2024-12-02, 10:21
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag menar mer att om han kommer in med hundra stämningar om olika uttalanden från samma person till samma tingsrätt så borde de avfärda det eftersom det han kan kräva i ersättning totalt vida överstiger ett halvt prisbasbelopp. Men det är klart, han hade kunnat ta varenda ett från och med nu. Nu handlar det om över hundra videoklipp.

Om vi utgår från att Crippa INTE skulle vara efterbliven och ville maximera skadan för Baronen. Så skulle han lämna in en enskild stämning i avseende varje video. Rätten har till att ta ställning till det inkomna ärendet. Han kan givetvis inkludera 2-3 stycken i varje stämning för att förenkla men poängen är ju inte bara monetär utan även att Baronen får lägga en ansenlig tid att bemöta varje ärende. Tid han inte kan lägga på att konspirera mot Cluee eller spotta ur sig nya förtal.
Citera
2024-12-02, 10:22
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Jag menar mer att om han kommer in med hundra stämningar om olika uttalanden från samma person till samma tingsrätt så borde de avfärda det eftersom det han kan kräva i ersättning totalt vida överstiger ett halvt prisbasbelopp. Men det är klart, han hade kunnat ta varenda ett från och med nu. Nu handlar det om över hundra videoklipp.

Precis, det han KAN kräva. Men om han spelar smart så går han aldrig över 20k War thru attrition baby.
Citera
2024-12-02, 10:23
Avstängd
Crabby88s avatar
Alltså, i senaste videon. Där han snackar om Cluee hur han lever i sin egna värld. Han säger en sak och gör en annan. Att cluee har en skyldighet inför dina följare 🤣
Men det gäller tydligen inte Han... duma jävla vördelös-baron
Citera
2024-12-02, 10:32
Medlem
knark-kungens avatar
Vad gör vardagsrumsbaronen? Har han ens stigit upp ur sängen eller ligger han och drar sig bakom skynket?

Trevlig måndag... imorse ville jag stanna hemma men då tänkte jag på Baronen och hoppade genast upp ur sängen, tack för motivationen BB..

Sista videon var måttligt populär, vem ska han hänga ut härnäst, Chrippas farsa?
Citera
2024-12-02, 10:38
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vad gör vardagsrumsbaronen? Har han ens stigit upp ur sängen eller ligger han och drar sig bakom skynket?

Trevlig måndag... imorse ville jag stanna hemma men då tänkte jag på Baronen och hoppade genast upp ur sängen, tack för motivationen BB..

Sista videon var måttligt populär, vem ska han hänga ut härnäst, Chrippas farsa?

Ja, det kan bli intressant. Chrippa mäktar han inte med. Von T var dom 4 st som attackerade. Cluee mäktar dom inte med heller. Så ja, det är fan intressant vem dom ska ge sig på.
Citera
2024-12-02, 10:45
Medlem
Man får ge karln ändå att han blivit utomordentligt duktig på att få ChatGPT att säga det han vill höra.
Citera
2024-12-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Han måste ju hinna pynta, vara husfru, och göra det mysigt också.
Citera
2024-12-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reseglad
Man får ge karln ändå att han blivit utomordentligt duktig på att få ChatGPT att säga det han vill höra.
Tja, det är ju hans enda vän så...
Citera
2024-12-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Precis, det han KAN kräva. Men om han spelar smart så går han aldrig över 20k War thru attrition baby.

Det låter som en plan, om han lugnt och metodiskt bara, i den här och den här videon säger Baronen att jag tar koks, att jag dopar mig att jag fifflar med skatten, osv osv. Jag vill ha 25 000 för kränkningen det har inneburit. Sedan blir det en tredskodom eftersom idioten inte kommer in med svaromål. Sedan tar han 5 videor till, och håller på sådär. Jag tänker mig däremot att han måste vänta en tid innan han kommer in med nästa stämning? Om han kommer in med ett krav på 25 tusen för 5 videor, sedan gör en annan stämning för 5 till samma dag, då borde det avfärdas? Om han däremot skickar in en för 5 stycken, väntar till dom meddelas, och sedan går vidare med ett annat mål, så borde han kunna nöta ut idioten.

Vad än Baronen försöker hävda, så är 25 000 mycket pengar för honom. Möjligen att han drar in det på en bra månad, men han måste ju leva på någonting också. Jag tror han hade haft kärvt att få en sådan emot sig, och garanterat varit tvungen att ta från sina besparingar för att klara av det.
Citera
2024-12-02, 11:09
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Det låter som en plan, om han lugnt och metodiskt bara, i den här och den här videon säger Baronen att jag tar koks, att jag dopar mig att jag fifflar med skatten, osv osv. Jag vill ha 25 000 för kränkningen det har inneburit. Sedan blir det en tredskodom eftersom idioten inte kommer in med svaromål. Sedan tar han 5 videor till, och håller på sådär. Jag tänker mig däremot att han måste vänta en tid innan han kommer in med nästa stämning? Om han kommer in med ett krav på 25 tusen för 5 videor, sedan gör en annan stämning för 5 till samma dag, då borde det avfärdas? Om han däremot skickar in en för 5 stycken, väntar till dom meddelas, och sedan går vidare med ett annat mål, så borde han kunna nöta ut idioten.

Vad än Baronen försöker hävda, så är 25 000 mycket pengar för honom. Möjligen att han drar in det på en bra månad, men han måste ju leva på någonting också. Jag tror han hade haft kärvt att få en sådan emot sig, och garanterat varit tvungen att ta från sina besparingar för att klara av det.

Vet ej om han behöver vänta en specifik tidsrymd. Rätten har ju att ta ställning till det enskilda fallet och inte tidigare. Det är inte ett allmänt åtal så den systematiska aspekten av Baronens förtal vilket absolut skulle kunna utgöra en försvårande omständighet vid påföljdsbedömning etc. Det uppfattar jag inte är en bärande faktor vid ett enskilt åtal. Är dock långt ifrån expert på civilrätt.

Jag är säker på att Baronen skulle kunna skramla in några slantar till de första åtalen men med tiden skulle följare tröttna på att finansiera hans skadestånd och det finns ingen hjärnskadad stackare där ute som kommer kasta pengar på honom likt förra gången. Det borde Baronen ha fattat.

Om någon i tråden har en direkt kanal till Crippa så ligg för fan på honom om detta. Skulle vara en bra slant till hans eventuella böter.
Citera
2024-12-02, 11:11
Medlem
Kan vi nu med facit i handen utgå ifrån att rask bara umgicks med hans far för arvet? Han är inte så ”real” som han säger, baronen alltså.
Citera
2024-12-02, 11:20
Medlem
Krakatoas avatar
50% nedtummar på senaste förtalsvideon:

https://ibb.co/MSDsxzC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem