersom han hellre leker kändis.
Citera
2025-03-01, 22:45
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Det är också gulligt att han tror att Rask är kär i Tessan.
Han älskar inte henne. Han älskar ingen annan människa än sig själv, människor med personlighetsstörningar kan inte älska andra människor. Han valde henne enbart pga att det som du själv skriver: hon är en av få, en på miljonen, kvinnor som accepterar att ha en man som inte bidrar till hushållskassan eftersom han hellre leker kändis.
Det enda Therese är för Rask är en moneyslave, att hon kommer arbeta heltid hela livet och ändå aldrig bli skuldfri skiter han fullständigt i, det är faktiskt bara bra för honom för då blir det svårare för henne att bryta den ekonomiska misshandeln.

Therese är för dum för sitt eget bästa, hon är blott en mjölkko vars enda syfte här i livet är att låta den person som sägs älska henne suga på hennes pengapattar.
Citera
2025-03-02, 01:02
Medlem
0.1s avatar
Varför har inte Alexander uttalat sig om sin bästa vän Anjos livsverk? Är det för att han är lite magsjuk? Är det någon här som har haft magsjuka sedan ni var barn förresten? Inte jag i alla fall.
Citera
2025-03-02, 01:09
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Varför har inte Alexander uttalat sig om sin bästa vän Anjos livsverk? Är det för att han är lite magsjuk? Är det någon här som har haft magsjuka sedan ni var barn förresten? Inte jag i alla fall.
Han har inte råd att se den tänker jag. måste ju se den för att kunna ha en åsikt.

Jag är immun mot magsjuka men hade det förra året, var utslagen i 24h. Men om man alltid är sjuk som Baronen så biter det nog hårdare.
Hur har familjen med hygienen om dom alltid är sjuka?
Citera
2025-03-02, 01:10
Citat:
När man har småbarn som går på förskola får man deras skit hela tiden, ibland blir inte ens ungarna speciellt sjuka, men sprider sjukdomarna gör de.
Citera
2025-03-02, 01:10
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Kanske en fnurra på tråden sen Anjo gjorde Baronen till åtlöje?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in