Citat:
Ursprungligen postat av
Dirtyone
Så länge den betalas!
Åhjo Rask betalar elen! Flera tusen i månaden! För det är "något fel" på elen och det har Trobo själva sagt, och sen då? Ärendet avslutat! Så något är "fel", vilket renderar i ett påslag på ett antal hundra procent, och Rask hävdar att han felanmält det till Trobo, och Trobo ska ha uppgett att något är fel men dom vet inte vad, och Rask har köpt den förklaringen och fortsatt betala.

!
Han ljuger som en häst travar, och då snackar vi på elitnivå.
Alltså, jag betalar under 1000:- för min el, vilket gör detsamma, men bara så vi har en siffra att gå efter. Om jag plötsligt fick en räkning på 5000:- för elen, så skulle jag i egenskap av vuxen människa: Kolla hur mycket el jag förbrukat, kolla tidigare fakturor och se om det diffar, vilket det då förmodligen gör, om inte priset för kWh plötsligt förändrats utan att jag fått veta det. Eftersom kostnaden ökat så mycket så är det antingen förbrukningen eller priset som förändrats. Oavsett så ringer jag min elleverantör och felanmäler. Om det företaget då säger "mm, det är nåt fel, inget vi kan göra", och så fortsätter det komma hutlösa fakturor... Ja då menar Rask att han i det här läget sagt "ok" och bara fortsatt betalat.
Alltså varför ens ljuga om en sådan sak??? Så hjärndött!