Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-08, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Socialtjänsten bryr sig föga om att pappa är hatad av folk på internet. De ser till vad som är bäst för barnen som föräldrarna är vårdnadshavare till. Det spelar ingen roll om det finns sånt som tyder på att folk har problem med pappan, om det framgår att pappan ägnar sig åt olämpliga saker för en vårdnadshavare.

Det räcker med att se på saken objektivt för att förstå att pappan inte har alla hästar hemma. Han ägnar sig systematiskt åt grov brottslighet på internet, som ständigt för med sig att folk blir arga på honom och får för sig att hämnas. Övriga familjemedlemmar hamnar ständigt i kläm, eftersom den knäppa pappan är fullständigt gränslös och inte kan skilja på offentlighet och privatliv. Därav känner hundratusentals människor till namnen på den knäppa pappans barn, var de bor, var de går i skolan, etc. Inte nog med det har den knäppa pappan den goda smaken att sprida runt sina porrfilmer på internet, som sedan uppmärksammas i YouTube-klipp som ses av många tusen, och säkerligen når barnens klasskamrater såväl som barnen själva.

Det behövs inga orosanmälningar för att se olämpligheten i den knäppa pappans beteende. Varenda vuxen och sund person ser det genom det han själv delar med sig av i offentlighetens ljus.

Det räcker liksom bara med att kolla på honom för att förstå att han inte har alla hästar hemma. Tänk att vara 34 år och tycka det är en smart idé att applicera en anskrämlig tatuering på sin glänsande flintskalle för att han tror att det signalerar hans spiritualitet. Han inte bara ser ut som en idiot, man ser direkt på honom att han är det.

Det här är i all välmening till människan. Sök hjälp för beteendet innan det leder till allvarliga konsekvenser. För det är bara en tidsfråga innan det leder till det, men ännu finns det tid att bromsa in det. Men först erkänner man för sig själv att man har problem, sedan kan man åtgärda problematiken.

Men bara för att du tycker så och att du tycker att man ska se saken objektivt hjälper ju inte att få barnen därifrån, soc kan ju inte se några brister hos föräldrarna.
Citera
2025-01-08, 09:07
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Therese jobbar alltså 40%, Bajsbaronen "jobbar" väl 10%, tillsammans skrapar dom ihop en halvtidstjänst, jävlar i mig vad tufft ekonomiskt familjen måste ha det just nu.

Pro tip: Kan man inte ta hand om ett barn då skaffar man inte 3.. värdelösa jävlar
Jag tror kanske inte det var menat, de va väl en överraskning så att säga.
Citera
2025-01-08, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Men bara för att du tycker så och att du tycker att man ska se saken objektivt hjälper ju inte att få barnen därifrån, soc kan ju inte se några brister hos föräldrarna.

Det är inte bara jag som tycker så. Det är den stora majoriteten av Sveriges befolkning som ser Rask som ett jävla avskum och pellejöns. Inbilla dig ingenting annat. Det kanske verkar som något annat för att det finns ett par tusen som skriver att han är ”underbar”. För det första är det en väldigt ringa mängd av befolkningen som gör det, för det andra har de ingen aning om vem Rask är i verkligheten, och det är därför de kan ha den åsikten om honom.

Soc ser utan tvekan stora brister i den flintskallige muppens föräldraskap. Det betyder inte att man tvångsomhändertar barnen direkt. Det ska mycket till för att de ska göra det, eftersom sådana uppbrott är värre än att ha en dysfunktionell hemmiljö till viss grad. Men att en socialsekreterare ser att en pappa som sitter och sprider porr på sig själv och mamman, och grovt förtalar andra på internet, är en klockren förebild kan du fetglömma, och det räcker bara med att pappan lagförs för det för att de ska vidta åtgärder. Även att pappan brukar peta i sig uppåttjack när han gör dessa videor. Det räcker bara med att han stannas av en polis för att han ser påverkad ut och får lämna ett pissprov. Socialtjänsten har utan tvekan synpunkter på det när det kommer fram också.

Det är i varje fall bra att muppen skrotat det högst pinsamma hakskägget han envisats med att ha så länge. Nu ska han bara låta håret växa ut. För vad han än tror, så höjer folk på ögonen mer när de ser en tomte med en jätteknäpp tatuering på flinten snarare än en man med vikar. Nej, Charlene Stardusts och Metalgirls åsikter räknas inte, för de har inte alla hästar hemma. Så muppen borde antingen spara ut håret, eller överväga att lasra bort den idiotiska kvasten. Men det förstnämnda är bra mycket billigare, och något säger mig att pappan har bättre saker att lägga pengarna på än sitt eget yttre. Han har lagt alldeles för mycket där under sina år som förälder.
Citera
2025-01-08, 11:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men varför har dom inte gjort någon åtgärd tror du? för att dom inte ser några brister i föräldraskapet.
Du kan ju jämför chrippa och Rask soc situation.
Chrippas tidigare soc anmälningar lades ner väldigt snabbt eftersom soc inte såg några brister.
Vid Chrippas soc utredning i våras så fann soc inga problem och inget att oroa sig för.
Soc utredningen i höstas slutade med ett försök till LVU, vi får se om det går igenom.

Så eftersom soc sa att chrippa varit en bra pappa fram till i höstas.
Betyder det att du tror Chrippa varit en bra pappa fram till i höstas?

För om du tror att chrippa var en dålig pappa med brister, trots att soc sa att allt var bra.
Då kan det ju vara samma sak med Rask, att han faktiskt är en dålig pappa även om soc sagt att han är bra.

Jag har sett några människor anmäla rask till soc för löjliga saker som inte alls är något problem. Men jag förstår också att folk anmäler till soc eftersom det känns som att familjen faktiskt kan behöva stöd och hjälp.
Citera
2025-01-08, 13:41
Medlem
exexexexs avatar
Någon som har klippet när Rask fuckar upp för Let´s Feast?
Var det med SR eller liknande?
Citera
2025-01-08, 14:50
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Therese jobbar alltså 40%, Bajsbaronen "jobbar" väl 10%, tillsammans skrapar dom ihop en halvtidstjänst, jävlar i mig vad tufft ekonomiskt familjen måste ha det just nu.

Pro tip: Kan man inte ta hand om ett barn då skaffar man inte 3.. värdelösa jävlar

Om T jobbar 50% så får dom ut ca 10 000kr.
Boendekostnad ca 8000kr + el (3500kr/månad i snitt enligt baronen som startar ugnen för att mysa)

Så Baronens inkomst ska räcka till
- mat
- kläder
- barnens fritidsintressen
- fordon
- de där jävla tåget dom åker runt i Trosa på
- betala av skulder..

Dom måste ha bostadsbidrag + socialbidrag allt annat är helt orimligt.

Spännande om dom blir återbetalningsskyldiga efter utbetalningen av arvet samt nu när Alexander drar in 170 000 i månaden… då blir det knapert för familjen som redan lever under extrem fattigdom.

Älskar också att han avvaktade till 2025 för att jobba för att sänka familjens skulder som tickar på med ränta. Måste mysa lite i kojan före 🥰
Citera
2025-01-08, 15:26
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laidbackwoff
Jag tror kanske inte det var menat, de va väl en överraskning så att säga.
Rask sa i en live att Astrid var oväntad och skulle aborteras men dom ändrade sig.
Citera
2025-01-08, 15:32
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Rask sa i en live att Astrid var oväntad och skulle aborteras men dom ändrade sig.
Skitsnack.

Målet var att få T gravid för att hålla sig själv med försörjning ett par år till, en utstuderad plan från en dagdrivande narcissist.

Något år innan Astrid föddes var sista gången hon försökte ta sig därifrån.
Citera
2025-01-08, 15:34
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Men varför har dom inte gjort någon åtgärd tror du? för att dom inte ser några brister i föräldraskapet.
Läs mina inlägg så slipper jag upprepa mig. Familjen har haft soc I hasorna dom senaste 10 åren, allt annat är otänkbart.
Citera
2025-01-08, 15:52
Medlem
Rask: Lyssnar på Jockes podcast
Rask: Ska analysera det på youtube
Rask: Rask spelar in videon pausar i podcasten... (jag tror såhär... blablablabla) Haha va kul att jocke och jag tänker precis samma sak
Citera
2025-01-08, 15:52
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Skitsnack.

Målet var att få T gravid för att hålla sig själv med försörjning ett par år till, en utstuderad plan från en dagdrivande narcissist.

Något år innan Astrid föddes var sista gången hon försökte ta sig därifrån.
Ja det där med att hon skulle aborteras var nog bara något han sa för att checka av ännu en traumagrej. Han trodde väl att Aftonbladet skulle skriva om världens största youtuber.
Citera
2025-01-08, 16:13
Avstängd
Crabby88s avatar
https://lawline.se/answers/skattskyl...er-pa-internet

Är rask medveten om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem