Citat:
Ursprungligen postat av
knark-kungen
Höjden av narcissism att intervjua sig själv, anledningen till att han började var ju för han tyckte Cluee gjorde ett dåligt jobb och han skulle bli så mkt bättre,
självinsikten..
Dasslock till händer?
Tror ni han sitter och gömmer sig bakom skynket nu? lol
Den totala bristen på självinsikt kan va riktigt underhållande, enda anledningen till att jag håller koll på baronen.
Att han klagar så pass mycket på boendesituationen som han gjort på sistone är ett bra exempel. Till synes är han helt ovetandes om att det är han som satt sig och familjen i exakt den situationen de befinner sig i, verkligen enbart på grund av Raskens handlingar genom livet.
Han surnade ju till av kommentarer om att han inte ska klaga då det finns andra som har det värre. Där kan jag faktisk förstå honom och ge honom lite rätt. Även om det finns folk som har det värre är ändå Raskens situation riktigt dryg att befinna sig i. Tänk att ha levt på farfars pengar hela livet, som nu är påväg att ta slut. Du är 35 år och saknar gymnasiekompetens, har noll arbetslivserfarenhet och inga färdighet annat än att babbla med en kamera. Det enda sättet att dryga ut kassan och kanske klara sig några månader längre innan arvet är helt slut, det är att sitta och pumpa ut förtalsvideos. Men den strategin är inte långsiktig, den kommer inte att hålla. Snart sitter han där helt pank, inga vänner kvar, fast i trångboddhet utan några som helst möjligheter att ta sig där ifrån. Med barn påväg in i tonåren som kommer bli allt mer frustrerade och irriterade för varje dag som går. Och om frugan (mot förmodan) skulle inse att hon blivit grundlurad under alla år sticker hon och slänger ut dig på gatan.
Det finns de som har det värre men jag är jävligt glad att jag inte befinner mig i en liknande situation som Rasken. Fan vad dåligt jag hade mått över mig själv. Men det verkar inte Rasken göra, för han saknar självinsikt.