2025-02-23, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Äter upp och äter upp. Han har givetvis inte sparat undan någonting, utan redan satt sprätt på allt han tjänat in. Om han blir skyldig att betala ett stort skadestånd kommer det återigen gå till Kronofogden, och vara obetalt till någon annan eventuellt betalar det åt honom.

Dömdes han inte för 7 grova förtal senast?
80.000 skadestånd?
Kan väl och bör bli avsevärt större belopp denna gången? Återupprepad brottslighet dessutom så knappast skyddstillsyn denna gången?

Han kommer väl få betala skatt på farfars lgh och stuga eller hur funkar det?
Har han ens pengar till det?
Citera
2025-02-23, 16:11
Medlem
Kanske lite långsökt men jag tänker att han eventuellt försöker få skyddade uppgifter så inte folk ska kunna kolla hans ekonomi. Deklarationer och framtida skuldsaldo.

Vore väl skämmigt för honom antar jag.
Citera
2025-02-23, 16:11
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Äter upp och äter upp. Han har givetvis inte sparat undan någonting, utan redan satt sprätt på allt han tjänat in. Om han blir skyldig att betala ett stort skadestånd kommer det återigen gå till Kronofogden, och vara obetalt till någon annan eventuellt betalar det åt honom.

Han kommer provocera fram att någon som misshandlar han å det grövsta. Eventuellt få permanentar skador. Så får han kräva skadestånd och sen kan han bli förtidspensionär.

Då gäller det att vederbörande inte slår i ansiktet. För det är totalt meningslöst, där är häresan förtidspensionerad så pass mycket att man först ville begrava honom.
Citera
2025-02-23, 16:14
Medlem
Wooqiprwos avatar
Igår frågade han följarna om de ville se en reaktion på Medvikt och idag ger han följarna tre alternativ att rösta på. Uppenbart att han vill fega ur nu.

Och får han kritik för detta kan han trycka på att: "Men ni fick ju rösta och valde den här videon!!"

Klart som fan att hans armé inte vill se honom göra bort sig.
Senast redigerad av Wooqiprwo 2025-02-23 kl. 16:18.
Citera
2025-02-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Dömdes han inte för 7 grova förtal senast?
80.000 skadestånd?
Kan väl och bör bli avsevärt större belopp denna gången? Återupprepad brottslighet dessutom så knappast skyddstillsyn denna gången?

Han kommer väl få betala skatt på farfars lgh och stuga eller hur funkar det?
Har han ens pengar till det?

Klart att det finns en risk. Det är fler tillfällen och fler personer som blivit utpekade. Allt hänger ju på vad han fälls för. Det var inte särskilt många videor han åkte på vid det förra tillfället. Nu finns det flera hundra videor att ta av.

Klart han får skatta på vinsten. Rimligtvis gör han ett avdrag från pengarna han får direkt vid säljet. Men det är ju Bajsmannen det handlar om, och inget förvånar längre. Men hans bror har å andra sidan ett finger med i spelet i dessa affärer, så jag tror han ser till så det sköts enligt boken.
Citera
2025-02-23, 16:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Nä jag vet. Mer ett önskemål från min och förmodligen hennes familj också.

Men jag tror verkligen hennes far, som är i 70 års åldern, vad som gäller. Och karlar och kvinnor i den åldern är av en helt annan skola. Ett löfte är ett löfte. Har sagt sanningens ord till honom.
Rask vet ju att farfar är död, och pengarna som hans bror skulle investera och växa till oändlig rikedom börjar sina, precis som hans tittande på hans kanal. Sen står han inför en flytt med utgifter som kostar skjortan. B.la dubbla hyror, onaturligt slitage etc ( Kanske där av SvD kommer på måndag[/i]?)

Han ser verkligen alla pengar flyga iväg och för första gången i sitt liv, står inte farfar där med särade skinkor och låter rask fistfucka han, samtidigt som han gräver ut pengar i röven på honom.

Så undra på varför han är mer irriterad och helt argse än vanligt.
Familjen flyttar ju i veckan, vart kommer intervjun ske, sittandes på sängen bakom skynket?

Allting är ju nerpackat sedan flera veckor tillbaka.

Eller gör man via någon videotjänst? Jag är oerhört nyfiken på vad denna sk intervju kommer handla om. Har svårt att se att det skulle vara något positivt
Citera
2025-02-23, 16:46
Medlem
Citat:
Klart att det finns en risk. Det är fler tillfällen och fler personer som blivit utpekade. Allt hänger ju på vad han fälls för. Det var inte särskilt många videor han åkte på vid det förra tillfället. Nu finns det flera hundra videor att ta av.

Klart han får skatta på vinsten. Rimligtvis gör han ett avdrag från pengarna han får direkt vid säljet. Men det är ju Bajsmannen det handlar om, och inget förvånar längre. Men hans bror har å andra sidan ett finger med i spelet i dessa affärer, så jag tror han ser till så det sköts enligt boken.

Vad fick dom ut på försäljningarna?
Vad ärvde Rask totalt sett?
Har han blåst blåst allt redan????
Citera
2025-02-23, 16:47
Medlem
Hur kan SvD vilja intervjua rask??
På riktigt??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Familjen flyttar ju i veckan, vart kommer intervjun ske, sittandes på sängen bakom skynket?

Eller gör man via någon videotjänst? Jag är oerhört nyfiken på vad denna sk intervju kommer handla om. Har svårt att se att det skulle vara något positivt

Skulle komma två journalister och fotograf som jag uppfattade det, de kommer imorgon. Så det blir säkerligen inte över internet. Tror inte Vardagsrumsbaronen flyttar redan imorgon, så det blir nog live and direct från bakom skynket.

Gillar att han är hypad för det. Lyckligt ovetande-Baronen. Här kommer gammelmedia och ska göra ett karaktärsmord på honom, och han bara tackar och tar emot.
Citera
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:

Sen skall väl 500k räknas till broders favör? Rask hade ju erhållt förskott på 500k.

Men tror knappast rask den lede fått ansvara för pengarna som ska betalas in.

Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Där finns mycket.

Folk anmäler oss till socialen hela tiden.
Trobo gav oss en flygande besiktning.
Vi måste betala dubbla hyror.
Vi fick vänta jättelänge på den nya lägenheten.

Sen har vi även

Så hittade vi tillbaka efter otroheterna.
Joakims lundells bror spred porrfilmer som min pappa laddat upp för han fick låna min mobil.
Livet som NPF förälder.
Livet som inspiratör.

Men med tanke på hur glad han var och han inte visste hur mycket han fick säga för SvD så undrar jag vad det är SvD ska få ta del av, som är kantat av yppandeförbud. Det ska bli intressant.

Fast kanske någon som orkar kontakta SvD och fråga om dom är säkra på vad dom ger sig in på, och om dom vet dem det är dom ger uppmärksamhet...
Citera
2025-02-23, 16:48
Medlem
Blir svårt att reagera på medvikt, då måste han återigen komma på en ny lögn om varför det inte gick att betala in pengarna, dessutom måste han betala in dem 8000:- genast, men som någon hade skrivit i kommentarerna spelar det ingen roll om han visar att 8000 finns på ett konto, han måste visa historiken på kontot också.

Man märker hur stort hans huvud har blivit i senaste videon om brorsan berg, han verkar tro att hans relation med sin pappa är den ända missbruksrelationen som finns, Jacke kan alltså inte haft en bra barndom på grund av att hans mamma missbrukade ibland enligt Rask.

Han berättar i videon att han alltid åkte hem till farfars lägenhet och slängde ut hans missbrukspolare, aldrig sätt något sådant, han satt väl och tryckte i bilen till dom var borta vad jag minns och först då klampade han in.

Vad skulle SVD intervjua honom om? Att trobo tog för mycket pengar för skador eller? Undra om han ens har åtgärdat ett ända av de där problemen egentligen...
Citera
2025-02-23, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Vad fick dom ut på försäljningarna?
Vad ärvde Rask totalt sett?
Har han blåst blåst allt redan????

Stugan ca 900 k, lgh ca 600 k. Betydligt lägre än det var upptaget till i bouppteckningen. Min uppskattning är att Baronen fick typ 600 000 före skatt. Detta eftersom han fått mer i förskott än brodern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in