2025-01-07, 13:31
Medlem
EranKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej

Det är inte svårare än att nån ringer upp Trobo och under fingerat namn utger sig för att vara privat hyresvärd som vill ha referenser så får man reda på både det och diverse annat kul. Det är inte som att dom kontrollerar en innan dom berättar. Har gjort det själv med lokala hyresbolag för smaskigt skvaller.

This!
Citera
2025-01-07, 13:38
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Lite längre bak i tråden avslöjade sig hen som en enabler av raskens livsstil genom att tillhöra "Swishligan".

Hen får swisha hur mycket hen vill bekommer mig inte.

Men hen ska inte detta i tråden och larva socialsekreterare eller initierad. Man ska inte ljuga.
Citera
2025-01-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Hen får swisha hur mycket hen vill bekommer mig inte.

Men hen ska inte detta i tråden och larva socialsekreterare eller initierad. Man ska inte ljuga.
Det jag menar är att det går att se ett mönster här.... Ivrig försvarare av raskens och hans livsstil/påhitt + erkännande av swishbidragande ger en förklaring till varför användaren är så ivrig helt enkelt.

Användaren inbillar sig att bidragen går till barnens väl och ve medan verkligheten ska ses som tantblusmönstrad genom ett par Versacebrillor...
Citera
2025-01-07, 14:16
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Socialtjänsten bryr sig föga om att pappa är hatad av folk på internet. De ser till vad som är bäst för barnen som föräldrarna är vårdnadshavare till. Det spelar ingen roll om det finns sånt som tyder på att folk har problem med pappan, om det framgår att pappan ägnar sig åt olämpliga saker för en vårdnadshavare.

Det räcker med att se på saken objektivt för att förstå att pappan inte har alla hästar hemma. Han ägnar sig systematiskt åt grov brottslighet på internet, som ständigt för med sig att folk blir arga på honom och får för sig att hämnas. Övriga familjemedlemmar hamnar ständigt i kläm, eftersom den knäppa pappan är fullständigt gränslös och inte kan skilja på offentlighet och privatliv. Därav känner hundratusentals människor till namnen på den knäppa pappans barn, var de bor, var de går i skolan, etc. Inte nog med det har den knäppa pappan den goda smaken att sprida runt sina porrfilmer på internet, som sedan uppmärksammas i YouTube-klipp som ses av många tusen, och säkerligen når barnens klasskamrater såväl som barnen själva.

Det behövs inga orosanmälningar för att se olämpligheten i den knäppa pappans beteende. Varenda vuxen och sund person ser det genom det han själv delar med sig av i offentlighetens ljus.

Det räcker liksom bara med att kolla på honom för att förstå att han inte har alla hästar hemma. Tänk att vara 34 år och tycka det är en smart idé att applicera en anskrämlig tatuering på sin glänsande flintskalle för att han tror att det signalerar hans spiritualitet. Han inte bara ser ut som en idiot, man ser direkt på honom att han är det.

Det här är i all välmening till människan. Sök hjälp för beteendet innan det leder till allvarliga konsekvenser. För det är bara en tidsfråga innan det leder till det, men ännu finns det tid att bromsa in det. Men först erkänner man för sig själv att man har problem, sedan kan man åtgärda problematiken.

Bra analyyyyyyyys!

Tänk ena ungen som fick vara med på kanalen i form av en intervju som säkerligen skryter i skolan om den. Sen att Rask tar bort den enbart för att den står stilla på 13k visningar efter 2 dagar, WALLE VÄND PÅ MÖSSAN, DU DUGER INTE, DU BIDROG BARA TILL FJUTTIGA 13 TUSEN VISNINGAR! Tänk alla kompisar som ska leta efter den videon på Rasks kanal nu och får veta om Rasks bravader som han SJÄLV HAR LAGT UT! Chrippas fel?
Citera
2025-01-07, 14:38
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Men ni sätter ju inte stopp för honom, ni gör precis tvärtom.
Det ända du gör är att skada barnen men du verkar inte förstå det.
Ni får noll trovärdighet hos socialtjänsten vilket ni borde inse vid de här laget.
Har snackat med soc och dom har flera gånger tackat mig för dom ovärderliga tips jag kommit in med, det var tom en socialsekreterare som sa att jag förmodligen har räddat livet på barnen.

Märks att du inte jobbar på soc. Känner inte igen den där arrogansen från dina kollegor.
Citera
2025-01-07, 14:56
Medlem
Baron21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarry
Hela den famiiljen har stora problem, bor granne med dem och har hört ett och annat, men vill inte socialen ta tag i det så klara dem sig .

Citat:
Ursprungligen postat av Zizzoerp
Jo, det är mycket man har hört. Bor också i Trosa. Snacket går på stan om man säger så.

Vad sägs det om det, på byn?
Citera
2025-01-07, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Carl Fredrik Alexander Rask med farfar Alf den store, som satte Trosa på kartan. Genom sitt barnbarns berättande på youtube...
Självutnämnda Baronen från Trosa, gossen som föddes med guldsked i munnen..
Med tanke på när baronen gjorde egna dokumentärer om Alf den store, måste Alf varit en stor industriman...

Baronen borde vara ekonomiskt oberoende, men dryga året efter sitter han ännu engång utblottad med obetalda hyror & räkningar... Hur kan man vara så kass som familjefar?

Sen är ju frågan vad är det för läppstift som Tessan använder?

Baronen lyckades alltså bränna ett imperium på dryga året...

han har dock köpt nya solbrillor, sinpaj i plast och en ny mötley crue tröja. sen sprang han och sparkade på ett bildäck och blev ägare till ännu en skräphög till bil. läppstiftet är nog alex egna som tessan fick låna. han har köpt hattar och kepsar och tatuerat sig i huvudet.

han har gjort precis allt som en äkta white trash person skulle göra med pengarna. och inte en krona mindre i skuld är det heller.
Citera
2025-01-07, 15:58
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Har snackat med soc och dom har flera gånger tackat mig för dom ovärderliga tips jag kommit in med, det var tom en socialsekreterare som sa att jag förmodligen har räddat livet på barnen.

Märks att du inte jobbar på soc. Känner inte igen den där arrogansen från dina kollegor.
Samma här, jag har en direktkontakt hos Soc i Trosa
Citera
2025-01-07, 16:05
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Så länge den betalas!
Åhjo Rask betalar elen! Flera tusen i månaden! För det är "något fel" på elen och det har Trobo själva sagt, och sen då? Ärendet avslutat! Så något är "fel", vilket renderar i ett påslag på ett antal hundra procent, och Rask hävdar att han felanmält det till Trobo, och Trobo ska ha uppgett att något är fel men dom vet inte vad, och Rask har köpt den förklaringen och fortsatt betala.

!

Han ljuger som en häst travar, och då snackar vi på elitnivå.

Alltså, jag betalar under 1000:- för min el, vilket gör detsamma, men bara så vi har en siffra att gå efter. Om jag plötsligt fick en räkning på 5000:- för elen, så skulle jag i egenskap av vuxen människa: Kolla hur mycket el jag förbrukat, kolla tidigare fakturor och se om det diffar, vilket det då förmodligen gör, om inte priset för kWh plötsligt förändrats utan att jag fått veta det. Eftersom kostnaden ökat så mycket så är det antingen förbrukningen eller priset som förändrats. Oavsett så ringer jag min elleverantör och felanmäler. Om det företaget då säger "mm, det är nåt fel, inget vi kan göra", och så fortsätter det komma hutlösa fakturor... Ja då menar Rask att han i det här läget sagt "ok" och bara fortsatt betalat.

Alltså varför ens ljuga om en sådan sak??? Så hjärndött!
Citera
2025-01-07, 16:37
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Åhjo Rask betalar elen! Flera tusen i månaden! För det är "något fel" på elen och det har Trobo själva sagt, och sen då? Ärendet avslutat! Så något är "fel", vilket renderar i ett påslag på ett antal hundra procent, och Rask hävdar att han felanmält det till Trobo, och Trobo ska ha uppgett att något är fel men dom vet inte vad, och Rask har köpt den förklaringen och fortsatt betala.

!

Han ljuger som en häst travar, och då snackar vi på elitnivå.

Alltså, jag betalar under 1000:- för min el, vilket gör detsamma, men bara så vi har en siffra att gå efter. Om jag plötsligt fick en räkning på 5000:- för elen, så skulle jag i egenskap av vuxen människa: Kolla hur mycket el jag förbrukat, kolla tidigare fakturor och se om det diffar, vilket det då förmodligen gör, om inte priset för kWh plötsligt förändrats utan att jag fått veta det. Eftersom kostnaden ökat så mycket så är det antingen förbrukningen eller priset som förändrats. Oavsett så ringer jag min elleverantör och felanmäler. Om det företaget då säger "mm, det är nåt fel, inget vi kan göra", och så fortsätter det komma hutlösa fakturor... Ja då menar Rask att han i det här läget sagt "ok" och bara fortsatt betalat.

Alltså varför ens ljuga om en sådan sak??? Så hjärndött!

Sen har jag svårt att tänka mig att Trobo skulle agera elbolag. Det brukar vara typ EON, Vattenfall o.s.v . Även där ljuger han.
Citera
2025-01-07, 17:23
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Sen har jag svårt att tänka mig att Trobo skulle agera elbolag. Det brukar vara typ EON, Vattenfall o.s.v . Även där ljuger han.

När jag hyrde lägenhet (bor i bostadsrätt idag) så bakades elen ihop med hyran från bostadsbolaget. Det var dock en etta på 18 kvadrat, mao inga större elkostnader. Så är nog rätt osannolikt att detsamma skulle gälla honom. Han kan ju dock ha sagt Trobo men menat ”elbolaget Trobo anlitar”, i hans ögon är det nog samma sak.
Citera
2025-01-07, 17:33
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Jag tror inte ens att han har koll på en sån här sida:
https://www.elmarknad.se/elpriser/Trosa

Såg att hyrorna går upp med 5% nu också. Det skulle han tänkt på innan han skaffade sig äggskalstatutering, plastjacka och och plastkängor…

Ridå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in