Citat:
Ursprungligen postat av
Somosdoslocos
Rask påstår i sin senaste video att pappan aldrig var hemma under hans uppväxt. Pappan var jämnt iväg på arbete i USA. Hur är det då möjligt undrar jag att Rask blivit så förstörd av sin pappas missbruk? Om pappan aldrig var hemma. Ställer mig också frågande till hur pappan kunde ha så bra jobb, tjäna bra med kosing och tillåtas åka på arbetsresor om han söp och hade missbruk i den utsträckning Rask påstår. Är man så djupt i missbruk klarar man varken av arbete eller ens normala vardagssysslor. För mig går det inte ihop. Han motsäger sig själv så mycket och erkänner även i senaste videon att han manipulerade sin egen far redan som 13 åring. Vad ska man ens säga…
Jag tror rätt ord egentligen är att han var en högfunktionell beroendeperson. Upprätthöll arbete och ett respektabelt yttre, men alkoholen och drogerna tog upp en stor del av hans fritid. Antagligen därför att han jobbade som säljare och alltid hade hög stress och var tvungen att vara ute och representera. För att orka med det så varvade han ned med alkohol och ångestdämpande medicin. När han krockade med bilen och blev sjukskriven tog missbruket över handen, och han kunde aldrig komma tillbaka till sin gamla roll igen, och tog även upp ett opioidberoende som han utvecklade efter all smärtstillande han fick.
Jag tror säkerligen att faderns alkohol- och drogvanor traumatiserade Baronen i hans uppväxt. Å andra sidan blev det inte helt urspårat förrän Baronen var i övre tonåren. Det finns personer som växt upp med missbrukande föräldrar i hela sina liv, som är arbetslösa och lever på socialen. Klart Baronen har trauman, saken är bara att alla har trauman ifrån barndomen. Vissa värre än andras. Men oavsett vad, har man som 34-årig man och förälder ett ansvar att sluta definieras med dem vid det här laget, även om det var synd om dig när du var liten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Borka88
Här har vi fångat in lögnaren med hans egna ord, Äggskalen har under hela Chrippa-dramat hävdat att han sålde sin kanal för att den drunknade i kommentarer på grund av allt hat som kommit ifrån Chrippa. Som vi alla som följt spektaklet sedan han började förpesta internet med skräp vetat varit en lögn, Här har ni andra bevisen:
https://www.youtube.com/watch?v=1ZtIOEsc2GE
Titel: Rask säljer sin kanal
Uppladdad: 3 mars 2022
Handling: Baron Af Sne-skägg berättar den riktiga anledningen till att han säljer sin kanal inte ett enda ord om Chrippa där inte.
Till sist: Sanningen börjar komma närmare, närmare.
Jag tror att det är en sanning med modifikation. Baronens borderline-personlighet innebär att hans välmående baseras på hur många som tycker om honom. Under de närmaste åren efter hans dom var visningarna kassa, många föraktade honom, och detta fick ett stort genomslag i hans kommentarsfält och på hans lives. Avsaknaden av höga views och hyllningsrop parallellt med en stor del av hans följarskara som endast följde honom för att de hatar honom, fick honom att tappa sugen på Youtube. När hånen letade sig ut från Flashback och började förekomma även i Chrippas videor, fick det Carl-Fredriks bägare att rinna över. Då Chrippa var en stor kreatör, och även husguden Jockes bror, så fick det Carl-Fredrik att känna sig extra värdelös. Då han håller dessa personer väldigt högt då hans narcissism medför att han anser att stora Youtubers i allmänhet, och Jocke i synnerhet, har oerhört hög status.
Därav känner han att det är en revansch när Chrippa blir hatad, och han skriker högst av alla om hans klandervärda personlighet. Han vågar nu, för Chrippa har förlorat sin status. Under tiden han hade den höll Baronen käften, för han ville på inget sätt försöka förvärra situationen, och han hade gått med på att begrava stridsyxan direkt om Chrippa frågade under den tiden. Detta kunde vi se att han gjorde ett försök att göra under tiden Chrippa satt i, och strax efter han blev släppt från, häktet. Han gjorde videor där han tog honom i försvar när han satt, och när han blev släppt så lyfte han fram ett svar Chrippa gett honom på en kommentar i en video, där han inte skrev något hånfullt för en gångs skull. Först när Chrippa gick tillbaka till Linnea, och hamnade i klinch med Jocke, vågade Baronen sätta igång förtalskampanjen.
Av denna anledningen kommer du aldrig se Baronen kritisera Jocke. Han är så besatt av status att han skulle försvara vad han gör, fram till att "den stora majoriteten" ändrar sig om honom. Då kommer Baronen följa efter